خبرنگاران خرید از راه دور برای تقابل بازار با کرونا

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، خرم آباد - خبرنگاران - این روزها که ویروس کرونا بجز انسان ها ریه بازار و سلامت اقتصاد را نیز نشانه گرفته است می توانیم با اقدامات ساده ای علاوه بر مقابله با انتشار این ویروس اجازه ندهیم نفس بازار نوروزی نیز گرفته گردد و دست بازاریان از این روزهای خاطره ساز خالی بماند.

خبرنگاران خرید از راه دور برای تقابل بازار با کرونا

سوژه خبر ساز هرسال اوایل اسفند در ایران، عید بود و رنگارنگ های عیدانه ای که با شمع های رنگین و عنبرهای خوش بو در 2 طرف خیابان توسط دستفروش ها بساط می شد و ندای شمع رنگی، عنبر هندی از هر راسته ای به گوش می رسید.

تخم مرغ های رنگی که در میان سبد خریدمان خودنمایی می کرد و مغازه هایی که باید برای خرید اقلام نوروزی در صف انتظار می ایستادیم، انتظارهایی که گاه ساعت ها به طول می انجامید اما خستگی، شلوغی و سختی آن به استقبال از نوروز و سال نو می ارزید.

نوروز 99 در راه است و اکنون خبری از حال و هوای سالیان گذشته نیست بوی الکل به جای عنبر هندی فضا را پرنموده، ماسک ها اجازه استشمام عطر بهار را نمی دهند و دستکش های یک بار مصرفمان مجالی برای لمس نوروز نگذاشته اند.

غربت بازار در آستانه عید 99 به خوبی مشهود است، بازاریانی که روی گردش اقتصادی 2 برابری اسفندماه حساب باز نموده بودند، اقلام مختلفی خریده اند، چک داده اند اما این روزها نگران هزینه های تحمیل شده هستند و البته بعضی از آنان از خرابی و فساد اقلام خوراکی در ته انبارها تشویش دارند.

ایرانیان که همواره در مهربانی و نوع آوری های انسان محبت آمیز شرایط سخت زبانزد بوده اند این بار هم می توانند با عزمی ملی و امید به روزهای بدون ویرس ، کمپین های بازار مهربانی راه انداخته و با اقداماتی هرچند کوچک، مردان و زنان بازاری را در این شرایط تنها نگذارند و البته مسوولان نیز باید مردم را در این زمینه یاری نموده و شرایط لازم برای اقدامات هدفمند مردمی را تسهیل کنند.

یکی از ساده ترین و کم خطرترین راههایی که می گردد در این روزها به بازاریان یاری کرد ایجاد کانال های متعدد تلگرامی از جمله در حوزه مواد غذایی است به نحوی که فروشگاههای معتبر، زنجیره ای و سوپرمارکت های محله ای کانل های تلگرامی را راه اندازی کنند و در آن اطلاعاتی از جمله قیمت، برند، وزن وتاریخ مصرف کالا را به همراه تصویر آن بارگذاری کنند.

در این صورت علاوه بر اطلاع کافی از جنس مورد نظر می توان بدون شکستن قرنطینه خانگی یک خرید اینترنتی داشت که توسط تاکسی های معتبر همان فروشگاه برای خریداران ارسال گردد، روشی که بازی دو سر برد برای سلامت شهروندان و جلوگیری ازضرر و زیان اصناف است.

بدون شک نظارت اتاق اصناف و سازمان صمت نیز برای چگونگی این مهم و جلوگیری از بعضی روش های سودجویانه امری بدیهی و لازم است که باید کانال ها و این فرآیند تحت بازرسی مستمر و کنترل این نهادها باشد.

مقدمات انواع خرید اینترنتی در لرستان فراهم شد

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت در این خصوص به وبلاگ وردپرسکارا گفت: خرید اینترنتی در شرایط کنونی یک پیشنهاد بسیار منطقی و سالم است که مقدمات آن در استان فراهم شده و در حال حاضر بعضی از فروشگاههای زنجیره ای کوروش این اقدام را در دستور کار خود قرار داده اند.

محمدرضا صفی خانی اضافه نمود: به مابقی اصناف از جمله پوشاک و مواد غذایی نیز پیشنهاد می گردد با راه اندازی کانال های تلگرامی، نسبت به فروش آنلاین و اینترنتی اقدام کنند تا علاوه بر کاهش حضور مردم در جامعه و کم شدن شیوع ویروس کرونا، بازاریان متحمل زیان کمتری شوند.

وی تاکید نمود: در شرایط فعلی جز فروش اینترنتی راه بهتری وجود ندارد بنابراین باید در این راستا تبلیغ و اطلاع رسانی گردد چراکه اصناف استان خریدهای عید را از قبل انجام داده اند و تعهدات اقتصادی دارند که باید تا حد ممکن از ضرر و زیان آنها جلوگیری کرد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران خرید از راه دور برای تقابل بازار با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خرید از راه دور برای تقابل بازار با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید