داورزنی: موفقیت های والیبال مرهون زحمات مربیانی ناشناس است

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، تهران (پانا) - رئیس فدراسیون والیبال با اشاره به افتخارات کسب شده این رشته ورزشی در سال های اخیر، گفت: بازیکنان خوبی که در تیم های ملی و رده های سنی والیبال ایران حضور دارند، دستاورد زحمات مربیانی ناشناس است که شاید اصلا دیده هم نشوند.

داورزنی: موفقیت های والیبال مرهون زحمات مربیانی ناشناس است

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، مجمع سالیانه هیات والیبال استان گیلان امروز (سه شنبه) به صورت وبینار و به ریاست دکتر محمدرضا داورزنی برگزار گردید.

رئیس فدراسیون والیبال در این نشست با بیان این که استان گیلان در چند دهه گذشته بازیکنان تاثیرگذاری به تیم ملی و رده های سنی والیبال معرفی نموده است، گفت: اما جای نماینده این استان در لیگ برتر مردان و بانوان ایران خالی است.

دکتر محمدرضا داورزنی توضیح داد: خوشبختانه از زمانی که خاکزاد رئیس هیات والیبال استان گیلان شد، ثبات مدیریتی به هیات برگشت و متناسب با انتظارات فدراسیون و مردم استان، اهداف و برنامه هایی برای رشد و توسعه والیبال استان گیلان ترسیم و تدوین شده است.

وی با یادآوری این که استان گیلان نسبت به بعضی استان های ایران از ظرفیت های اقتصادی خوبی برخودار است و می تواند با جذب حامیان اقتصادی در حوزه والیبال حضور پررنگی داشته باشد، گفت: فدراسیون نگاه ویژه ای به این استان دارد و همان گونه که نیروهای علمی خوبی در هیات فعالیت دارند، در والیبال استان گیلان نیز نیروهای متخصص خوبی شامل مربیان و داوران فعال هستند و به همین دلیل، انتظار بیش تری از این استان برای توسعه والیبال و نقش آفرینی در سطح تیم ملی داریم.

رئیس فدراسیون والیبال با اشاره به سیاست تمرکززدایی فدراسیون برای واگذاری میزبانی ها به استان ها، توضیح داد: استان های مختلف همچون آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل در سال های اخیر در میزبانی مسابقات بین المللی فعال شدند و استان گیلان نیز باید در این زمینه بیش تر کوشا گردد و این انتظار دور ازدسترس نیست.

وی با بیان این که والیبال سومین یا چهارمین رشته ورزشی دنیا است که در بین خانواده ها حضور پررنگی دارد، اضافه کرد: تقبل میزبانی مسابقات بین المللی والیبال، یکی از راه های رشد و توسعه این ورزش در هر استانی است، زیرا ضمن ایجاد زمینه استانداردسازی زیرساخت ها برای والیبال، نگاه خانواده ها به ویژه نوجوانان و جوانان را به این رشته ورزشی معطوف می نماید. گیلان استانی توریستی و گردشگری است و می تواند در رشد و توسعه والیبال نقش بیش تری داشته باشد.

رئیس مجمع سالیانه هیات والیبال گیلان با اشاره به افتخارات کسب شده والیبال ایران در سال های اخیر گفت: افتخارات کسب شده در سطح ملی، بدون همکاری هیات ها امکان پذیر نبوده و نخواهد بود. بازیکنان خوبی که در تیم های ملی و رده های سنی والیبال ایران حضور دارند، دستاورد زحمات مربیانی است که در استان های مختلف کشور از جمله گیلان فعال بوده و شاید هم اصلا دیده نشوند.

داورزنی توضیح داد: نباید فراموش کنیم که تعداد زیادی از بازیکنان ایران که در سطح اول دنیا حضور دارند، با کوشش مربیان و هیات های استانی به این صندلی دست یافتند.

رئیس فدراسیون والیبال به حمایت های خوب اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان از این رشته ورزشی اشاره نمود و گفت: به یقین، تعامل خوب هیات های استانی با ادارات کل ورزش و جوانان، تاثیر بسیار خوبی در توسعه یک رشته ورزشی خواهد داشت و امیدوارم در آینده شاهد نقش پررنگ تر استان گیلان در والیبال ملی سالنی و ساحلی ایران باشیم.

در ادامه این مجمع، فاضل بازیار معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان در سخنان کوتاهی به نگاه عادلانه رئیس هیات والیبال استان به تمامی شهرهای استان اشاره و از رئیس فدراسیون درخواست کرد که یک سالن تخصصی والیبال برای مدت سه تا پنج سال در اختیار هیات گیلان قرار گیرد.

دکتر داورزنی با توجه به تجارب خود در دوره مسئولیتش در معاونت توسعه ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، توضیحاتی درباره نحوه واگذاری یکی از سالن هایی که مالکیت آن در اختیار وزارت ورزش است، به اعضای مجمع سالیانه هیات والیبال گیلان ارائه کرد و قرار شد اداره کل ورزش و جوانان استان، این موضوع را پیگیری کند.

در این مجمع که محسن خاکزاد رئیس هیات والیبال استان گیلان و دیگر اعضا شرکت داشتند، گزارش عملکرد هیات، گزارش اقتصادی سال 98 هیات و اهداف و برنامه های سال 99 ارائه شد و پس از رای گیری به تصویب و تایید اعضای مجمع رسید.

منبع: خبرگزاری پانا

به "داورزنی: موفقیت های والیبال مرهون زحمات مربیانی ناشناس است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داورزنی: موفقیت های والیبال مرهون زحمات مربیانی ناشناس است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید