بارش برف و باران در گیلان، افزایش نسبی دما از سه شنبه

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، خبرنگاران/گیلان کارشناس هواشناسی گیلان از کاهش دمای سه تا شش درجه ای اطلاع داد و گفت: در نواحی جلگه های و دامنه ها غالبا بارش ها به شکل باران است، اما در ارتفاعات بالادست بارش برف داریم.

بارش برف و باران در گیلان، افزایش نسبی دما از سه شنبه

مازیار غلامی در گفت وگو با وبلاگ وردپرسکارا، با بیان اینکه در حال حاضر آسمان استان گیلان نیمه ابری تا ابری و مه آلود است، اظهار کرد: بارش های خفیف و پراکنده از تمامی ایستگاه های هواشناسی استان گزارش شده است.

وی دمای فعلی رشت را 10 درجه سانتی گراد و رطوبت هوا را 100 درصد دانست و اضافه کرد: الگوهای حاکم بر نقشه های هواشناسی نشان دهنده تداوم فعالیت موج سرد و بارشی طی امروز و فردا و حتی صبح و ظهر دوشنبه است.

کارشناس هواشناسی گیلان از کاهش دمای سه تا شش درجه ای اطلاع داد و گفت: به دلیل سرمایش خاص سامانه ناپایدار حاکم بر منطقه احتمال بارش برف در ارتفاعات بالاتر از 1500 متر و تگرگ در ارتفاعات میان بند وجود دارد.

غلامی با بیان اینکه در نواحی جلگه های و دامنه ها غالبا بارش ها به شکل باران است، گفت: بارندگی در جلگه در بعضی از ساعات از شدت زیادی برخوردار است و وزش باد و مه آلودگی پیش بینی می گردد. البته وزش باد در نوار ساحلی و دامنه ها شدید خواهد بود.

وی از تضعیف این سامانه ناپایدار از عصر و شب دوشنبه اطلاع داد و بیان نمود: انتظار داریم طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه هوای پایدارتری داشته باشیم و احتمال افزایش نسبی دما طی روزهای پایانی هفته وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بارش برف و باران در گیلان، افزایش نسبی دما از سه شنبه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش برف و باران در گیلان، افزایش نسبی دما از سه شنبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید