هوش مصنوعی

تسخیر جهان با روبات هایی به هیبت انسان ، ورود 10 هزار دیجیت به بازار فناوری

شرکت آگیلیتی روباتیک در حال ساخت یک تأسیسات 6503 متر مربعی است که ظرفیت فراوری بیش از 10 هزار ربات انسان نما به نام دیجیت (Digit) را دارد. روبات هایی که می توانند در کنار انسان ها کف کارخانه کار نمایند.

1 مهر 1402

آیا چت جی پی تی می تواند بازی بسازد؟

با اسکرول در توییتر و پرسه زدن در محافل مربوط به هوش مصنوعی در ماه های اخیر، با ادعاهای گنده ای روبه رو شدم. چند روز بعد از اینکه OpenAI از مدل هوش مصنوعی جی پی تی 4 خود پرده داشت، این ادعاها آتش شان تندتر شد - در رشته توییت های مختلف پشت سر هم ملتْ ادعا می نمایند...

14 تیر 1402

پیش بینی ترسناک ایلان ماسک، آینده فاجعه بار در صورت کنترل نشدن هوش مصنوعی

همشهری آنلاین نوشت: ایلان ماسک می گوید، اگر برای هوش مصنوعی قانون گذاری شکل نگیرد، آینده ای فاجعه آمیز در انتظارمان خواهد بود.

29 خرداد 1402

قانون هوش مصنوعی اتحادیه اروپا سختگیرانه تر می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، قانونگذاران اتحادیه اروپا درباره ایجاد تغییراتی در پیش نویس قانون هوش مصنوعی که شامل ممنوعیت استفاده از فناوری در نظارت بیومتریک و بعلاوه به کارگیری آن برای سیستم های هوش مولد جهت افشا کردن محتوای فراوری شده، توافق...

28 خرداد 1402

ویژگی های جالب iOS 17

اپل ios17 را با ویژگی های نو معرفی کرد. گفته می گردد در نسخه نو iOS شاهد طراحی نو مرکز کنترل خواهیم بود و قابلیت های سفارشی سازی و تنظیم سیستم عامل احتمالا بهبود یافته است. بعلاوه، احتمال تغییر در رابط کاربری اپل موزیک و App Library نیز وجود دارد.

27 خرداد 1402

فورتزا موتوراسپرت نو پاییز سال جاری عرضه خواهد شد؛ تریلر آن را ببینید

عناوین فورتزا موتور اسپرت (Forza Motorsport) یکی از برترین عناوین انحصاری ایکس باکس بوده که هواداران بسیار زیادی دارند. این عناوین تمرکز بسیار زیادی روی شبیه سازی داشته و دقیق ترین حالت رانندگی روی کنسول را به کاربران ارائه می دهد. حال شرکت ترن 10 (Turn 10) سازنده...

25 خرداد 1402

علی بابا از هوش مصنوعی Tongyi Qianwen رونمایی کرد؛ ابزاری برای رقابت با ChatGPT

علی بابا، غول فناوری چین، در مراسمی از هوش مصنوعی رقیب ChatGPT با نام Tongyi Qianwen رونمایی کرد. این ابزار از دو زبان چینی و انگلیسی پشتیبانی می نماید و در DignTalk، نرم افزار ارتباطات کاری این شرکت و Tmall Genie، بلندگوی هوشمند این شرکت، پیاده سازی خواهد شد.

23 فروردین 1402

نظارت بر بدن با پوست الکترونیکی نو

آزمایش ها نشان داده است که پوسته الکترونیکی تازه از نظر انعطاف پذیری، شفافیت، الکتروشیمی و حساسیت بالا عملکرد بسیار خوبی دارد و پس از شارژ، قابلیت شبیه سازی عملکرد ادراکی پوست واقعی را دارد. می توان آن را روی پوست انسان اعمال کرد تا در زمان حال بر...

5 اسفند 1401

مهم ترین رویدادهای امروز دنیای IT و تکنولوژی؛ از خودرو نو تسلا تا وجوه تاریک هوش مصنوعی در پزشکی

انتخاب هر شب اخبار و رویدادهای روز دنیای تکنولوژی و آی تی را گلچین نموده و به صورت خلاصه منتشر می نماید.

4 دی 1401

ربات انسان نمایی که سکته مغزی می کند

استفاده از ربات های انسان نما برای آموزش دانشجویان پزشکی، در دانشکده های پزشکی موضوع جدیدی نیست، اما استفاده از یک ربات تخصصی که برای بررسی آسیب های مغزی طراحی شده است، کاملا تازگی دارد.

3 دی 1401

روبات ها پروژه های عمرانی دنیا را تسخیر می نمایند؟ ، از کاهش هزینه ها تا افزایش دقت طراحی

صنعت ساخت و ساز تا حد زیادی به هوش مصنوعی و روبات ها وابسته شده که بسیاری از فعالان این حوزه نگرانی هایی جدی در مورد از دست دادن مشاغل خود دارند.

28 آذر 1401

فیلم ، رونمایی از جدیدترین توانایی شگفت انگیز ربات انسان نمای دنیا در جیتکس دبی!

دیجیاتو نوشت: ربات آمکا ساخته شرکت Engineered Arts به دبی رفته تا در موزه آینده با بازدیدکنندگان در ارتباط باشد و به سوالات آن ها پاسخ دهد.

21 مهر 1401

برای حفظ خدمات ارتباطی در هنگامه بحران تفاهم نامه امضا شد

تهران (پانا)- تفاهمنامه ای برای حفظ سرویس و خدمات ارتباطی در مواقع بحران، بین مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات امضا شد.

21 تیر 1401

امکانات آزمایشگاهی، زیرساختی و پژوهشی در اختیار دانش بنیان های صنعت ICT

رئیس پژوهشگاه ICT با اشاره به شعار تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین گفت: علاوه بر تجربه زیادی که در تولید محصولات کلیدی و اساسی صنعت مخابرات در پژوهشگاه وجود دارد، راه حل و امکاناتی ویژه از جمله دانش فنی، آزمایشگاه و زیرساخت مناسب...

6 خرداد 1401

از دانلود اپ ویکی پدیا آنلاین تا نرم افزار گوگل پلی سرویس

در بسته هفتگی دریچه (شماره 320)، برترین نرم افزار های هفته گذشته از دید شما کاربران گرامی را قرار داده ایم.

2 شهریور 1400

معرفی محصولات جدید دوربین مدار بسته داهوا در نمایندگی داهوا

در صنعت دوربین مدار بسته جهان کمتر کسی است که نام برند داهوا (Dahua) را نشنیده باشد.

24 خرداد 1400

رونق هوش مصنوعی در خاورمیانه تا سال 2030

نتایج بررسی های مؤسسه تحقیقاتی آی دی سی نشان می دهد صرف هزینه در حوزه هوش مصنوعی در منطقه خاورمیانه و آفریقا در سال 2020 از مرز 83 میلیارد دلار خواهد گذشت.

17 مهر 1399

کرونا، کنگره جهانی موبایل را نابود کرد

سال جاری کنگره دنیای موبایل از 24 تا 27 فوریه (5 تا 8 اسفند 98) در بارسلونا برگزار می گردد. با این وجود، شیوع ویروس کرونا در دنیا شرایط را برای برگزاری این رویداد سخت نموده است.

14 فروردین 1399