خبرنگاران معاون استاندار خراسان شمالی: نظارت بر بازار افزایش می یابد

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، بجنورد- خبرنگاران- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شاقتصادی گفت: نظارت بر بازار استان افزایش می یابد و به همین منظور گروه های بازرسی و نظارت با همکاری اتاق اصناف، اتحادیه ها و سازمان صنعت و معدن باید تمامی بازار را رصد کنند.

خبرنگاران معاون استاندار خراسان شمالی: نظارت بر بازار افزایش می یابد

محمود قنبری روز چهارشنبه در کارگروه تنظیم بازار استان گفت: نظارت بر بازار فقط با یک سازمان دولتی نیست و همه دستگاه های مرتبط نیز باید در این فرایند حضور داشته باشند.

وی اضافه نمود: ممکن است از هر صنفی افرادی بخواهند از شرایط بازار سوء استفاده کنند و تنها راه افزایش نیافتن غیر متعارف قیمت ها تشدید نظارت ها به ویژه در فصل تابستان است.

وی با بیان این که بهترین ناظران بازار مردم هستند، گفت: باید به گزارش های مردمی از گرانفروشی ها توجه شود و اتحادیه ها هم به طور هماهنگ گزارش بازرسی و نظارت خود را به اتاق اصناف دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شاقتصادی به رعایت پروتکل های بهداشتی نیز اشاره کرد و گفت: بازار با رعایت پروتکل های بهداشتی به سلامت مردم کمک می کند.

وی در رابطه با توزیع 22 تن گوشت تنظیم بازار در استان نیز گفت: اولویت توزیع در این زمینه باخانواده های مددجوی نهادهای حمایتی، کارگران و مراکزی مانند بیمارستانها است.

قنبری خواهان تعیین لاستیک های تنطیم بازاری شد که دو سال پیش با استفاده از ارز دولتی وارد شده است و گفت: 36 هزار و 572 حلقه لاستیک وارد استان شد که شرایط 4.5 درصد از این لاستیک ها مبهم است و تا پایان مرداد ماه جاری باید تعیین تکلیف شود.

وی در مورد توزیع نهاده های دامی که دستور جلسه قبل این کارگروه بود نیز گفت: نهاده های دامی باید به گونه ای توزیع شود که از صفر تا صد قابل نظارت باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شاقتصادی هم در مورد در مورد توزیع نهاده های دامی گفت: فرایند خرید و توزیع نهاده های دامی با توجه به آن چه در سامانه ثبت می شود از ابتدا تا پایان قابل نظارت است.

عبدالله یوسفی با بیان این که فرایند تخصیص ارز دچار چالش شده است گفت: این مشکل خرید و توزیع نهاده های دامی را در تمام کشور با مشکل روبرو کرد و اکنون توانسته ایم ضریب تخصیص نهاده های دامی را بهبود ببخشیم.

وی اضافه نمود: براساس ظرفیت مرغداری ها به آن ها نهاده های دامی داده می شود و هم اکنون نزدیک به 76 درصد نهاده مورد نیاز تامین و 55 درصد تحویل مرغداران شده است.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان شاقتصادی نیز در این جلسه خواهان توزیع مرغ به اندازه نیاز بازار شد و گفت: یک روز 200 تن در بازا موجود است و روز دیگر 15 تن در حالی که باید این رقم متناسب با مصرف مردم باشد تا مسئله ای ایجاد نشود.

رضا فیروزه در مورد لاستیک هایی که با ارز دولتی وارد شده اند نیز گفت: هم اکنون بازرسی از انبارهای لاستیک آغاز شده است و تا هفته دیگر ادامه دارد.

وی اضافه نمود: تا پایان مرداد شرایط این لاستیک ها باید تعیین شود و بعد از آن برای توزیع کنندگان لاستیکی که تعیین نیست سهمیه خود را چه کرده اند پرونده تشکیل می شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شاقتصادی نیز با بیان این که تحویل شکر به قنادان و صنوف آرد بر باید متناسب با ظرفیت تولید و خرید آرد از داخل استان و سامانه خرید آرد باشد.

محمد بدری اضافه نمود: واحد های آرد بری که آرد خود را از خبازی ها تهیه می کنند موجب بروز مسائل مختلف در زمینه توزیع آرد می شوند.

خراسان شاقتصادی 863 هزار نفر جمعیت دارد.

اکنون پنج هزار و 576 واحد تولیدی، چهار هزار و 648 واحد در زمینه خدمات فنی، 12 هزار و 463 واحد توزیعی، سه هزار و 231 واحد خدماتی و در مجموع 25 هزار و 918 واحد صنفی در خراسان شاقتصادی فعال است و شمار اتحادیه های صنفی استان نیز 138 اتحادیه است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران معاون استاندار خراسان شمالی: نظارت بر بازار افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون استاندار خراسان شمالی: نظارت بر بازار افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید