اورسجی: قول پوشالی نمی دهم؛ در مسابقات جهانی کبدی جوانان حتما فینالیست می شویم

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، رئیس فدراسیون کبدی درخصوص آخرین وضعیت این رشته و میزبانی ایران در مسابقات جهانی جوانان مطالبی را اعلام کرد.

اورسجی: قول پوشالی نمی دهم؛ در مسابقات جهانی کبدی جوانان حتما فینالیست می شویم

عباس خواجه اورسجی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی وبلاگ وردپرسکارا، در مورد عملکرد بازیکنان کبدی کشورمان در لیگ پروکبدی هندوستان، گفت: خوشبختانه بعد از اینکه 5-6 بازیکن ما در هند حضور داشتند، ابتدای سال جاری و در ایام عید رایزنی کردیم و پیروز شدیم اسامی 20 نفر از بازیکنان را ارسال کنیم که با حضور 15 نفر از آنها موافقت شد. حضور بازیکنان ما در هند به ارتقای سطح فنی بازیکنان یاری می نماید البته در بازی های آسیایی جاکارتا تعیین شد که به لحاظ فنی به هند رسیدیم اما حضور چند ماهه بازیکنانمان در هندوستان به کاهش فشارهای روانی بازیکنان یاری می نماید و با خلق و خو و رفتار هندی ها آشنا می شوند.

وی در ادامه اضافه کرد: بازیکنان در پروکبدی درجات مختلف دارند بعضی خوب درخشیدند و بعضی متوسط بودند. بهترین مدافع دنیا از ایران بود و از فاضل اتراچالی به خاطر اخلاق خوبی که دارد تشکر می کنم. بقیه بازیکنان ایران هم اخلاق مدار بودند. همچنین دو بازیکن ما یعنی تعیین نبی بخشی و محمدتقی پایین محله در تیم قهرمان بودند. تعیین بخشی در تیمش ستاره بود معراج شیخ هم در تیم نایب قهرمان پروکبدی حضور داشت.

رئیس فدراسیون کبدی کشورمان در مورد برگزاری لیگ دنیای کبدی بانوان تاکید نمود: قرار بود لیگ بانوان راه اندازی گردد ولی هنوز زمان آن از سوی هندوستان اعلام نشده است. انتخابات فدراسیون هند در پیش است. این انتخابات در یک شرایط خاص و استان به استان برگزار می گردد و پروسه خاصی دارد. 4 نوامبر مرحله نهایی آن است و به همین دلیل است که لیگ بانوان برنامه ریزی نشد.

وی در مورد برگزاری مسابقات کبدی جوانان دنیا گفت: همان طور که انتظار می رفت 16 تیم برای حضور در ایران اعلام آمادگی کردند در حال جمع آوری اطلاعات نهایی و اسامی بازیکنان هستیم . بعضی از تیم ها حتی آی دی کارت دارند و با توجه به برنامه ریزی ها کار جلو است. منتظر اعلام اطلاعات نهایی از کشورها هستیم تا پروازها نهایی گردد. بعضی تیم ها از دبی به کیش می آیند ولی عمدتا از تهران راهی کیش می شوند.

اورسجی یادآور شد: نمی خواهم قول زودهنگام و پوشالی بدهیم ولی این مسابقات اهمیت زیادی دارد. تا کنون 13 دوره اردو برای تیم برگزار شده که حتی برای جاکارتا هم این تعداد اردو نداشتیم. ما تیم را برای قهرمانی بستیم وحداقل در فینال هستیم و مدعی قهرمانی هستیم. اینکه این مسابقات آبرومندانه برگزار گردد برای ما اهمیت زیادی دارد چون نیم نگاهی به کرسی های دنیای و آسیا در بالاترین نقطه داریم. ممکن است در کیش اجلاس دنیای داشته باشیم. امیدواریم وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک، رسانه و حامیان اقتصادی یاری نمایند تا این مسابقات آبرومندانه برگزار گردد و در شان کشور باشد.

رئیس فدراسیون کبدی کشورمان در مورد تیم های حاضر در مسابقات دنیای جوانان گفت: ایران، پاکستان، کنیا، دانمارک، کانادا، اوگاندا، ترکمنستان، عراق، افغانستان، مالزی، سریلانکا، بنگلادش، هندوستان، چین تایپه، اندونزی و تایلند تیم های حاضر در مسابقات هستند. خیلی دوست داشتیم استرالیا هم شرکت کند تا شرکت نمایندگان از 5 قاره باشند ولی همین حضور نیز چشم گیر است. هفته قبل در هندوستان بودم و مجموعه مسئولین فدراسیون دنیای از این اتفاق خشنود بودند چون مسابقات برای جوانان است و باعث گسترش این رشته در دنیا می گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "اورسجی: قول پوشالی نمی دهم؛ در مسابقات جهانی کبدی جوانان حتما فینالیست می شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اورسجی: قول پوشالی نمی دهم؛ در مسابقات جهانی کبدی جوانان حتما فینالیست می شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید