فراوری بیش از 200 هزار تن چغندرقند در شهرستان اسلام آبادغرب

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان اسلام آبادغرب پیش بینی کرد، سال جاری فراوری چغندرقند در این شهرستان به بیش از 200 هزار تن برسد.

فراوری بیش از 200 هزار تن چغندرقند در شهرستان اسلام آبادغرب

اکبر میرزایی سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان اسلام آبادغرب، با بیان اینکه سال جاری 3600 هکتار چغندرقند در شهرستان اسلام آبادغرب کشت شده، گفت : تا به امروز کار برداشت از نیمی از مزارع چغندرقند شهرستان صورت گرفته است.

وی میانه عملکرد مزارع چغندر قند را 60 تن در هکتار عنوان نمود و اضافه کرد: پیش بینی می گردد در نهایت فراوری محصول در این شهرستان به بیش از 200 هزار تن برسد.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان اسلام آبادغرب با بیان اینکه شهرستان اسلام آبادغرب بیشترین سطح زیرکشت و فراوری چغندرقند در استان کرمانشاه را دارد، گفت: این شهرستان قطب فراوری چغندرقند در استان کرمانشاه است.

میرزایی با اشاره به بالا بودن عیار چغندرقند فراوریی در شهرستان اسلام آباد غرب، گفت: عیار چغندرقند فراوریی در این شهرستان به طور میانه بالای 16 است.

میرزایی با اشاره به فرآوری عمده چغندر قند فراوریی در شهرستان در کارخانه قند فعال این شهرستان، اضافه کرد: بیش از 90 درصد چغندرقند فراوریی در شهرستان اسلام آبادغرب در کارخانه قند همین شهرستان فرآوری می گردد و تنها 10 درصد فراوریات این شهرستان برای فرآوری به کارخانه قند بیستون و یا کارخانه های قند دیگر استان ها فرستاده می گردد.

میرزایی گفت: کار برداشت چغندرقند در اراضی شهرستان اسلام آبادغرب از اوایل مهر ماه آغاز شده و تا 45 روز آینده ادامه خواهد داشت .

وبلاگ وردپرسکارا کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "فراوری بیش از 200 هزار تن چغندرقند در شهرستان اسلام آبادغرب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری بیش از 200 هزار تن چغندرقند در شهرستان اسلام آبادغرب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید