آخرین شرایط طراحی و ساخت هواپیمای ایرانی ، این هواپیما چه زمانی پرواز می نماید؟

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، رئیس سازمان هواپیمای کشوری با تشریح آخرین شرایط طراحی و ساخت هواپیمای سیمرغ گفت: در گام اول هواپیمای کارگو ایرانی ساخته می گردد.

آخرین شرایط طراحی و ساخت هواپیمای ایرانی ، این هواپیما چه زمانی پرواز می نماید؟

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، محمد محمدی بخش با اشاره به برنامه های وزارت راه و شهرسازی برای توسعه صنعت حمل ونقل هواپیما، اظهار کرد: بر اساس دستور رئیس جمهوری برای طراحی و ساخت هواپیمای مسافری و کارگو ایرانی، کارگروه مربوطه تشکیل شده است.

وی با بیان این که مسئولیت ها در رابطه با ساخت هواپیما معین است، ادامه داد: این که چه کسی هواپیما را فراوری می نماید، کدام دستگاه سیاست گذاری می نماید و چه دستگاهی تامین مالی این پروژه را انجام خواهد داد.

محمدی بخش اضافه نمود: جایگاه سازمان هواپیمایی کشوری نیز راس این مجموعه است؛ یعنی سیاست گذاری، راهبری، تایید، استانداردسازی و نظارت بر عهده سازمان است.

وی توضیح داد: در اصفهان همه زیرساخت های فنی، مهندسی، ابنیه، کارگاه ها و حتی زنجیره تامین را داریم. این بخش اعظم کار ساخت هواپیما است که به لطف خداوند صورت گرفته است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این که طراحی و نیازسنجی هواپیمای ایرانی نیز صورت گرفته است، گفت: هواپیما یک پلتفرم اولیه ایران 140 داشته که به سیمرغ تبدیل شده است.

محمدی بخش با اعلام این که هواپیمای اول سیمرغ به نتیجه خوبی رسیده است، افزود: هواپیمای مسافربری سیمرغ 75 نفره بوده و طول آن از هواپیمای ایران 140 بلندتر است.

وی یادآور شد: در گام اول مهم ترین بحث این هواپیما نوع کارگو (باری) آن است. پلتفرم بعدی هواپیمای سیمرغ آماده شده که احتمالا تا آخر سال از این پلتفرم رونمایی خواهد شد.

محمدی بخش در پاسخ به این پرسش که پلتفرم دوم در چه حوزه ای است، اضافه نمود: در جلسه ای که همه اعضای گارکروه حضور دارند این پلتفرم رونمایی شده و پس از آن اطلاع رسانی خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که اولین هواپیمای سیمرغ چه زمانی پرواز می نماید، اظهار کرد: حوزه اول این پروژه هواپیمای باری است که باید دوره گذر و فرآیندهای تست را سپری کند تا وارد چرخه گردد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بعلاوه از خرید هواپیما طی 15 ماه اخیر اطلاع داد و در پاسخ به تعداد این هواپیماها گفت: بنا نداریم تعداد را اعلام کنیم اما تعداد بسیار بسیار زیادی انواع هواپیما و هلی کوپتر وارد کشور شده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "آخرین شرایط طراحی و ساخت هواپیمای ایرانی ، این هواپیما چه زمانی پرواز می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط طراحی و ساخت هواپیمای ایرانی ، این هواپیما چه زمانی پرواز می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید