تبعات بازگشایی زودهنگام دانشگاه ها پیش از مهار کرونا در کشور

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، در حالی که هنوز شیوع ویروس کرونا در کشور مهار نشده مسئولان از بازگشایی دانشگاه ها خبر می دهند.

تبعات بازگشایی زودهنگام دانشگاه ها پیش از مهار کرونا در کشور

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری وبلاگ وردپرسکارا، آیا قرار است کرونا تا پایان ماه رمضان به پایان برسد که مسئولان خبر از احتمال بازگشایی دانشگاه ها تا پایان ماه مبارک رمضان می دهند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت در اظهارنظری از احتمال بازگشایی دانشگاه ها تا پایان ماه مبارک رمضان خبر داده است. علی اکبر حق دوست در این باره گفت: اگر شرایط اپیدمی کرونا با همین منوال پیش برود و روز به روز فرایند آن کاهنده باشد، احتمالاً بعد از ماه مبارک رمضان ستاد کرونا اجازه بازگشایی دانشگاه را می دهد.

این در حالی است آمار مبتلایان به ویروس کرونا بعد از اینکه چند روز به زیر یک هزار نفر کاهش پیدا کرده بود اکنون باردیگر به حدود یک هزار و 500 نفر در روز برگشته است.

در این میان هم ایرج حریرچی معاون وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفته بود: مدرسه ها و دانشگاه ها در مناطق غیرسفید و غیرکم خطر در شرایط بحرانی مانند شیوع کرونا، اولین مراکزی هستند که تعطیل می شوند و جزء آخرین مناطقی هستند که بازگشایی می شوند.

از زمان شیوع ویروس کرونا تا به امروز که مسئولان فرایند را کاهشی ارزیابی می کنند، یک نگرانی اساسی درباره بازگشایی دانشگاه ها وجود داشت و آن مربوط به جمع شدن دانشجویان در خوابگاه ها بود. دانشگاه هایی که با حضور دانشجویان خوابگاهی اداره می شوند با چالش جدی روبرو هستند چراکه هر یک از دانشجویان با احتمال ناقل بودن وارد خوابگاه ها می شوند و می توانند زمینه آلودگی در دانشگاه ها را فراهم کنند و از آن پس تعداد بیشتری از شهفرایندان در ارتباط با این موارد آلوده بیمار شوند.

پیش از این محمدحسین کریمیان معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه امیرکبیر از جمع شدن دانشجویان در خوابگاه ها ابراز نگرانی کرده و گفته بود: اگر همه دانشجویان بعد از ورود به دانشگاه ها به منازل خود بازمی گشتند دیگر دانشگاه ها برای بازگشایی مسئله ای نداشتند.

به نظر می رسد وزارت بهداشت باید تدبیری اساسی برای دانشجویانی که وارد خوابگاه ها می شوند بیندیشد یکی از راه ها این است از این افراد تست کرونا گرفته شود. به نظر نمی رسد تب سنجی و چک کردن علائم بالینی معمولی دردی را دوا کند.

از طرفی اگر تکلیف بازگشایی دانشگاه ها مشخص نشود تعدادی در برنامه ریزی های آینده خود با مشکل روبرو خواهند شد چراکه برخی می خواهند وارد مقاطع بالاتر شوند و ناگزیرند که تا پایان شهریورماه باید تحصیل خود را در مقطع پایین تر به پایان برسانند.

حال باید فارغ از حدس ها چشم به مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا بست تا مشخص شوند که آنها چه تصمیمی برای دانشجویان خواهند گرفت.

4040/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "تبعات بازگشایی زودهنگام دانشگاه ها پیش از مهار کرونا در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبعات بازگشایی زودهنگام دانشگاه ها پیش از مهار کرونا در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید