جولان عنکبوت ها بر سطح مریخ، شگفتی تازه سیاره سرخ، عکس

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، دیجیاتو نوشت: درحالی که همه ما می دانیم هیچ گونه عنکبوتی در مریخ وجود ندارد، اما ظاهراً سطح سیاره سرخ ویژگی هایی دیدنی دارد که شبیه به عنکبوت به نظر می رسند.

جولان عنکبوت ها بر سطح مریخ، شگفتی تازه سیاره سرخ، عکس

درواقع مدارگرد شناسایی (Reconnaissance) مریخ ناسا تصویری از ویژگی ها و ساختار عجیب وغریب سطح این سیاره را به اشتراک گذاشته است که دانشمندان از آن به عنوان Araneiform به معنای عنکبوت مانند یاد می نمایند.

ویژگی های عجیب وغریب سطح مریخ

تصویر ارائه شده به وسیله MRO با دوربین HiRise ابزار ناسا گرفته شده است. HiRise به وسیله یک تیم مستقر در دانشگاه آریزونا مدیریت می گردد که تصاویر مهم آرشیو دوربین را آنالیز می نماید. در تصویر حاضر شاهد یکی از دهانه های مریخ با دو ویژگی قابل توجه هستیم. ویژگی اول شامل تشکیلاتی می گردد که شبیه به دسته ای از عنکبوت هاست و ویژگی دوم نیز اشکال هندسی چندضلعی است که شبیه به یک گل خشک شده به نظر می رسد. (در تصویر بالا اشکال چندضلعی در مرکز تصویر و ساختار شبیه به عنکبوت در اطراف آن دیده می گردد).

  • روش باورنکردنی دزدها برای ورود به ماشین به وسیله چراغ جلو/ عکس

  • بتن ریزی در لانه بزرگ مورچه ها و کشف شهری شگفت انگیز / عکس

تیم HiRise در بیانیه خود شرح می دهد: این تصویر به منظور مطالعه پیرامون نحوه اثرگذاری پرتوهای خورشید بر پدیده های چندضلعی و عنکبوت مانند در زمین هایی مانند این به دست آمده است.

این تصویر دهانه عنکبوت مانند مریخ را در منظره وسیع تری نشان می دهد

سطح شبیه به عنکبوت در سیاره سرخ حاوی داستانی از فرایندهای طبیعی مریخ است. درواقع این الگوها از تصعید یخ در زیر سطح آن شکل گرفته اند. تصعید زمانی رخ می دهد که یک ماده مستقیماً از حالت جامد به گاز تبدیل می گردد. تا به امروز منظرههای دیگری هم در مریخ به این صورت شکل گرفته است.

علاوه بر بار علمی، عکس ارائه شده به وسیله مدارگرد شناسایی مریخ ناسا زیبایی های شگفت انگیز سطح سیاره سرخ را نشان می دهد. تیم HiRise امیدوار است تا با آنالیز و مطالعه این اشکال چندضلعی، اطلاعاتی در خصوص شرایط آب وهوایی و توزیع یخ در سطح مریخ به دست آورد.

در چند وقت گذشته پیشرفت های قابل توجهی درزمینه شناخت و سفر به مریخ اجرا شده است. ازجمله آن ها می توان به ابزار ماکسی (MOXIE) اشاره نمود که ماه گذشته پیروز شده بود 122 گرم اکسیژن در سیاره سرخ فراوری کند. بعلاوه هندی ها با مدارگرد مانگالیان خود پیروز شدند تا به اولین کشور آسیایی اوایل این ماه به مدار سیاره سرخ برسند.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "جولان عنکبوت ها بر سطح مریخ، شگفتی تازه سیاره سرخ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جولان عنکبوت ها بر سطح مریخ، شگفتی تازه سیاره سرخ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید