اسپیس ایکس استارشیپ را عمدا منفجر کرد؟!

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، شرکت فضایی خصوصی اسپیس ایکس ادعا می کند که ماشه انفجار موشک بلندترین موشک جهان را که روز پنجشنبه در دومین تلاش خود برای به مدار زمین رسیدن ناکام ماند، کشیده است.

اسپیس ایکس استارشیپ را عمدا منفجر کرد؟!

شرکت اسپیس ایکس ادعا می کند که موشک 3 میلیارد دلاری استارشیپ را عمدا منفجر کرده است، چرا که در جریان پرتاب ناموفق آن در تگزاس از کنترل خارج شده است. شرکت فضایی خصوصی اسپیس ایکس ادعا می کند که ماشه انفجار موشک بلندترین موشک جهان را که روز پنجشنبه در دومین تلاش خود برای به مدار زمین رسیدن ناکام ماند، کشیده است.

این موشک بزرگ 395 فوتی (120 متری) متشکل از تقویت کننده موسوم به سوپر هوی (Super Heavy) و فضاپیمای استارشیپ (Starship) در ساعت 9:34 صبح به وقت منطقه زمانی شرقی (17:04) به وقت ایران از تاسیسات استاربیس در نزدیکی بوکا چیکا در جنوب تگزاس برای اولین پرتاب مداری خود به فضا پرتاب شد، اما چهار دقیقه پس از برخاستن، آتش گرفت.

در حالی که شرکت اسپیس ایکس متعلق به ایلان ماسک سیستم پایان پرواز را فعال می کرد، تقویت کننده بزرگ سوپر هوی نتوانست از استارشیپ جدا شود که منجر به یک چرخش مرگبار و انفجار شد. هزاران نفر در اطراف تأسیسات پرتاب ایستاده بودند و تماشا می کردند که موتور قدرتمند استارشیپ 33 مشتعل می شود.

منبع: فرادید

به "اسپیس ایکس استارشیپ را عمدا منفجر کرد؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسپیس ایکس استارشیپ را عمدا منفجر کرد؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید