مقایسه و آنالیز انواع هیوندای سانتافه

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، برترین مدل هیوندای سانتافه کدام است؟ در این مطلب قصد داریم به مقایسه و آنالیز انواع هیوندای سانتافه بپردازیم تا ببینیم در شرایط فعلی بازار کدام مدل از انواع هیوندای سانتافه انتخاب بهتری است.

مقایسه و آنالیز انواع هیوندای سانتافه

در میان انبوه خودروهای شاسی بلندی که به بازار خودروی ایران وارد شده اند، بدون شک هیوندای سانتافه محبوب ترین و پرفروش ترین مدل بوده است. خودرویی که از همان ابتدا یک سبک زندگی تازه را پایه ریزی کرد. سانتافه سواری تبدیل به یک سبک سواری لوکس شد و سانتافه به عنوان نماد تجمل در میان جوانان معروفیت گرفت.

هیوندای سانتافه اما این موفقیت را فقط در بازار ایران تجربه ننموده است. هیوندای، این شاسی بلند زیبای خود را با الهام از یکی از شهرهای آمریکا، یعنی سانتافه، نام گذاشت. این موضوع باعث شد که بازار آمریکا توجه خوبی به این خودرو نشان دهد و کمپانی کره ای این روش نامگذاری بر اساس اسامی شهرهای امریکا را در تولیدات بعدی خود هم ادامه داد.

آنالیز انواع هیوندای سانتافه

هیوندای اولین نسل این خودرو در سال 2001 به بازارهای دنیای معرفی کرد و بعد از آن، هر از گاهی فیس لیفت تازهی از این خودرو به علاقمندان سانتافه معرفی شده که عطش آن ها را سیراب کند. آخرین نسلی از هیوندای سانتافه که وارد بازار خودروی ایران شده، مدل 2017 این خودرو است و بعد از آن پرونده این خودروی مجذوب کننده در کشور ما بسته شد.

باید منتظر بود و دید آیا با ایجاد تغییرات در قوانین واردات خودرو، مدل های تازه هیوندای سانتافه راهی به ایران خواهند داشت یا خیر. در این مطلب برای آشنایی با تیپ های هیوندای سانتافه، به آنالیز تمامی سانتافه هایی که در ایران حضور دارند خواهیم پرداخت.

1 - هیوندای سانتافه (ix45) مدل 2007

در اولین گزینه از مطلب آنالیز انواع هیوندای سانتافه به سراغ نسل دوم این خودرو می رویم. دومین نسل از هیوندای سانتافه، اولین مدل از این خودرو بود که در سال 2007 وارد بازار ایران شد. این نسل که با کد CM شناخته می گردد، طراحی ظاهری نسبتاً خوب و ابعاد مناسبی داشت. نمای این نسل از سانتافه، در مقایسه با دیگر شاسی بلندهای آن موقع بازار ایران، تفاوت زیادی داشت و المان های لوکس موجود در ظاهر و کابین این خودرو، توجه بخش زیادی از خریداران را به سمت خود جلب کرد.

این نسل از انواع هیوندای سانتافه مجهز به یک پیشرانه 6 سیلندر با حجم 2.7 لیتر است. قدرت 185 اسب بخار و شتاب 11.3 ثانیه ای این خودرو از ویژگی های مثبت آن به شمار میرود. این قدرت با یک گیربکس 4 دنده اتوماتیک به چهارچرخ خودرو منتقل می گردد.

در آن موقع که هنوز خودروها خیلی با آپشن های متنوع عرضه نمی شدند؛ وجود کروز کنترل، سنسورهای پارک، باران، اتولایت، فرمان برقی، مانیتور لمسی، ورود بدون کلید، جایگاه های برقی با گرمکن، تهویه اتوماتیک و سانروف، از جمله امکانات خوبی بود که سانتافه 2.7 لیتری به آن مجهز بود. 5 ستاره ایمنی که این خودرو از موسسه استاندارد یورو انکپ گرفته بود، به علت وجود تجهیزات ایمنی کامل مانند 6 کیسه هوا بوده است.

این نسل از هیوندای سانتافه، کابین جادار و امکانات خوبی دارد. اما خشک بودن سیستم تعلیق و مصرف بالای سوخت، از جمله مواردی بود که بعد از مدتی کم کم خودش را نشان داد.

آگهی های خرید و فروش هیوندای سانتافه 2700 سی سی

2 - هیوندای سانتافه (ix45) مدل 2010

در ادامه آنالیز انواع هیوندای سانتافه باید گفت که هیوندای سه سال بعد از عرضه نسل دوم سانتافه، فیس لیفت خوبی روی این خودرو انجام داد و خودروی تازه را با چهره ای تازه و با ویژگی های فنی به روز، روانه بازارهای دنیای کرد. در میان انواع هیوندای سانتافه در بازار ایران این مدل قوی ترین است.

بیشترین تغییرات ظاهری این خودرو در بخش طراحی چراغ ها، فرم مه شکن، جلوپنجره و خطوط روی بدنه بوده است. با این تغییرات، سانتافه تازه، ظاهری به روزتر و مجذوب کننده تر پیدا نموده بود. این فیس لیفت تازه بسیاری از امکانات مدل قبلی را حفظ نموده بود. جایگاه های برقی با گرمکن، ورود و استارت بدون کلید، کروز کنترل، سانروف، 6 کیسه هوا، سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه، سنسور پارک و باران، فرمان برقی و مانیتور لمسی در این خودرو هم دیده می گردد. البته امکانات بسیار زیادی مانند سردکن جایگاه ها، گرمکن فرمان، چراغ شور، دوربین عقب و تعداد زیادی آپشن های دیگر نیز به وسیله شرکت آسان موتور به صورت سفارشی روی این خودرو نصب می گردد.

این تیپ از هیوندای سانتافه مجهز به یک پیشرانه 6 سیلندر با حجم 3.5 لیتر است که قدرت 276 اسب بخار و شتاب 8 ثانیه ای آن، نشان دهنده قدرت خوب فنی این خودرو است که در مقایسه با سایر تیپ های هیوندای سانتافه قوی تر است. گیربکس 6 دنده اتوماتیک این خودرو، قدرت پیشرانه را به چهارچرخ خودرو منتقل می نماید.

این تیپ سانتافه هم مانند مدل قبلی زیاد بنزین می سوزاند. 10.3 لیتر میانگین مصرف سوخت برای کاربر ایرانی خیلی عدد خوشایندی نیست. اما کابین جادار و امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی سانتافه، بازار دست دوم این خودرو را گرم نگه داشته است.

آگهی های خرید و فروش هیوندای سانتافه 3500 سی سی

3 - هیوندای سانتافه (ix45) مدل 2016 فیس قدیم

نسل بعدی هیوندای سانتافه در سال 2016 وارد بازار ایران شد. سانتافه حالا خودرویی با چهره کاملاً به روز و مطابق با طراحی های مدرن خودروهای دنیا شده بود. تغییر فرم چراغ های حلو، ظاهری تهاجمی به سانتافه داده و خطوط تیز روی بدنه هم در این امر به یاری سایر بخش های دماغه خودرو آمده اند.

این مدل از انواع هیوندای سانتافه با استقبال بسیار خوبی از طرف خریداران روبرو شد. کابین لوکس و مجذوب کننده این خودرو حالا با کیفیت بسیار بهتری نسبت به نسخه های قبلی، بیشتر به تصویری از یک خودروی لوکس و مجذوب کننده نزدیک شده بود.

این نسل از هیوندای سانتافه کروز کنترل هوشمند دارد. سنسورهای پارک، دوربین عقب، سنسور باران، دی لایت، اتولایت، سیستم تهویه دوگانه، ورود و استارت بدون کلید، سانروف، سقف پانوراما، آینه های الکتروکرومیک، جایگاه های برقی با گرمکن جلو و عقب، 7 کیسه هوا و فرمان برقی، از مهمترین آپشن های این خودرو هستند.

این مدل از هیوندای سانتافه دارای پیشرانه 4 سیلندر 2.4 لیتری است که قدرتی برابر با 190 اسب بخار و شتاب 9 ثانیه ای دارد. گیربکس 6 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک این خودرو، قدرت پیشرانه را به چهار چرخ خودرو منتقل می نماید.

جالب اینجاست که این نسل از هیوندای سانتافه هم میانگین مصرف 10.2 لیتری دارد که نشان می دهد اساساً سانتافه خودرویی پر مصرف است. هندلینگ خوب، کیفیت بالای ساخت، آپشن های متنوع و کیفیت خوب سواری از مواردی بود که باعث شد این خودرو بازار بسیار پر رونقی داشته باشد.

آگهی های خرید و فروش هیوندای سانتافه 2400 سی سی

4- هیوندای سانتافه (ix45) مدل 2016 نیو فیس

در همان سال 2016 و بعد از موفقیت سانتافه فیس قدیم، بلافاصله فیس لیفت این خودرو با تغییراتی در قسمت چراغ ها، سپر و خطوط روی بدنه به بازار ایران عرضه شد. نکته جالب توجه این بود که به علت فروش خوب این خودرو، در کنار شرکت آسان موتور که از ابتدا واردات سانتافه را بر عهده داشت، حالا شرکت خوشنام کرمان موتور هم به سراغ وارد کردن این بالابلند کره ای رفت.

سانتافه های آسان موتور و کرمان موتور هر دو یک بدنه و پیشرانه یکسان دارند و تفاوت آن ها در تعدد آپشن هاست. مدل نیوفیس سانتافه 2016، مجهز به یک پیشرانه 4 سیلندر GDI با حجم 2.4 لیتر است. این پیشرانه قدرتی برابر با 188 اسب بخار دارد که به وسیله یک گیربکس 6 اتوماتیک با شیفت لاک به چهارچرخ خودرو منتقل می گردد. شتاب 11.6 ثانیه این این خودرو نشان می دهد که مدل تازه نسبت به مدل فیس قدیم، کمی نمایدتر عمل می کند. اما در مقابل میانگین مصرف سوخت 8.5 لیتر در صد کیلومتر نشان از بهبود عملکرد فنی سانتافه در این قسمت دارد.

کروز کنترل، کنترل ایستایی در سربالایی و سرعت در سرازیری، مدیریت پایداری خودرو، سنسورهای پارک، باران و فشار باد تایرها، فرمان برقی، دی لایت و اتولایت، مانیتور لمسی، 2 کیسه هوا، ورود و استارت بدون کلید، سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه، جایگاه های برقی، و آینه های الکتروکرومیک در سانتافه های آسان موتور و کرمان موتور مشترک هستند. اما اختلاف سانتافه های این دو کمپانی بر اساس وجود رادارهاست. سانتافه های آسان موتور دارای 4 رادار تغییر لاین، نقطه کور و تصادف عقب و جلو هستند در حالیکه کرمان موتور این آپشن ها را به صورت سفارشی روی سانتافه های خود نصب می نماید.

نکته جالب دیگر این است که کرمان موتور پدال شیفتر و دوربین 360 درجه را تنها روی برخی از مدل های وارداتی خود نصب نموده است. بسیاری دیگر از امکانات مانند دوربین عقب و جانبی، کیسه هوای زانویی رانندهپرده ای و جانبی جلو، گرمکن و سردکن جایگاه ها، صندوق پران هوشمند، سانروف، سقف پانوراما و بسیاری دیگر از آپشن ها به صورت سفارشی برای سانتافه به وسیله هر دو کمپانی امکان پذیر است.

این مدل تازه در بخش فنی خودروی بسیار قدرتمندی است. امکانات رفاهی خوب و بزرگ تر شدن بدنه و کابین هم از دیگر ویژگی های خوب آن است.

همه آگهی های خرید و فروش هیوندای سانتافه

5 - هیوندای سانتافه (ix45) مدل 2014؛ مقرون به صرفه ترین سانتافه بازار

تا چند سال قبل، افراد و بنگاه های مختلف، به صورت شخصی اقدام به واردات خودرو می کردند و با قیمت های مختلف و آپشن های متنوع به فروش می رساندند. اما بعد از مدتی قانونی تصویب شد که بر اساس آن واردات خودرو به صورت انبوه فقط به وسیله کمپانی های واردات خودرو امکان پذیر بود.

به همین علت در یک بازه زمانی هیوندای سانتافه با قیمت های مختلفی در بازار عرضه می شد. یکی از مقرون به صرفه ترین سانتافه های آن موقع، مدل تک دیفرانسیل سانتافه 2014 بود. این خودرو ویژگی خاص و متفاوتی هم ندارد و در میان تمامی سانتافه های ایران که دو دیفرانسیل هستند، یک مدل کاملاً فرق دارد.

پیشرانه 2.4 لیتری این خودرو قدرت 174 اسب بخار را با یاری گیربکس 6 دنده اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می نماید. کروز کنترل، دو کیسه هوا، فرمان برقی و کنترل کشش و پایداری از مهمترین امکانات این خودرو است. تقریباً دیگر امکانات لوکسی که در مدل های سانتافه دیده ایم، در این خودرو دیده نمی گردد و به همین علت مقرون به صرفه تر از دیگر مدل هاست.

اما در میان این سانتافه های تک دیفرانسیل چند مدل فول آپشن هم دیده می گردد که علاوه بر امکانات گفته شده، 10 کیسه هوا، سقف پانوراما، سیستم تهویه اتوماتیک، سیستم کنترل سرعت در سرازیری و جایگاه های برقی با گرمکن از دیگر امکانات این خودرو هستند. اما حتی این مدل فول آپشن هم نسبت به دیگر سانتافه های بازار قیمت کمتری دارد.

سخن پایانی

هیوندای سانتافه قطعاً یکی از برترین شاسی بلندهای بازار ایران است که با وجود رقبای بسیار سرسختی مانند رنو کولیوس، کیا سورنتو و کیا موهاوی، توانست بیشترین فروش را در بازار ایران داشته باشد.

با اینکه بعد از آخرین نسل سانتافه در ایران، خودروهای تازهتری را در این کلاس خودرو دیده ایم، اما هنوز هم تقاضا برای این خودرو در بازار خودروهای کارنموده زیاد است. معین اینکه کدام یک از مدل های سانتافه ارزش خرید بیشتری دارد یا اینکه کدام هیوندای سانتافه را بخریم؟ خیلی کار راحتی نیست.

تفاوت انواع هیوندای سانتافه در ایران، به عوامل بسیاری بستگی دارد. شما باید با توجه به بودجه ای که دارید و با توجه به آنچه که از یک خودرو انتظار دارید، یکی از انواع سانتافه را انتخاب کنید. مدل تک دیفرانسیل فول آپشن این خودرو، مقرون به صرفه ترین مدل آن است که از نظر ظاهری هیچ تفاوتی با مدل دو دیفرانسیل و قوی تر آن ندارد و اگر خیلی به گشت و گذار در جاده های ناهموار علاقه نداشته باشید، یک خودروی مناسب برای سفرهای شهری و بین شهری است.

قطعاً سانتافه 6 سیلندر 3.5 لیتری، قوی ترین مدل سانتافه در ایران است. اگر با مصرف بالای سوخت و هزینه های بالای نگهداری این خودرو مسئله ای نداشته باشید، این سانتافه یک شاسی بلند تمام عیار است و حتی می تواند یکی از برترین خودروهای آفرود باشد.

از طرف دیگر، در مدل آخرین مدل سانتافه در ایران، باید توجه کنید که اگر در پی آپشن های بیشتر هستید باید سانتافه های آسان موتور و کرمان موتور را کاملاً با هم مقایسه کنید چون تفاوت این دو سانتافه در تعداد آپشن بسیار زیاد است.

منبع: بلاگ دیوار

به "مقایسه و آنالیز انواع هیوندای سانتافه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه و آنالیز انواع هیوندای سانتافه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید