ضربان قلب به جای پاسپورت!

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، خبرنگاران نوشت: دولت فنلاند به عنوان اولین تجربه خود در زمینه اعتبارنامه سفر دیجیتال (DTC)، یک پاسپورت دیجیتال برای مسافران راه اندازی نموده که می تواند به وسیله گوشی هوشمند حمل گردد.

ضربان قلب به جای پاسپورت!

مجله Time Out اعلام نمود که در حال حاضر یکی از نوآوری های امیدوارنماینده در زمینه گردشگری و سفر، چیزی است که دولت فنلاند به عنوان اولین تجربه خود در زمینه اعتبارنامه سفر دیجیتال (DTC)، که اساسا یک پاسپورت دیجیتال برای مسافران محسوب می گردد راه اندازی نموده، که می تواند به وسیله گوشی هوشمند حمل گردد.

مجله تخصصی گردشگری و اخبار سفر شرح داد که اجرای آزمایشی این نوآوری تازه در حال حاضر در شهر هلسینکی فنلاند با همکاری پلیس این کشور Finnair و شرکت Finavia که فرودگاه هلسینکی را اداره می نماید، در حال اجرا است.

در حال حاضر امکان استفاده از پاسپورت دیجیتال تازه که در حال آزمایش است، فقط برای شهروندان دارای تابعیت فنلاند در دسترس خواهد بود.

مقاصد گردشگری شناسایی شده که به وسیله آن ها استفاده از این گذرنامه دیجیتال برای اولین بار برای مردم فنلاند آزمایش شد، شامل پروازهایی به لندن، ادینبورگ و منچستر بود که از ابتدای سپتامبر سال جاری شروع شده است.

شاید این اولین بار در دنیا باشد که از گذرنامه های دیجیتال در یک محیط کنترل مرزی واقعی استفاده می گردد، با این حال، این تنها فنلاند نیست که چنین ویژگی را برای تسهیل سفر در نظر گرفته است.

کمیسیون اروپا پیش از این در سال گذشته با تعدادی از کشورهای اتحادیه اروپا ارتباط برقرار نموده تا ویژگی های مشابه این پاسپورت دیجیتال را آزمایش کند. کشور کرواسی در میان کشورهای عضو، از اولین داوطلبانی بود که برای آزمایش این نوآوری اعلام آمادگی کرد که در حال حاضر در شهر زاگرب کرواسی این گذرنامه دیجیتال در حال آزمایش است.

با توجه به تجربه فنلاند، شهروندانی که خواهان دریافت پاسپورت دیجیتال هستند، باید به وسیله پلیس فنلاند اقدام نمایند و پس از سپری کردن مراحل رزرو در ایستگاه پلیس شهر وانتا، که در نزدیکی فرودگاه هلسینکی واقع شده است، با دانلود یک برنامه الکترونیکی مخصوص پشتیبانی از نگهداری گذرنامه در تلفن خود، مراحل را تکمیل نمایند.

برای دریافت پاسپورت دیجیتال، داوطلبان باید یک کپی فیزیکی از گذرنامه واقعی خود بگیرند، یک فرم رضایت برای شرکت در آزمایش را امضا نمایند و یک عکس تازه از خود تحویل دهند تا با موفقیت پاسپورت را دریافت نمایند.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "ضربان قلب به جای پاسپورت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضربان قلب به جای پاسپورت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید