چهره متفاوت مزدا 2، هاچ بک محبوب ژاپنی، عکس

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، گجت نیوز نوشت: شرکت مزدا از نسخه هیبریدی مزدا 2 پرده برداشت. نسل تازه مزدا 2 اکنون به ظاهری اسپرت و پیشرانه هیبریدی مجهز شده تا بتواند بهتر از قبل با تویوتا یاریس به رقابت بپردازد.

چهره متفاوت مزدا 2، هاچ بک محبوب ژاپنی، عکس

تویوتا یاریس با ثبت آمار فروش بسیار چشمگیر نشان داده که مشتریان در بازار آسیا و اروپا کماکان به خودروهای هاچ بک علاقه دارند. خودروهای هاچ بک با مصرف سوخت پایین و ابعاد مناسب برای رانندگی در شهر به گزینه محبوبی برای مشتریان تبدیل شدند. از این رو ارائه موتور هیبرید نیز برای آنها اقدامی منطقی به نظر می رسد. به همین دلیل مزدا از نسل نو مزدا 2 برای رقابت با تویوتا یاریس و کسب سهم بیشتر از این بازار رونمایی کرد.

مزدا در سال 2002 برای نخستین بار مزدا 2 را روانه بازار کرد که از لحاظ فنی به فورد فیستا نزدیک بود، اما نسخه 2014 به بعد این خودرو طبق پلتفرم مشترک با تویوتا یاریس فراوری و به بازار جهانی عرضه شد. از سال 2014 به امروز نیز کماکان مزدا 2 طبق همین پلتفرم فراوری می گردد، اما طی این سال های چندین فیس لیفت را تجربه نموده است.

بخش طراحی مزدا 2 نو

طراحان برای نسل نو تغییرات ظاهری متعددی را در نظر گرفته که البته این تغییرات باعث شده به تویوتا یاریس شباهت بیشتری پیدا کند، اما این خودروساز ژاپنی با استفاده از فناوری هیبریدی خود آن را نسبت به یاریس متمایز نموده است. در نمای جلو یک جلوپنجره خاص به همراه سپر اصلی نو به چشم می خورد که ترکیب آنها باعث ایجاد یک ظاهر اسپرت شده است.

  • کار عجیب مرسدس بنز برای شکست دادن رقبا

  • بلایی عجیبی که باتری سر آیفون 15 نو آورد/ عکس

  • بمب افکن اتمی غول پیکر که تا 100 سال به پرواز ادامه خواهد داد/ عکس

  • کپی واضح شیائومی از ویژگی نو و جنجالی آیفون

فناوری هیبرید اختصاصی مزدا به خوبی توسعه پیدا نموده که همین موضوع نقدهای مثبت کارشناسان را به همراه دشاته است. به همین دلیل نسل نو مزدا 2 به یک 1.5 لیتری 3 سیلندر 90 اسب بخار و یک پیشرانه الکتریکی 79 اسب بخار مجهز شده که در مجموع قدرتی برابر با 114 اسب بخار و گشتاور 120 نیوتن متر را به همراه دارند. یک گیربکس CVT نیز در تمام مدل ها نیروی فراوریی پیشرانه ها را به چرخ ها منتقل می نماید.

مزدا 2 هیبریدی ظرف مدت 10 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر برساعت می رسد و به ازای هر 100 کیلومتر حدود 3.8 لیتر سوخت مصرف می نماید. بعلاوه حداکثر سرعت آن نیز 175 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

امکانات مزدا 2 هیبریدی

مزدا 2 در مقرون به صرفه ترین نسخه خود به امکاناتی متعددی چون حسگر جلوگیری از برخورد جلو و عقب، رابط های اپل و اندروید، نمایشگر لمسی روی داشبورد و رینگ های 16 اینچی مجهز شده است. البته نسخه گران تر آن از تهویه مطبوع دوگانه، چراغ های LED، رینگ 17 اینچ، سقف پانورامیک و نمایشگر لمسی بزرگ 10.5 اینچی بهره می برد.

مزدا طرح کاهش مصرف سوخت محصولات خود را به شکل جدی دنبال می نماید و به همین دلیل میخواهد مزدا 3 و شاسی بلندهای کوچک CX-30 و CX-50 را نیز به موتور هیبریدی مجهز کند. به زودی نیز شاهد معرفی MX-30 به موتور پلاگین هیبریدی روتاری خواهیم بود.

لازم به ذکر است نسل فعلی مزدا 2 از یک موتور 1.5 لیاری بنزینی بهره می برد که می تواند قدرتی برابر با 100 اسب بخار را فراوری کند. یک گیربکس دستی نیز قدرت را به چرخ ها می رساند. مشتریان می توانند این نسخه را در حال حاضر با قیمت 15 هزار دلار خریداری نمایند که البته برای نسخه گیربکس اتوماتیک آن باید 1 هزار دلار بپردازند. احتمالا مزدا 2 هیبرید نیز با قیمت 18 تا 20 هزار دلار روانه بازار اروپا خواهد شد.

جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرست قیمت روز خودرو در وبلاگ وردپرسکارا مراجعه کنید.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "چهره متفاوت مزدا 2، هاچ بک محبوب ژاپنی، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهره متفاوت مزدا 2، هاچ بک محبوب ژاپنی، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید