خبر مهم ؛ این دو دهک هم شامل افزایش اعتبار 120 هزار تومان یارانه شدند

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، معاون وزارت کار گفت: خانوارهای دهک های چهارم و پنجم نیز از دوم شهریور می توانند با خرید حداقل 200 هزار تومان از کالابرگ الکترونیکی از اعتبار مضاعف 120 هزار تومانی بهره مند شوند.

خبر مهم ؛ این دو دهک هم شامل افزایش اعتبار 120 هزار تومان یارانه شدند

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، اگر تورم در سفره مردم بنشیند مشکلاتی در حوزه سلامت در جامعه قابل پیش بینی است. بنابراین دولت برای حل این معضل با انتخاب 11 قلم اساسی استاندارد بر اساس مطالعات انستیتو تحقیقات ایران کوشش دارد افراد را ترغیب به هزینه کرد بیشتر در خوراک ضروری روزمره کند. این 11 قلم ثابت بوده و قرار شد هر قدر نرخ تورم افزایش یابد دولت با مشارکت مردم آن را پوشش دهد. بنابراین اگر افراد دارای کالابرگ الکترونیک 320 هزار تومان از 400 هزار تومان خرید می کردند 80 هزار تومان اعتبار استفاده آزاد داشتند. در ادامه 80 هزار تومان از سوی دولت شارژ شد و این عدد به 120 هزار تومان رسید تا هدف اصلی گم نگردد.

در راستای رفاه بیشتر مردم این الزام خرید کاهش یافت و در حال حاضر 200 هزار تومان معین شده است؛ در نتیجه علاوه بر شارژ 80 هزار تومانی از سوی دولت، مابه التفاوت نرخ تورم بر اساس پایه قیمتی اردیبهشت 1402 این 11 قلم نیز از سوی دولت پرداخت خواهد شد.

ماه گذشته معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد تنها 3 دهک با جمعیت 29 میلیون نفر مشمول آن (کالابرگ الکترونیک) می شوند که یک سوم جمعیت کشور هستند اما از ماه جاری این مشوق شامل دهک چهارم و پنجم نیز می گردد. به گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی علیرضا عسگریان، معاون رفاهی این وزارتخانه با اشاره به پوشش دهک های چهارم و پنجم در طرح افزایش اعتبار کالابرگ الکترونیکی، اظهار کرد: با شروع این مرحله، 48 میلیون نفر از جمعیت کشور از مزایای طرح ملی کالابرگ الکترونیک بهره مند می شوند.

وی اضافه نمود: خانوارهای دهک اول تا پنجم می توانند در قالب طرح کالابرگ الکترونیکی یک ماه زودتر از واریز یارانه خود با خرید حداقل 200 هزار تومان از 11 قلم کالای اعلام شده، مشمول 120 هزار تومان اعتبار مضاعف شوند.

عسگریان گفت: هم اکنون در سراسر کشور و در جهت ایجاد دسترسی راحت و سریع برای مردم 111 هزار فروشگاه به طرح ملی کالابرگ الکترونیک متصل شده اند.

معاون رفاه و امور مالی وزارت تعاون با تأکید بر اینکه اندازه دسترسی هر نفر به فروشگاه های طرح کالابرگ الکترونیکی به کمتر از 300 متر رسیده است، اضافه نمود: مردم با نصب برنامه کاربردی شما علاوه بر اطلاع از اندازه اعتبار خود می توانند آدرس فروشگاه ها را مشاهده نمایند.

پایه قیمتی سبد غذایی نرخ اردیبهشت 1401 بوده و با خرید سقف 200 هزار تومان از مبلغ یارانه، نخست، پرداخت مابه التفاوت نرخ تورمی قیمت ها نسبت به نرخ اردیبهشت سال گذشته پرداخت می گردد و دیگر اینکه افراد یاری 80 هزار تومان دولت را نیز خواهند داشت.

منبع: همشهری آنلاین

به "خبر مهم ؛ این دو دهک هم شامل افزایش اعتبار 120 هزار تومان یارانه شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر مهم ؛ این دو دهک هم شامل افزایش اعتبار 120 هزار تومان یارانه شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید