برای تماشای آبشارهای کرواسی به پارک ملی کرکا بروید

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، پارک ملی کرکا | Krka National Park در کرواسی

اگر عاشق آبشارها هستید و با تماشا آبشارهای باشکوه به وجد می آیید به کرواسی بروید، کشوری که به خاطر خط ساحلی ناهموار و کوه هایی با رودخانه های پرآب، آبشارهای جذابی دارد. پارک ملی دریاچه های پلیتویک به خاطر وجود همین آبشارهاست که در جهان معروف شده و بدون شک یکی از پرطرفدارترین جاذبه های کرواسی است. اما کرواسی پارک های ملی دیگری هم دارد که یکی از آن ها پارک کرکا (Krka National Park) است در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا پارک ملی کرکا را بیشتر بشناسید.

برای تماشای آبشارهای کرواسی به پارک ملی کرکا بروید

پارک ملی کرکا در منطقه دولماسی و در 10 کیلومتری شهر سیبنیک قرار گرفته است. این پارک 142 کیلومتر مربع مساحت دارد و به خاطر اینکه رودخانه کرکا از آن می گذرد به پارک ملی کرکا معروف شده است. دو سوم رودخانه کرکا از این پارک می گذرد و پارک را بدون این رودخانه اصلا نمی توان تصور کرد. کرواسی پارک های ملی زیادی دارد و این پارک از سال 1985 تا به حال هفتمین پارک ملی کشور شده است.

مهترین جاذبه این پارک آبشارهای باشکوهش است که منظره ها چشم نوازی را برای پارک به وجود آورده اند. با رفتن به این پارک گردشگران زیادی را می بینید که در کنار این آبشارها در حال شنا هستند. شاید مجذوب نماینده ترین جاذبه این پارک آبشارهای اسکارادینسکی بوک (Skradinski Buk) باشد، مجموعه ای از 17 آبشار مختلف که هر کدام بیش از 45 متر ارتفاع دارند و یکی از مجذوب نماینده ترین قسمت های پارک را به وجود آورده اند.

این تنها آبشار باشکوه پارک نیست، پارک هنوز هم آبشارهای مجذوب نمایندهی دارد که که تماشای آن ها هوش از سرتان می برد. یکی دیگر از این آبشارهای باشکوه، روسکی اسلپ (Roski Slap) است که از 12 آبشار مختلف تشکیل شده و بزرگ ترین آن ها 22 متر ارتفاع و 60 متر عرض دارد.

حتما ذوق زده می گردد اگر بدانید در این پارک ملی جزیره هم وجود دارد جزیره ای کوچک که چند کلیسای تاریخی در آن ساخته شده و در رودخانه کرکا قرار گرفته است. جزیره ویسواک (Visovac) در قرن سیزدهم، سال ها محل زندگی گروه خاصی از مردم بود و امروز خیلی ها با قایق به بازدید از آن می فرایند.

شاید دلتان بخواهد بیشتر قسمت های پارک را ببینید اما نمی خواهید طبیعت گردی کنید و یا مجبور به پیاده روی در قسمت های مختلف پارک شوید در این صورت برترین راه گشت و گذار در پارک قایق سواری است. بیشتر قایق ها از شهر سکرادین راه می افتند و بر روی آن ها نه تنها ریلکس می نشینید و زیبایی پارک را کاملا از نزدیک می بینید بلکه می توانید از قایق پیاده شوید و در مسیرهای کنار آب کمی پیاده روی کنید.

شنا، طبیعت گردی، قایق سواری و دوچرخه سواری از تفریحات این پارک ملی است. اگر شنا کردن را دوست دارید رفتن به پارک ملی کرکا برترین انتخاب است چون می توانید به راحتی در تعدادی از دریاچه های این پارک شنا کنید. در اینجا برخلاف پارک ملی دریاچه های پلیتویک شنا کردن ممنوع نیست پس لباس شنا به همراه داشته باشید و در آب های زلال این پارک شنا کنید. بعد از شنا و لم دادن زیر آفتاب سری به مسیرهای طبیعت گردی بزنید و برای دوچرخه سواری به مسیرهایی بروید که کسی در آنجا پیاده روی نمی کند.

پارک ملی کرکا متعلق به منطقه اروپای جنوبی است و به خاطر موقعیت خاص و زیستگاه های متنوع، گیاهان و جانوران زیادی دارد. در رودخانه کرکا 18 نوع ماهی زندگی می نمایند که 10 نوع آن ها بومی کرواسی هستند و فقط در همین کشور پیدا می شوند. در کناره های این رودخانه، نیزارها و دریاچه های زیادی به وجود آمده است که زیستگاه دوزیستان، پرندگان و خزندگان متنوعی شده است. مطمئنا اگر تماشای حیات وحش را دوست داشته باشید با قدم زدن در کنار این رودخانه جانوران و پرندگان زیادی را می بینید.

پارک ملی کرکا یکی از منطقه ها ارزشمند اروپا برای تماشای پرندگان است. پارک 222 گونه پرنده دارد و در فصل های بهار و پاییز، پرندگان مهاجر زیادی آن را به عنوان زیستگاه انتخاب می نمایند. همین که فصل بهار می گردد اینجا به یکی از مقاصد اصلی عاشقان تماشای پرندگان تبدیل می گردد، کسانی که به این پارک ملی می فرایند تا پرندگان رنگارنگ و خاص را از نزدیک تماشا نمایند.

اگر بخواهید چند روزی را در پارک بگذرانید، پارک هیچ هتل یا محل اقامتی ندارد اما شهر سکرادین و روستای لوزواک هتل های زیادی دارند که می توانید برای اقامت شبانه به آنجا بروید. بازدید از پارک در ماه های گرم سال گران تر است چون امکان شنا و قایق سواری فقط در ماه های گرم محیاست. اگر می خواهید از همه قسمت های پارک تماشا کنید هزینه ورودی در ماه های تیر و مرداد 180 HRK، در ماه های فروردین تا خرداد و شهریور و مهر 110 HRK و در ماه های آبان تا اسفند 30 HRK است. این هزینه ورودی شامل قایق سواری هم می گردد البته بلیط های مقرون به صرفه تری هم هست که فقط برای بازدید از قسمت های خاص پارک هستند.

منبع: adventurouskate.com

منبع: الی گشت

به "برای تماشای آبشارهای کرواسی به پارک ملی کرکا بروید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای تماشای آبشارهای کرواسی به پارک ملی کرکا بروید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید