برنامه نویسی و علوم رایانه

آیا چت جی پی تی می تواند بازی بسازد؟

با اسکرول در توییتر و پرسه زدن در محافل مربوط به هوش مصنوعی در ماه های اخیر، با ادعاهای گنده ای روبه رو شدم. چند روز بعد از اینکه OpenAI از مدل هوش مصنوعی جی پی تی 4 خود پرده داشت، این ادعاها آتش شان تندتر شد - در رشته توییت های مختلف پشت سر هم ملتْ ادعا می نمایند...

14 تیر 1402

تاکید بر ضرورت استفاده از فضای ابری در نهمین نمایشگاه بانکداری الکترونیک

معاون توسعه راهکارهای سازمانی شرکت امیدتک در نهمین نمایشگاه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت گفت: امروزه فضای ابری احتیاج ضروری برای بانکداری باز و بانکداری دیجیتال محسوب می گردد.

15 اسفند 1401

ماری بزرگ الجثه به میزان یک اتوبوس

بقایای این گونه از مار ها را سال 2009 طی تحقیقاتی در یک معدن زغال سنگ در کلمبیا کشف شد و در شروع با توجه به ابعاد باورنکردنی استخوان ها فسیل شده، دانشمندان باور نمی کردند که با فسیل یک مار سر و کار دارند. پهنای بدن این مار به 70 سانتیمتر می رسید که با توجه...

26 دی 1401

مار پیتون چگونه می تواند هر چیزی را ببلعد؟

گجت نیوز نوشت: مار پیتون با آرواره های عجیب خود می تواند جانوران بزرگی همانند گوزن یا تمساح را ببلعد. اما چطور مار پیتون قادر به بلعیدن طعمه هایی به این بزرگی است؟

16 مهر 1401

ارتقای سواد دیجیتال دانش آموزان تهدیدهای فضای مجازی را به فرصت تبدیل می نماید

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت طرح ارتقای مهارت برنامه نویسی و سواد دیجیتالی دانش آموزان و معلمان دوره ابتدایی به دانش آموزان یاری می نماید تا آسیب ها و تهدیدها در فضای مجازی را به فرصت تبدیل نمایند.

11 اسفند 1400

برادرانی که با دست خالی حلال مسائل بسیاری از مدرسان شده اند

دو برادر شیرازی با سرمایه ای اندک و دشواری های بسیار توانسته اند در حوزه تولید محتوای آموزشی حلال مسائل مدرسان و دانش پژوهان شوند.

28 مهر 1400