مشخصات فنی جک S5 تازه، کم حجم، اما قدرتمند

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، خودروی جک S5 از همان ابتدای ورود به بازار ایران، به علت اینکه یک کراوس اوور خوش رخ بوده و از پیشرانه توربو استفاده می کرد مورد استقبال خوبی نهاده شد.

مشخصات فنی جک S5 تازه، کم حجم، اما قدرتمند

به گزارش تجارت نیوز، خودروی جک S5 همان سال های ابتدای ورودش به کشور با استقبال فراوانی از سمت مردم روبه رو شد. چراکه همه خواسته های یک خانواده ایرانی را برآورده می کرد. یک شاسی بلند با ظاهری تازه و زیبا که به واسطه پیشرانه دو لیتری توربو، شتاب گیری خوبی داشت.

اما با گذشت زمان، شرکت کرمان موتور به فکر افزایش امکانات رفاهی و بهبود راندمان پیشرانه این خودرو افتاد و مدل تازه را با نام جک S5، 1500 به بازار عرضه کرد.

در این گزارش تصمیم داریم ضمن معرفی این خودرو، به تفاوت های آن با مدل قبلی نیز بپردازیم.

می توان گفت نکته عطف جک S5، 1500 نسبت به جک قبلی، همین پیشرانه است. پیشرانه 2 لیتری پرمصرف، اما باقدرت، جای خودرا به یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو با تکنولوژی GDI (تزریق مستقیم، مصرف سوخت پایین و توان خروجی پیشرانه بالا) داده است.

علی رغم کاهش شدید حجم موتور، مشاهده می کنیم که قدرت و گشتاور آن تغییری نسبت به مدل قبلی نداشته و علاوه بر آن مصرف خودرو تا حد قابل قبولی پایین می آید.

این پیشرانه به یاری یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته دوکلاچه (DCT)، قدرت تولیدی خود را به چرخ های جلو منتقل می نماید.

البته متاسفانه شرکت کرمان موتور، شتاب صفر تا 100 و مصرف ترکیبی خودروی جک S5 را به صورت رسمی اعلام نکرده و به همین علت ما نیز از گفتن این اعداد صرف نظر می کنیم.

مشخصات ظاهری

زمانی که بخش ظاهری جک S5 تازه را مشاهده کنیم، می بینیم با اینکه فیس لیفت مدل قبلی است، اما تغییر آن چنانی نسبت به آن نداشته.

این تغییرات تنها به اضافه شدن دی لایت در قسمت جلو و تغییرات بسیار جزئی در جلوپنجره و سپر جلو را شامل می شود.

در بخش عقب خودرو نیز تنها تفاوتی که به چشم می خورد، تغییر رنگ نوشته S به رنگ آبی و اضافه شدن نوشته 1.5 TGDI سمت چپ قسمت پشتی است. این نوشته اشاره به پیشرانه خودرو دارد.

گفتنی است، رینگ های مورد استفاده در جک S5 میزان 18 اینچی دارد که میزان قابل قبولی برای یک خودرو با این ابعاد است.

اما اگر بخواهیم نمای ظاهری را به صورت کلی آنالیز و نقد کنیم، به علت اینکه مدل فیس لیفت با طراحی پیشین تفاوت آن چنانی نداشته و این طراحی مربوط به چندین سال پیش است، می توان گفت طراحی جک S5، 1500 قدیمی بوده و ظاهر چندان مجذوب کنندهی ندارد.

طراحی داخلی

زمانی که مدل فیس لیفت خودرویی به بازار می آید و می بینیم که تفاوت های ظاهری زیادی بین این دو به چشم نمی خورد، حداقل انتظار داریم که در بخش داخلی تفاوت هایی ببینیم تا ارزش آن میزان پول اضافه ای که بابت مدل تازهتر می پردازیم را داشته باشد.

اما متاسفانه وقتی وارد کابین جک S5 تازه می شویم، می بینیم که این مدل هیچ تفاوتی با مدل قبلی نداشته و تنها تغییر در رنگ تریم داخلی و اضافه شدن دکمه کروزکنترل مشاهده می شود. تازه این طراحی در زمان خود، یک کپی ناشیانه از محصولات قدیمی هیوندای بوده و در این زمینه نیز نمره قابل قبولی نمی گیرد.

اما همه چیز آن قدر هم بد نیست. مثلا فضای جاداری که جک S5 در اختیارتان قرار می دهد، بسیار مناسب برای خانواده های پنج نفره و سفر های خانوادگی است.

صندوق عقب با ظرفیت حدود 500 لیتری که دارد، خیالتان را از بابت فضا برای حمل وسیله ها به کلی راحت می نماید.

آپشن ها و امکانات

جک S5 در مقایسه با سایر چینی های بازار، از لحاظ آپشن و امکانات رفاهی در طبقه میانه قرار می گیرد، یعنی نه آنقدر لو آپشن است و نه با آپشن های عجیب و غریب.

از جمله ویژگی های معمولی S5 کروزکنترل، کنترل پایداری، سنسور دنده عقب، ترمز ABS و EBD، دی لایت، سانروف و شیشه عقب دودی است.

اما وجود بعضی دیگر از آپشن ها می تواند به عنوان برگ برنده برای این خودرو باشد.

از جمله کنترل حرکت در سربالایی و کنترل حرکت در سرازیری، سنسور جلو، سنسور باران، سنسور فشار باد تایر، ترمز یاریی، ترمز پارک برقی، اتولایت، فرمان برقی حساس به سرعت، دوربین دنده عقب، ایربگ های راننده و سرنشین و ایربگ جانبی برای این دو، ورود و استارت بدون کلید.

وجود این آپشن ها جزو نقاط مثبت خودرو به شمار میرود.

قیمت جک S5 تازه

این خودرو اواخر اسفند ماه 1401 به قیمت یک میلیارد و 630 میلیون تومان در حال معامله است. بعلاوه قیمت کارخانه این شاسی بلند پیر، یک میلیارد و 95 میلیون تومان ذکر شده است.

جمع بندی

سخن آخر اینکه، اگر در پی یک خودرو با ظاهری تازه و مجذوب کننده می گشت، جک S5 تازه نمی تواند احتیاج شمارا برآورده سازد. چراکه طراحی اولیه این خودرو به چندین سال قبل باز می شود.

اما این نکته را باید در نظر داشت که جک S5 چندین سال است در بازار حضور دارد و خودروی نسبتا محبوبی به شمار میرود. به همین علت بازار دست دوم نسبتا خوبی داراست.

پس اکنون که پیشرانه پرمصرف قبلی جای خود را به یک پیشرانه کم حجم تر و با مصرف معقول داده، بدون اینکه شاهد افت توان و گشتاور باشیم، می تواند جزو برترین انتخاب ها به شمار آید.

منبع: فرارو

به "مشخصات فنی جک S5 تازه، کم حجم، اما قدرتمند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخصات فنی جک S5 تازه، کم حجم، اما قدرتمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید