قیمت کله پاچه به 700 هزار تومان رسید!

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، قیمت یک دست کله پاچه پخته تقریبا 500 تا 600 هزار تومان است. بعضی طباخی ها که خودشان ادعا دارند محصول باکیفیتی دست مشتری می دهند، امکان دارد قیمت یک دست کله پاچه پخته را تا 700 هزار تومان بالا ببرند. بررسی ها نشان می دهد قیمت کله پاچه خام حداقل نصف این عدد است. می توان با 330 هزار تومان یک عدد کله پاچه شامل چهار تا پاچه، مغز و زبان خرید که قبل بسته بندی تمیز شده اند خریداری کرد یا با پرداخت حدود 200 هزار تومان نیم دست کله پاچه خام خرید. زحمت طبخ و درآوردن مزه در عوض گردن خودتان می افتد. اگر به قرار های کاری طباخی علاقه دارید و فکر می کنید در انتها رمضان باید بلافاصله مناسک کله پاچه خوری صبحگاهی را پیش از گرم شدن کامل هوا به جا بیاورید، بد نیست بدانید قیمت کله پاچه در تهران به صورت سرو شده در سینی چندنفره از طریق طباخی های معروف و تراز اول شهر حتی به یک میلیون و 400 هزار تومان رسیده. تازه پول مخلفاتی مثل نوشیدنی و نان و ترشی را باید جداگانه خساب کنید!

قیمت کله پاچه به 700 هزار تومان رسید!

قیمت کله پاچه خام؛ از 3 0 0 تا 650 هزار

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، قیمت کله پاچه خام، تقریبا نصف قیمت کله پاچه پخته شده است. برای همین محبوبیت زیادی دارد، اما شگرد های مربوط به طرز پخت کله پاچه و زحمت و دردسری که تولید می کند را نباید از یاد برد. قیمت کله پاچه خام بسته بندی شده تر و تمیز حداقل حدود 278 هزار تومان است. بعضی برند ها این محصول را تا 335 هزار تومان می فروشند. کله پاچه خام که با نام یک دست کامل عرضه شده، از یک عدد کله (شامل یک عدد زبان، بناگوش و دو عدد چشم)، چهار عدد پاچه و مغز (در مدل های بسته بندی مغز از کله جداست) تشکیل می شود. برای راحتی مصرف کننده معمولا کله را هم برش می زنند. می توانید نیم دست کله پاچه خام بخرید که به صورت نصف کله گوسفندی، دو عدد پاچه گوسفندی، یک عدد زبان و نصف مغز با قیمت حدود 200 هزار تومان عرضه می شود. کله گوسفندی بدون مغز و زبان و پاچه را حدود 85 هزار تومان می فروشند.

قیمت سه عدد زبان گوسفندی با وزن نزدیک 500 گرم تقریبا 200 هزار تومان است. اگر میانگین وزن هر عدد مغز گوسفندی را 100 گرم در نظر بگیریم، و قیمت فروش بسته سه تایی و دوتایی مغز به ترتیب 160 و 105 هزار تومان باشد، هر عدد مغز خام برای مصرف کننده بین 50 تا 53 هزار تومان تمام می شود. بررسی های وبلاگ وردپرسکارا نشان می دهد، قیمت همین یک عدد مغز را در طباخی ها پس از پختن تقریبا دو برابر حساب می کنند. وزن هر پاچه به طور میانه 50 گرم است، قیمت چهار عدد پاچه بسته بندی شده حدود 98 هزار تومان است که می شود 24 هزار و 500 تومان برای هرعدد. بررسی منوی طباخی ها نشان می دهد بابت خوردن هر عدد پاچه پخته شده، شما مجبور می شوید تا 45 هزار تومان هزینه کنید. کلا موضوع اختلاف قیمت کله پاچه پخته و خام قابل توجه است.

قیمت کله پاچه خام در یک سری قصابی به صورت کامل حداقل 460 هزار تومان است، اما بعضی فروشگاه ها محتویات سفارش مشتری را غنی می کنند و با یک عدد زبان، یک عدد مغز، دو عدد بناگوش، گوشت لخم دو طرف صورت، یک جفت چشم و چهار عدد پاچه با قیمت 530 تا 650 هزار تومان می فروشند.

بیشتر بدانید | خوردن کله پاچه در شب 27 رمضان یک سنت در بعضی نقاط کشور است، اما کله پاچه غیر از ایران در ترکیه، گرجستان، ارمنستان، آذربایجان و حتی بلغارستان و نروژ مصرف می شود. از نروژ کله پاچه را با نام نامالاهوه یک غذای رسمی شب کریمس می دانند. ایسلند، ایتالیا، آلبانی، آفریقای جنوبی، هند، چین و مراکش هم جزو کشور های مصرف کننده کله پاچه هستند

قیمت کنسرو کله پاچه با وزن 850 گرم، حدود 220 هزار تومان است

قیمت یک دست کله پاچه پخته؛ از 285 تا 700 هزار

قیمت کله پاچه در تهران نهایتا 700 هزار تومان بابت یک دست کامل است. یک طباخی مشهور قدیمی حوالی پارک لاله بابت یک دست کله پاچه پخته از مشتری هایش 695 هزار تومان پول دریافت می کند. روش سرو این شکلی است که کله پاچه را داخل سینی باز می کنند و با ادویه و نمک و لیمو روی میز می گذارند؛ کاملا سنتی. بعضی طباخی ها سراغ روش های نوین فروش رفته اند و قیمت یک پرس کله پاچه را حتی تا یک میلیون و 400 هزار تومان بالا می برند. البته در این شیوه میان کله پاچه سرو شده بیش از یک دست خواهد بود. طباخی حوالی ستارخان سینی مخصوص کله پاچه شامل سه عدد زبان، سه عدد بناگوش، سه عدد مغز، سه عدد گوشت لخم، پنج عدد پاچه، پنج پرس آبگوشت را یک میلیون و 340 هزار تومان می فروشد. اگر دو دست کله پاچه کامل سفارش دهید، قیمتش برایتان یک میلیون و 240 هزار تومان تمام می شود.

قیمت یک دست کله پاچه را در همین طباخی 520 هزار تومان مشخص کرده اند و اگر چهارنفری به این طباخی بروید می توانید بابت سینی کله پاچه شامل دوعدد بناگوش، دوعدد مغز، دوعدد چشم، دوعدد زبان، دوعدد پاچه و چهارتا آبگوشت، 740 هزار تومان کارت بکشید.

قیمت یک دست کله پاچه در طباخی های حوالی نیمه جنوبی تهران کمتر است. مثلا سمت بهارستان یک طباخی دوعدد بناگوش، یک عدد گوشت لخم، یک عدد زبان، یک عدد مغز، دو عدد چشم، چهار عدد پاچه، یک پرس آبگوشت و نصف نان سنگک را برای مشتری هایش داخل سینی سرو می کند با قیمت 500 هزار تومان. کمی آن طرف تر طباخی دیگری سینی پروپیمان شامل چهار عدد پاچه، یک مغز، دو عدد گوشت لخم، دو عدد بناگوش، یک عدد زبان را 400 هزار تومان می فروشد. طباخی دیگری، یک عدد زبان، یک پرس بناگوش، یک عدد پاچه، نصف مغز، یک عدد چشم و یک پرس آبگوشت را به نام سینی یک نفره با قیمت 285 هزار تومان دست مشتری می دهد.

قیمت کله پاچه در بعضی طباخی ها به مرحمت همین لطایف الحیل ارزان تر تمام می شود، چون احتمالا قرار نیست همه یک دست کله پاچه سفارش دهند و کارشان حکما با انتخاب بخشی از اجزا کله پاچه راه می افتد. معجون کله پاچه یکی از همین روش هاست. طباخی معروفی سمت ستارخان، یک عدد چشم، یک عدد پاچه، و نصف مغز را داخل کاسه می ریزد و با کمی آبگوشت هم می زند و جلوی مشتری می گذارد. معجون کله پاچه در جایی دیگر با نصف مغز، یک عدد پاچه، یک عدد بناگوش و یک عدد چشم درست شده. یکی دیگر دو عدد پاچه و یک عدد بناگوش را آسیاب کرده و در ظرف مایکروویوی می فروشد. قیمت معجون کله پاچه 110 هزار تومان است.

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، قیمت کله پاچه با سفارش دادن مجزا اعضا ارزان تر تمام می شود. اتفاقا به خاطر باز بودن دست مشتری در انتخاب این روش محبوبیت بیشتری دارد. قیمت مغز و بناگوش با وزن حدود 100 گرم، حدود 80 تا 90 هزار تومان است. یک عدد چشم با وزن 15 گرم تقریبا 20 تا 25 هزار تومان فروخته می شود و هر عدد پاچه با وزن 50 گرم 35 تا 45 هزار تومان قیمت دارد. 200 گرم آبگوشت با مغز را 50 تا 55 هزار تومان و 150 گرم آبگوشت ساده را 15 تا 25 هزار تومان می فروشند. بعضی مشتری ها نصف مغز را با قیمت 45 هزار تومان سفارش می دهند. قیمت زبان ممکن است به حدود 100 هزار تومان برسد. برای گوشت لخم که از دو عدد ماهیچه فک تشکیل شده باید همین مقدار پول بپردازید.

بیشتر بدانید | کنسرو کله پاچه یک انتخاب برای علاقمندان به این غذاست. اگر آنقدر جرات دارید و فکر می کنید می شود به طعم و مزه چنین کنسروی اعتماد کرد باید بگوییم کنسرو کله پاچه کامل گوسفندی با وزن 850 گرم، آخرین بار در سوپرمارکت های خاص و بعضی فروشگاه های آنلاین با قیمت 220 هزار تومان عرضه شده است

منبع: فرارو

به "قیمت کله پاچه به 700 هزار تومان رسید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت کله پاچه به 700 هزار تومان رسید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید