شاخ و برگ بیافزایید! ، قسمت دوم

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، نگهداری چند درخت درون خانه، هر فضای دلگیری را هم باشکوه و شاداب می کند. این درختان استوایی پرورش بسیار آسانی دارند و با طراوت خود شما را هم بر سر ذوق می آورند!

شاخ و برگ بیافزایید! ، قسمت دوم

9- یوکا

آب و هوای گرم و خشک برای یوکا بسیار مناسب است! این گیاه بومی بیابان برای افراد فراموشکار بهترین انتخاب است و برگ هایی شمشیر مانند و سبز، و تنه ای ظریف و چوبی دارد که تا ارتفاع 1.5 الی 2.5 متری رشد می کند. یوکا رشد آرامی دارد پس اگر می خواهید از آن به عنوان درختچه استفاده کنید، بلند ترین یوکایی که در بازار پیدا کردید را تهیه کنید! این گیاه مکانی پر نور، و آبیاری درست بلافاصله بعد از خشک شدن سطح خاکش، می خواهد. یوکا را 1 یا 2 بار در سال کود دهی کنید تا سرحال باقی بماند.

10- شفلرا

گاهی گیاه چتری هم خوانده می شود. این بوته بومی منطقه ها استوایی می تواند به شکل یک درخت هم آراسته شود. نگهداری بسیار آسانی دارد و نور زیاد را می پسندد و اندکی نور مستقیم را هم تحمل می کند. شفلرا برگ هایی خوش آب و رنگ، سبز درخشان یا رنگارنگ و پنجه مانند بر روی شاخه هایی قائم و راست تولید می کند. در 2 نوع کوتوله و نرمال قابل یافت است و در هر فضایی جا می شود! نوع نرمال شفلرا 1.5 تا 2 متر و نوع کوتوله آن کمتر از 1 متر بلند می شود. ممکن است این گیاه در مکان های تاریک شاخ و برگ بلند و ضعیفی تولید کند و برای پرپشت ماندن نیاز به هرس داشته باشد. هر چند وقت یک بار گیاه تان را بررسی کنید تا مطمئن شوید به آفاتی مانند کنه عنکبوتی، شپشک های آرد آلود یا سپرداران مبتلا نباشد.

11- فیکوس الاستیکا

فیکوس الاستیکا با برگ های بزرگ و باشکوه سبز، برنز و یا رنگارنگ خود هر فضایی را شیک و خیره کننده می کند. این گیاهان دلربا نگهداری بسیار آسانی دارند و در صورتی که به آنها بی توجهی بکنید هم به خوبی به رشد خود ادامه می دهند! اگر به فیکوس تان نور زیاد و غیر مستقیم بدهید و آبیاری منظمی هم داشته باشد، سرانجام 2 تا 2.5 متر رشد می کند. بعد از مدتی ممکن است گیاه شروع به تنک شدن و تولید شاخ و برگ بلند و ضعیف بکند و برای تشویق به پر پشت شدن دوباره، نیاز به اندازه کمی هرس داشته باشد.

12- کاج مطبق

این کاج مجلل گاها به عنوان درخت کریسمس استفاده می شود. این هرمی شکل زیبا گیاهی عالی برای نگهداری در خانه در تمام فصول است. کاج مطبق در محیط پر نور و خاک اندکی مرطوب بهترین رشد را دارد و برگ هایی نرم، سبز و سوزنی شکل بر شاخه هایی افقی تشکیل می دهد. این گیاه آرام رشد، در فضای خانه ارتفاعی بین 2 تا 2.5 متر پیدا می کند و اندازهی فضا هم برای رشد عرضی اش می خواهد. بعد از مدتی ممکن است شاخه های پایینی خشک شوند و بیافتند نگران نباشید این فرآیندی طبیعی به دلیل افزایش سن گیاه است.

13- نخل کاریوتا (نخل دم ماهی)

شاخه های بلند و قوس دار پوشیده شده با برگ هایی مثلثی شکل، موجدار و سبز آبی! این ظاهر مجذوب کننده نخل کاریوتا دلیل محبوبیت زیاد آن است! این نخل زیبا انتخاب بسیار مناسبی برای مکان های پر نور مثل یک آشپزخانه روشن یا یک اتاق نشیمن است. مثل بقیه نخل ها، این نخل هم دوست دارد زمانی آبیاری شود که سطح خاکش خشک باشد اما چون گیاهی است قوی، اگر گاها آبیاری اش را فراموش کنید شکایتی نمی کند و همچنان شاداب می ماند. نخل کاریوتا 2.5 تا 3 متر بلند می شود، پس قبل از تهیه آن مطمئن شوید که ارتفاع سقف تان به اندازه کافی بلند است!

14- راونیا ریولاریس

این گیاه استایل خوب و زیبایی را با هم و در یک پکیج به شما هدیه می دهد! راونیا شاخساری ظریف و قوسی شکل به رنگ سبز روشن تولید می کند. این گیاه چشم گیر مکان پر نور و خاک اندکی مرطوب را می پسندد. راونیا ریولاریس رطوبت را بسیار دوست دارد و همین مشخصه آن را به گیاهی عالی برای نگهداری در حمام تبدیل می کند. این نخل از بقیه نخل ها سریع تر رشد می کند و در نهایت ارتفاعی در حدود 2 متر پیدا می کند.

15- نخل راپیس

این نخل نور کمتری نسبت به بقیه نخل ها نیاز دارد و برگ هایی نازک به رنگ سبز تیره و شاخساری انگشت مانند دارد. چون گیاهی بسیار منعطف و پر تحمل است در هر فضایی از خانه قابل پرورش است. این نخل بیشتر در دفتر کار ها و فروشگاه ها نگهداری می شود و در زیر نور چراغ هم با شادی به رشد خود ادامه می دهد. نخل راپیس در نور غیر مستقیم بهترین رشد را دارد پس مکانی در جلوی پنجره شرقی یا شمالی بهترین مکان نگهداری آن است. این گیاه در فضاهای داخلی تنها 120 تا 150 سانتی متر بلند می شود اما بعد از مدتی شروع به عریض شدن می کند پس ممکن است چند سال یک بار نیاز به تعویض گلدان داشته باشد. برای آبیاری مجدد نخل راپیس، ابتدا خاک گلدان اش را را لمس کنید و اگر خاک خشک بود اقدام به آبیاری مجدد نمایید.

شاخ و برگ بیافزایید! - قسمت اول

منبع: فوت و فن

به "شاخ و برگ بیافزایید! ، قسمت دوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاخ و برگ بیافزایید! ، قسمت دوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید