علم و تکنولوژی

پرفروش ترین بازی تاریخ دوباره رکورد شکست، عکس

زومیت نوشت: ماینکرفت از سال ها قبل پروفروش ترین بازی تاریخ بود و اکنون با افزایش فروش 100 میلیون نسخه، فاصله خود را با جایگاه دوم بیش ازپیش افزایش داده است.

24 مهر 1402

شوشا مرکز گردشگری اکو در سال 2026 شد

علی اصغر شالبافیان در هفتمین نشست گروه کارشناسان ارشد سازمان همکاری مالی اکو در مجموعه تاریخی شیخ صفی الدین اردبیلی با اعلام این خبر اظهار کرد: جمهوری آذربایجان پیشنهاد داده شهر شوشا برای سال 2026 مرکز گردشگری اکو تعیین شود و در این نشست، همه کشور ها این...

13 مهر 1402

جولان عنکبوت ها بر سطح مریخ، شگفتی تازه سیاره سرخ، عکس

دیجیاتو نوشت: درحالی که همه ما می دانیم هیچ گونه عنکبوتی در مریخ وجود ندارد، اما ظاهراً سطح سیاره سرخ ویژگی هایی دیدنی دارد که شبیه به عنکبوت به نظر می رسند.

9 مهر 1402

چهره متفاوت مزدا 2، هاچ بک محبوب ژاپنی، عکس

گجت نیوز نوشت: شرکت مزدا از نسخه هیبریدی مزدا 2 پرده برداشت. نسل تازه مزدا 2 اکنون به ظاهری اسپرت و پیشرانه هیبریدی مجهز شده تا بتواند بهتر از قبل با تویوتا یاریس به رقابت بپردازد.

8 مهر 1402

ضربان قلب به جای پاسپورت!

خبرنگاران نوشت: دولت فنلاند به عنوان اولین تجربه خود در زمینه اعتبارنامه سفر دیجیتال (DTC)، یک پاسپورت دیجیتال برای مسافران راه اندازی نموده که می تواند به وسیله گوشی هوشمند حمل گردد.

3 مهر 1402

تسخیر جهان با روبات هایی به هیبت انسان ، ورود 10 هزار دیجیت به بازار فناوری

شرکت آگیلیتی روباتیک در حال ساخت یک تأسیسات 6503 متر مربعی است که ظرفیت فراوری بیش از 10 هزار ربات انسان نما به نام دیجیت (Digit) را دارد. روبات هایی که می توانند در کنار انسان ها کف کارخانه کار نمایند.

1 مهر 1402

کورش صفوی پی گیر آرا و تفکرات مایکل هلیدی نقش گرا بود، در بحث ارتباط زبان شناسی و ادبیات نیازمند نظریه ایم

به گزارش خبرنگار خبرنگاران ، آزیتا افراشی در نشست نگاهی به میراث علمی کورش صفوی که با حضور بعضی استادان زبان شناسی از جمله شهین نعمت زاده، گلنازمدرسی قوامی، راحله گندمکار و فاطمه عظیمی فرد برگزار گردید، مطرح نمود: در اوایل دهه 70 که من رشته زبان شناسی...

29 شهریور 1402

چرا احساس بدی دارم؟

به گزارش خبرنگاران، راندولف ام. نسه پزشک، دانشمند و نویسنده مشهور آمریکایی در کتاب دلایل خوب برای احساس های بد، دیدگاه های روانشناسی تکاملی را برای شما توضیح می دهد تا ریشه های مسائل روانی را از این زاویه نیز بسنجید.

26 شهریور 1402

مشخصات کامل گوشی های سری آیفون 15 و مقایسه آن ها با یکدیگر

اپل خاتمه در مراسم مورد انتظار واندرلاست از گوشی های نو آیفون 15، 15 پلاس، 15 پرو و 15 پرو مکس رونمایی کرد که هر کدام از آن ها قابلیت ها و ویژگی های قابل توجهی را ارائه می نمایند. در این مطلب مشخصات تمام این دستگاه ها را مرور خواهیم کرد.

23 شهریور 1402

عجیب ترین موبایل دنیا ، این گوشی از دنیای مد آمده ، عکس

دیجیاتو نوشت: آنر V Purse از بندهای قابل تعویض و طرح های مختلف برای نمایشگر همواره روشن بهره می برد.

10 شهریور 1402

یک فضاپیما به فرماندهی این زن ایرانی

فضاپیمای اسپیس ایکس دراگون روز گذشته در قالب ماموریت اسپیس ایکس کرو 7 با فرماندهی یاسمین مقبلی فضانوردی ایرانی تبار از مرکز فضایی کندی در فلوریدای امریکا به سمت ایستگاه فضایی بین المللی پرواز کرد. طبق گزارشی که یورونیوز پیش از این منتشر نموده، چهار...

5 شهریور 1402

روز جهانی پرتاب بالش

روز جشن بالش ها در بیش از 100 نقطه مختلف جهان از جمله لندن، هلند، استرالیا، نیویورک و بوینس آیرس روزی جالب و فراموش نشدنی محسوب می گردد.

1 شهریور 1402

فروشگاه دیجیتالی ایکس باکس 360 سال آینده به کار خود پایان خواهد داد

شرکت مایکروسافت به صورت رسمی بیان نمود که کار فروشگاه دیجیتالی کنسول ایکس باکس 360 در تاریخ 29 ژوئیه سال 2024 (8 مرداد 1403) به سرانجام خواهد رسید.

29 مرداد 1402

یادداشت ، چرا حال چنارهای ولی عصر(عج) خوب نیست؟

درخت چنار از روزگاران گذشته در فرهنگ ما جایگاهی رفیع داشته است. چوب این درخت ارزشمند است، بافت مناسبی دارد و در معماری های گذشته و نیز در مکان های مذهبی، بعلاوه برای مرزبندی و سرسبزی محیط زندگی و... مورد استفاده قرار می گرفته است. به همین دلیل ایرانی ها...

24 مرداد 1402

بازسازی 60 قلم شی و دو خنجر تاریخی با قدمت بیش از 5000 سال در کرمان

ایسنا/ براساس آخرین گزارشهای منتشر گشته، بازسازی 60 قلم شی و دو خنجر تاریخی با قدمت بیش از 5000 سال در کرمان صورت می گیرد.

21 مرداد 1402

پذیرش پزشکان سهمیه ای در آزمون دستیاری؟ ، واکنش مهم وزارت بهداشت

سخنگوی وزارت بهداشت نسبت به ماجرای پذیرفته شدن پزشکان سهمیه ای در آزمون دستیاری واکنش نشان داد و گفت: معیارهای سنجش صلاحیت علمی افرادی که به وسیله سهمیه پذیرش می شوند، معین است.

9 مرداد 1402

ترکیه سوخو، 25 جمهوری آذربایجان را به روز کرد

ایسنا نوشت: وزارت دفاع جمهوری آذربایجان گفت، جنگنده سوخو-25 این کشور که به وسیله کمپانی دفاعی و هوافضای ترکیه به روز شده، با موفقیت نخستین پروازهای آزمایشی خود را انجام داده است.

8 مرداد 1402

این شاه کبرا، کبرا می خورد!، عکس

صحبت از هوش حیوانات ما را به یاد جانوران گوناگونی می اندازد از از کلاغ گرفته تا میمون و طوطی، اما هیچ کس درباره هوش مار صحبت نمی کند.

7 مرداد 1402

قدرتمندترین سرفیس مایکروسافت در راه است!

سرفیس لپ تاپ استودیو 2 با بهره گرفتن از سخت افزار قدرتمند، از نظر قدرت عملکرد جهش قابل توجهی نسبت به نسل قبلی خواهد داشت.

3 مرداد 1402

فیلم اوپنهایمر؛ روایتی نفس گیر دربارۀ اولین بمب اتمی و پدرش!

فیلم اوپنهایمر بیش از حد طولانی است و در برخی مواقع ریتم پرشتابش را از دست می دهد، اما با این حال این فیلم سرشار از لحظات بزرگ و تاثیرگذار است. تاثیری که کیلیان مورفی با ارائۀ یکی از برترین بازی هایش در سال های اخیر نقش مهمی در تشدید آن داشته است.

3 مرداد 1402
تعداد: (338)