انتقال مواد پودری در کارخانجات با فناوری بومی

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد داغنش بنیان ریاست جمهوری، سیداحمدرضا مدینه مدیرعامل یک شرکت مهندسی با اشاره به طراحی و فراوری سیستم های انتقال مواد دیسکی، مطرح نمود: با مسائل حوزه انتقال مواد پودری در کارخانجات مختلف و به ویژه خطوط فراوری محصولاتی مانند لوله ها و مقاطع و کامپاندهای پلیمری روبرو شدیم و احتیاج به استفاده از سیستم های تازه و بسته به منظور ایجاد اتوماسیون، حذف گرد و غبار و کاستن از مسائل و صدمات وارد شده به کارگران ما را برآن داشت تا با ساخت و آزمایش تجهیزات تازه مانند سیستم انتقال مواد دیسکی و سیستم های دوزینگ اتوماتیک در این عرصه ورود کنیم.

انتقال مواد پودری در کارخانجات با فناوری بومی

این فعال فناور با اشاره به فراوری و طراحی فیلترهای وی وایر مطرح نمود: در طی پروژه های طراحی و ساخت کارخانه، با نسل نو فیلترهای بادوام ضدگرفتگی آشنا شدیم و با توجه به ماهیت ویژه و قیمت بالا و وارداتی بودن آن ها در حوزه طراحی و ساخت خط فراوری این نوع فیلترها ورود کردیم. پس از 4 سال طراحی و ساخت دستگاه نمونه و هزینه، موفقیت حاصل شد و هم اکنون ضمن دارا بودن دانش فنی فراوری این نوع فیلترها، دانش فنی ساخت تجهیزات فراوری آن ها را نیز کسب نموده ایم و هم اکنون در حوزه های مختلف صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و آب و فاضلاب، فولاد و تمامی حوزه های مرتبط با پساب، فعالیت داریم.

وی بعلاوه با اشاره به فراوری اکچویتورهای پنوماتیک مطرح نمود: در مسیر انجام پروژه های انتقال مواد و اتوماسیون آن ها به ادوات و تجهیزاتی احتیاج داشتیم که بعضی از آنها به رغم پرمصرف بودن، وارداتی و گران بودند و از جمله این تجهیزات، اکچویتورهای پنوماتیک و چکش ها و ویبراتورهای بادی هستند که در این حوزه نیز با طراحی و قالب سازی مراحل فراوری را آغاز کردیم.

مدینه، با اشاره به نقش فراوریات داخلی در کاهش واردات و برطرف احتیاج صنایع داخلی به محصولات استراتژیک یادشده مطرح نمود: آماری از مقدار خروج ارز برای واردات این محصول در دست نیست ولی با توجه به قیمت بالا و استراتژیک بودن آن در هر صنعت ، قاعدتا مقدار قابل توجهی خواهد بود.

این فعال حوزه دانش بنیان با اشاره به اشتغال ایجاد شده با فراوریات شرکت، مطرح نمود: 20 نفر بصورت مستقیم و تعداد زیادی قطعه ساز و فراوری نماینده دیگر طی فرآیند برون سپاری ساخت به صورت غیر مستقیم با ما همکاری می نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "انتقال مواد پودری در کارخانجات با فناوری بومی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقال مواد پودری در کارخانجات با فناوری بومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید