فهرست برترین سوغاتی های ایتالیا

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، ایتالیا سرزمین معماری های شگفت انگیز، فرهنگ غنی، سرزمین پیتزاها و پاستاها است که هرساله افراد زیادی را به خودش جذب می نماید. مسافران از تماشا این کشور شگفت انگیز لذت می برند و هنگام بازگشت چمدان هایشان را پر از سوغات ایتالیا می نمایند تا تکه ای از این کشور را به یادگار داشته باشند. ما در اینجا لیستی از برترین سوغاتی های ایتالیا را برای شما جمع آوری نموده ایم تا انتخاب برایتان راحت تر باشد. پس با ما همراه باشید.

فهرست برترین سوغاتی های ایتالیا

معرفی سوغاتی های معروف ایتالیا

یکی از برترین بخش های سفر، خریدن یادگاری آن شهر یا کشور است. به طور معمول در بین سوغاتی ها شما محصولی پیدا خواهید کرد که بر اساس بودجه و سلیقه شما کاربردی، منحصربه فرد و زیبا باشد. در زیر به چندین سوغات ایتالیا اشاره خواهیم کرد.

فنجان اسپرسو ایتالیا

اگر که جزو عاشقان نوشیدن قهوه باشید بدون شک در طول سفر، باید اسپرسو ایتالیا را امتحان کنید. نوشیدن اسپرسو در فنجان های مخصوص به خودش لذت بخش تر است. این فنجان های کلاسیک با دیواره های ضخیم را می توانید در مغازه های مخصوص به قهوه در سرتاسر ایتالیا پیدا کنید. پس اگر قصد خرید سوغات ایتالیا را دارید پیشنهاد می کنیم به این فنجان ها فکر کنید.

شیشه مورانو

شیشه مورانو یک سوغات ایتالیایی بسیار محبوب است که معمولاً از شهر ونیز خریداری می شود. تاریخچه فراوری این شیشه به سال 1982 برمی شود. از این شیشه زیبا برای ساخت ظروف شیشه ای، جواهرات، مجسمه ها، ساعت ها، لامپ ها استفاده می شود. هنگام حمل شیشه مورانو باید دربسته بندی دقت کنید و اگر امکان حمل آن را ندارید کافی است به کارخانه مورانو اطلاع بدید که برایتان این سوغات ایتالیا را بفرستند.

کالاهای چرمی

ایتالیا به محصولات چرمی معروف است. اقلامی مثل کیف، کیف پول، دستکش و کفش، کمربند و...را به راحتی می توانید از هر گوشه ایتالیا بخرید؛ بنابراین وقتی در سفر به تماشا فلورانس رفته اید از صنعتگران آن غافل نباشید که چرم های دست ساز بسیار زیبایی را می توانید به عنوان سوغات ایتالیا به یادگار بخرید.

عطر

در ایتالیا بیشتر برندهای معروف عطر را خواهید یافت. برندهایی مانند Giorgio Armani، Laura Biagiotti، Gucci و.. که در بیشتر فروشگاه های لوازم آرایشی می توانید آنها را پیدا کنید. اما اگر در پی عطر بسیار خاصی هستید باید به شما این نوید را بدهیم که افرادی هستند که عطرهای سنتی شگفت انگیزی با عصاره گیاهان می سازند. یک عطر خوش بو و خاص می تواند یک سوغات ایتالیایی بی نظیر باشد که بوی ایتالیا را در بیرون از این کشور حس کنید.

کفش دست ساز ایتالیا

فلورانس شهر کفش های دست ساز است. شهری که چرم های معروف آن باعث شده اهالی آن کسب وکار خانوادگی خود را سالیان طولانی در حوزه چرم حفظ نمایند. پس چه چیزی زیباتر از کفش های دست ساز فلورانسی که به عنوان سوغات ایتالیا بسیار زبانزد هستند.

توری بورانو

بورانو جزیره ای است که فقط یک ساعت با ونیز فاصله دارد. در این جزیره توری فراوری می شود که بسیار لطیف و چشم نواز است. اگر در خرید سوغات ایتالیا دنبال کالایی هنری می گشت می توانید روسری، رومیزی و دستمالی بخرید که از توری بورانو ساخته شده است.

پاستا

بسیاری از افراد ایتالیا را به پاستایش می شناسند. خرید پاستا به عنوان سوغات ایتالیا یکی از رایج ترین خریدهای مسافران این کشور است. از بین محبوب ترین پاستاها می توانید پاستای گنوکی، لینگوین، تالیاتل، پاپاردل، تورتلینی، اسپاگتینی را برای سوغاتی بخرید.

سرکه بالزامیک سنتی

یکی از خوشمزه ترین خوردنی ها در ایتالیا نان آغشته به روغن زیتون و سرکه بالزامیک است. این پیش غذای ساده که یک پیش غذای اصیل است بسیار خوشمزه است. سرکه بالزامیک برای سالاد، پخت وپز و پیتزا استفاده می شود و طعم های متفاوتی دارد. این سرکه معرکه را به عنوان سوغات ایتالیا به سبد خرید خود اضافه کنید که بدون شک لذتش را خواهید برد.

تورون ساردینا

منطقه ای در ایتالیا وجود دارد که به او ساردینیا می گویند. در ساردینیا یک شیرینی اصیل و خوشمزه ای با گردو، فندق، بادام و عسل ساخته می شود که تورون نام دارد. این شیرینی سنتی را می توانید از بازارهای محلی یا جشنواره ها به عنوان سوغات ایتالیا بخرید.

کتاب های آشپزی ایتالیا

هنر و تنوع آشپزی ایتالیا بر کسی پوشیده نیست؛ بنابراین اگر اهل غذاهای لذیذ هستید و دوست دارید آنها را در آشپزخانه خود درست کنید یا به دوستانتان هدیه بدهید بهتر است یک کتاب آشپزی ایتالیایی به عنوان سوغات ایتالیا به همراه خود ببرید تا این هنر را یاد بگیرید.

جمع بندی

بسیار لذت بخش است وقتی در شهر و کشوری به عنوان مسافر می چرخید تا تکه ای از آن را برای یادگاری با خود به خانه ببرید. ایتالیا هم جزء آن کشورهای است که پر است از برترین اقلام و محصولات که به عنوان سوغات ایتالیا می شود آنها را خرید. آیا شما به ایتالیا سفرکرده اید؟ به نظر شما برترین سوغات ایتالیا چیست؟ ما مشتاقانه منتظر خواندن تجربه و اطلاعات شما در خصوص این کشور هستیم.

منبع: پارسیس

به "فهرست برترین سوغاتی های ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فهرست برترین سوغاتی های ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید