اهمیت نصب ردیاب خودرو در وسایل نقلیه تجاری

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، رشد روزافزون وسایل نقلیه تجاری و گسترش سفرهای درون شهری و برون شهری موجب شده تا صنعت حمل ونقل و لجستیک به یک صنعت بسیار رقابتی و چابک تبدیل شود.

اهمیت نصب ردیاب خودرو در وسایل نقلیه تجاری

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، بنابراعلام آدورو، ماندن در چنین رقابت نفس گیری مستلزم داشتن ابزار و سازوکاری است که بتواند اطلاعاتی دقیق و قابل اعتماد از شرایط هر یک از وسایل نقلیه را برای دریافت تصمیم های آینده در اختیار مدیران ناوگان قرار دهد.

ردیاب خودرو مانند یک شریک قابل اعتماد می تواند به مدیران ناوگان و صاحبان وسایل نقلیه در تصمیم گیری های هر چه بهتر کمک رساند. ولی توجه به این نکته لازم است که استفاده از ردیاب خودرو همانند بسکمک از فناوری های نوین دیگر نیاز به فرهنگ سازی و آموزش حقوق مربوط به آن دارد.

ردیاب خودرو چیست؟

ردیاب هوشمند خودرو دستگاهی است الکترونیکی که با کمک فناوری مشخص موقعیت ماهواره ای می تواند در هر لحظه و به صورت اتوماتیک داده های مکانی هر وسیله قابل حرکت را ثبت کرده و به همراه اطلاعات شرایط فنی خودرو برای کاربران بفرستد.

امروزه کاربردهای جی پی اس به قدری افزایش یافته که مهم ترین کارایی آن که افزایش ضریب امنیت خودرو در برابر سرقت است کمتر مورد توجه قرار می گیرد و مشتریان ردیاب خودرو به ویژه صاحبان وسایل نقلیه تجاری و مدیران ناوگان بیشتر به دنبال کارکردها و مزایای دیگر آن هستند.

وسایل نقلیه تجاری وسایل نقلیه ای هستند که باهدف درآمدزایی در خدمت کسب وکار قرار می گیرند.

خودروهای تجاری مسئول جابجایی مردم و کالاهایشان هستند. این خودروها باید برای انجام چنین خدماتی کاملاً آماده باشند. چرا که جان و مال مسافران در گرو اجرای درست مأموریت آنان است. دغدغه اصلی مدیران ناوگانی که این خودروها در اختیار آنان است دور بودن از خودروها و آگاهی نداشتن از شرایط وسایل نقلیه است. این نگرانی ها زمانی بیشتر می شود که شمار خودروها و وسایل نقلیه ای که به طور هم زمان در حال مأموریت هستند زیاد شود.

بهترین راه حل برای رفع چنین نگرانی هایی استفاده از فناوری جی پی اس و ردیاب های ماهواره ای است. امروزه ردیاب خودرو عضو جدایی ناپذیر وسایل نقلیه محسوب می شود. به طوری که اکنون در برخی از کشورهای پیشرفته به کارگیری ردیاب برای خودروهای تجاری اجباری است.

شرکت های بیمه در بسکمک از کشورها به خودروهایی که مجهز به ردیاب هستند تخفیف ویژه می دهند.

تصور کنید یک مشتری به شرکت شما که خدمات پخش محصولات را به عهده دارید، تماس می گیرد و از شما می خواهد که بگویید کالای او کی به دستش می رسد.

روش سنتی به این گونه بود که اپراتور برای آگاهی از موقعیت خودرو با راننده تماس می گرفت و با پرسیدن اکنون کجا هستی؟ اطلاعات لازم را دریافت می کرد. سپس زمان رسیدن راننده را تخمین زده و به مشتری اعلام می کرد. پس از مدتی برای اطمینان از محاسبات اجرا شده دوباره تماس می گرفت و بازهم پرسش اکنون کجا هستی؟ تکرار می شد.

همان طور که می دانید این روش مسائل زیادی به همراه دارد که مهم ترین آن ها عبارت است از:

تلفن های مکرر موجب حواس پرتی راننده در حین رانندگی می شود.

زمان زیادی برای آگاهی از موقعیت هر یک از خودروهای ناوگان تلف می شود.

امکان راستی آزمایی راننده وجود ندارد.

مدیر ناوگان از تغییر راستاهای ناگهانی راننده بی خبر است.

امکان بررسی کل راستا پیموده شده وجود ندارد.

حال فرض کنید ناوگان شما به ردیاب آدورو مجهز است. کافی است به سامانه مدیریت ناوگان آدورو مراجعه کرده و به مشتری بگویید راننده 14 کیلومتر با شما فاصله دارد و تا 10 دقیقه دیگر می رسد. این پاسخ بسیار بهتر از پاسخی است که بگویید: راننده باید امروز حدود ساعت 4 بعدازظهر در آنجا باشد.

مطمئناً مشتریانتان از دقت شما در زمان سرویس دهی تحت تأثیر قرار خواهند گرفت. این یک مزیت رقابتی عالی است و می تواند شمارا نسبت به رقبای خود پیش بیندازد.

برای ساختن یک تجارت پیروز سال ها زمان لازم است، ولی برای از بین بردن آن ساعتی کافی است.

در این عصر رقابتی، امکان اشتباه وجود ندارد. شرکت هایی که با آن ها کار می کنید شما را زیر نظر دارند. می توانند ناسازگاری ها را تشخیص دهند و شما را با دیگر رقیبانتان مقایسه نمایند.

ردیاب آدورو راه حلی است که با کمک آن مدیران ناوگان می توانند هرلحظه به وسایل نقلیه خود متصل باشند و افزون بر مشاهده موقعیت خودروهای خود روی نقشه دیجیتال به طور هم زمان، می توانند با بررسی اطلاعات فنی خودروها، سلامت ناوگان خود را پایش نمایند.

مزایای استفاده از ردیاب آدورو:

تماس های کمتری با رانندگان گرفته می شود.

خدمات مشتری بهبود می یابد.

در صورت سرقت، به سرعت وسیله نقلیه بازیابی می شود.

هزینه های ادارای کاهش می یابد و در مصرف کاغذ و زمان صرفه جویی می شود.

انواع گزارش گیری مانند سرعت، توقف طولانی، مسافت پیموده شده، کل ساعت سفر در روز، هفته یا ماه

کل راستاهای پیموده شده بررسی و راستاهای کارآمدتر انتخاب می شوند.

نزدیک ترین وسیله نقلیه به محل مشتری هدایت می شود.

در مصرف سوخت صرفه جویی می شود.

می توانید در لحظه به رانندگان خاطی هشدار دهید.

هزینه های عملیاتی شما کاهش می یابد.

زمان بیکاری پرسنل به حداقل می رسد.

آنچه ردیابی می شود وسیله نقلیه است، نه راننده

همان طور که هر فناوری نوینی برای ورود به جامعه نیاز به بستری برای پذیرش خود دارد و باید فرهنگ به کارگیری آن آموزش داده شود، استفاده درست از جی پی اس نیز نیاز به آموزش و فرهنگ سازی دارد:

به راننده آموزش دهید که ردیاب خودرو حریم خصوصی شما را نقض نمی کند.

به راننده اطلاع دهید که خودروی شما مجهز به ردیاب آدورو است.

به راننده اطمینان دهید که ردیاب آدورو شنود نمی کند و هیچ گونه اطلاعات شخصی از شما ثبت نخواهد کرد.

به راننده آگاهی دهید که دقیقاً چه چیزی و برای چه هدف و چه زمانی توسط ردیاب آدورو مورد بررسی قرار می گیرد.

کلیه جزئیات مربوط به ردیابی را در یک بخش نامه جامع، خوانا و شفاف خلاصه کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اهمیت نصب ردیاب خودرو در وسایل نقلیه تجاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهمیت نصب ردیاب خودرو در وسایل نقلیه تجاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید