ویژگی های جالب iOS 17

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، اپل ios17 را با ویژگی های نو معرفی کرد. گفته می گردد در نسخه نو iOS شاهد طراحی نو مرکز کنترل خواهیم بود و قابلیت های سفارشی سازی و تنظیم سیستم عامل احتمالا بهبود یافته است. بعلاوه، احتمال تغییر در رابط کاربری اپل موزیک و App Library نیز وجود دارد.

ویژگی های جالب iOS 17

گفته شده که ویجت های فعال در iOS 17 وجود خواهند داشت، اما این اطلاعات هنوز به صورت رسمی تایید نشده است. بعلاوه، بهبود قابلیت های Dynamic Island از جمله تغییرات اعلان ها و Siri، آپدیت کوچکی در اپلیکیشن Health، CarKey، ARKit و حتی اپلیکیشن دوربین نیز در نظر گرفته شده اند.

به دلیل عدم تایید رسمی نمایندگی اپل ، این ویژگی ها و قابلیت ها به صورت قطعی تضمین نشده اند. با این حال، با توجه به پیاده سازی بعضی از تغییرات مورد نظر در نسخه قبلی iOS، احتمال وجود این امکانات در iOS 17 وجود دارد.

پشتیبانی از اپلیکیشن های شخص ثالث

مطابق با شایعاتی که منتشر شده اند، اپل در iOS 17 بعضی از محدودیت های خود را در قبال اپلیکیشن های شخص ثالث کاهش داده و به کاربران فرصت بیشتری برای نصب اپلیکیشن هایی که از منابعی به غیر از اپ استور بارگیری شده اند، می دهد. علاوه بر این، تغییراتی در استفاده از NFC برای پرداخت های بدون تماس و نصب مرورگرهایی که از موتور رندرینگ وب کیت اپل پشتیبانی نمی نمایند، نیز در نسخه تازه iOS وجود خواهد داشت. هرچند که دلایل اصلی این تغییرات معین نیستند، اما به نظر می رسد که این تغییرات جهت رعایت قوانین مربوط به بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا و بعلاوه افزایش رقابت در بین سیستم های عامل موبایل ایجاد شده اند. ضمناً، این تغییرات برای کاربران دنیای و نه فقط کاربران اروپایی قابل دسترسی خواهند بود.

بهبود عملکرد در iOS 17

اپل با ارائه iOS 17 به اهدافی مانند بهبود عملکرد، بهره وری، ثبات و پایداری تمرکز نموده است. برای دستگاه های قدیمی تر نیز اپل کوشش می نماید تا با بهینه سازی سیستم عامل برای دستگاه هایی با رم کمتر، عملکرد با ثباتی را فراهم کند. بعلاوه، اپل به شکل مداوم پشتیبانی برای دستگاه های قدیمی تر خود ارائه می دهد تا کاربران بتوانند از امکانات تازه سیستم عامل استفاده نمایند و در عین حال دستگاه خود را نیز به روز نگه دارند. هچنین امکان سینک شدن دستگاه های اپل با هم از جمله ویژگی هاییست که در به گفته کارشناسان تعمیر مک بوک به صورت جدی به آن پرداخته شده است.

پشتیبانی از مرورگرهای شخص ثالث بدون وب کیت

در iOS 17، اپل تصمیم گرفته است که الزام استفاده از وب کیت برای پشتیبانی از مرورگرهای شخص ثالث را حذف کند و به آنها اجازه دهد از موتورهای خودشان استفاده نمایند. البته، این تغییرات ممکن است فقط برای اروپا باشد و در سایر منطقه ها دنیا اعمال نگردد. برای دسترسی به اطلاعات بیشتر در این خصوص، باید منتظر اطلاعیه رسمی اپل باشیم.

امکاناتی برای بهبود دسترس پذیری

بر اساس اطلاعاتی که درباره ویژگی های iOS 17 به دست آمده، انتظار می رود این سیستم عامل با بهبود دسترسی کاربران روبه رو باشد. به عنوان نمونه، از تغییراتی که قرار است صورت بگیرد، می توان به پیشرفت ابزار تبدیل متن به گفتار، امکان آموزش دادن برای ایجاد نسخه دیجیتال صدای فرد، و بعلاوه قابلیت تازه point-and-speak برای برنامه ذره بین اشاره نمود. علاوه بر این، یک رابط کاربری ساده تر نیز در نظر گرفته شده است که به کاربران یاری می نماید تا به راحتی از قابلیت های ios استفاده نمایند.

بهبود قابلیت های سیری در iOS 17

بدون شک، سیری در نسخه های iOS 15 و 16 پیشرفت قابل توجهی داشته است. این دستیار هوشمند اپل به تازگی امکان پردازش آفلاین را فراهم نموده است که باعث افزایش سرعت کارها و افزایش حریم خصوصی می گردد. بعلاوه، نسخه تازه سیری قابلیت های بیشتری دارد و در نظر گرفتن محتوای صفحات و واکنش به آن ها بهبود زیادی داشته است. به هر حال، پیشرفت سیری در سرعت و عملکرد خیلی بالا نیست و همچنان دستیار گوگل با سرعت و عملکرد بهتری نسبت به سیری روبه رو است.

با ظهور مدل های زبانی پیشرفته مانند ChatGPT، انتظارات کاربران از هوش مصنوعی بالا رفته است و اینکه سیری نسبت به سال گذشته به اندازه 20 درصد پیشرفت داشته باشد، کافی نیست. بنابراین، انتظار می رود که نسخه تازه سیری در iOS 17 با تغییرات قابل توجهی عرضه گردد و هربار که از آن استفاده می کنیم، قابلیت درک بیشتری داشته باشد. به عبارت دیگر، منتظریم که سیری در iOS 17، صدای بهتر، عملکرد بهتر، قابلیت های بیشتر و تشخیص درست تری داشته باشد و تجربه مصاحبه با آن مثل یک مصاحبهی معمولی بین دو انسان باشد.

دیگر قابلیت های ios17

بعضی دیگر از قابلیت های ios17 که شاهد آن خواهیم بود عبارتند از :

  • تغییرات صفحه کلید

  • اپلیکیشن خاطره نویسی

  • مرکز کنترل

  • جزیره پویا (Dynamic Island)

  • ویجت های فعال

  • بهبود قابلیت های جستجو و اسپات لایت

  • احرازهویت دو مرحله ای برای همه

  • غربالگری تماس ها

  • تقسیم صفحه

  • اعلان ها

  • یکپارچه سازی نسخه ها

  • اپلیکیشن والت

  • آپدیت های اپلیکیشن Health

  • آپدیت های CarPlay

  • آپدیت های لاک اسکرین

  • سفارشی سازی اپل موزیک

چه گوشی هایی iOS 17 دریافت می نمایند ؟

هنوز کاملا معین نیست که چه گوشی هایی iOS 17 را دریافت می نمایند؛ اما می توانیم بر اساس انتشار نسخه های قبلی، حدس بزنیم کاربران کدام گوشی های از نسخه تازه بهره مند می شوند. Ios16 برای کاربران سری آیفون 7 منتشر نشد. بنابراین پیش بینی می گردد که سال جاری، آیفون 8 که در حال حاضر عمر آن به بیشتر از 5 سال می رسد، در فهرست گوشی های سازگار با iOS 17 قرار نگیرد. احتمال حذف آیفون X هم از این فهرست وجود دارد، چون عمر این گوشی هم به بیشتر از 5 سال می رسد. در یکی از شایعات تازه، این برآورد تایید شده است؛ اما بعضی منابع مدعی هستند که هر گوشی آیفون که iOS 16 را دریافت نموده باشد، امکان دریافت آپدیت تازه را هم خواهد داشت. برای اطلاعات بیشتر در خصوص ios17 می توانید با کارشناسان تعمیر موبایل اپل تماس بگیرید.

دستگاه هایی که iOS 17 برای آنها قابل نصب خواهد بود، عبارتند از:

آیفون 14 و 14 پلاس

آیفون 14 پرو و 14 پرومکس

آیفون 13 و 13 مینی

آیفون 13 پرو و 13 پرومکس

آیفون 12 و 12 مینی

آیفون 11

آیفون 11 پرو و 11 پرومکس

آیفون xs و xs max

آیفون xr

آیفون se (نسل دوم به بعد)

منبع: همشهری آنلاین

به "ویژگی های جالب iOS 17" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویژگی های جالب iOS 17"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید