تسخیر جهان با روبات هایی به هیبت انسان ، ورود 10 هزار دیجیت به بازار فناوری

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، شرکت آگیلیتی روباتیک در حال ساخت یک تأسیسات 6503 متر مربعی است که ظرفیت فراوری بیش از 10 هزار ربات انسان نما به نام دیجیت (Digit) را دارد. روبات هایی که می توانند در کنار انسان ها کف کارخانه کار نمایند.

تسخیر جهان با روبات هایی به هیبت انسان ، ورود 10 هزار دیجیت به بازار فناوری

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا به نقل از نیواطلس، کارخانه تولیدی تازه RoboFab قرار است اواخر امسال افتتاح گردد و انتظار می رود تحویل این روبات ها به مشتریان در سال 2024 شروع گردد و از سال 2025 نیز به طور عمومی در دسترس قرار بگیرد. آگیلیتی انتظار دارد صدها روبات انسان نما در سال اول فعالیت خود بسازد. آنیدرا کمپل، مدیر اجرایی Agility، کارخانه RoboFab را با اولین عملیات تولیدی هنری فورد مقایسه می نماید و می گوید: بیش از 100 سال پیش، ما اولین کارخانه خودروسازی دنیا را داشتیم و حالا ما اولین کارخانه روبات های انسان نما را داریم و روزی، درست مانند اتومبیل ها، روبات های انسان نما سرتاسر دنیا را خواهند گرفت.

اما دیجیت چیست؟ دیجیت یک روبات دوپا با قد 175 سانتی متر و وزن حدود 65 کیلوگرم است. این روبات می تواند تا 16 کیلوگرم بار را با یک جفت دست گیره مانند پنجه حمل کند. به طور مستقل شارژ می گردد تا از 24 ساعت 16 ساعت کار کند، چیزی حدود پوشش دو شیفت تمام وقت. این روبات دارای مجموعه ای مشابه از پاهای پرنده مانند ربات Cassie است که در سال 2022 رکورد دنیای گینس را برای سریعترین سرعت 100 متر به وسیله یک ربات دوپا شکست. دیجیت می تواند پاهای خود را به گونه ای پشت سر خود جمع کند که بارهای بیشتری به نسبت یک انسان معمولی بردارد.

بیشتر بخوانید:

  • کلاهبرداران سایبری چقدر عایدی دارند؟ | هر چیزی که بخواهید می توانید از دارک وب خریداری کنید!

بعلاوه می تواند جلوی قفسه ها چمباتمه بزند تا جعبه ها را بدون اینکه زانوهایش بیرون زده باشند، بگیرد، بنابراین می تواند آنها را با کمترین احتیاج به خم شدن به جلو بردارد. دیجیت که مجهز به دید دوربین و LiDAR است، چند سالی است که وجود دارد شاید به خاطر داشته باشید که در سال 2019 به وسیله فورد به عنوان یک روبات تحویل دهنده بسته پیشنهاد شد که قابل توجه خواهد بود.

می توان آن را به وسیله یک تبلت به سبک گیم پد کنترل کرد و با کارهای مختلف به صورت سخت کدگذاری کرد. جالب اینجاست که در چند ماه گذشته، Agility با استفاده از هوش مصنوعی مدل زبان بزرگ آزمایش نموده است تا به طور موثر دیجیت را وادار کند تا خود را در پاسخ به دستورات کلامی زبان طبیعی، برنامه ریزی کند.

منبع: همشهری آنلاین

به "تسخیر جهان با روبات هایی به هیبت انسان ، ورود 10 هزار دیجیت به بازار فناوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسخیر جهان با روبات هایی به هیبت انسان ، ورود 10 هزار دیجیت به بازار فناوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید