مقایسه کیا ریو صندوقدار با هیوندای اکسنت و تویوتا یاریس صندوقدار

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، کیا ریو صندوقدار از بین خودروهای وارداتی و خودروهای تولید داخل، رقبای متعددی دارد. برای ارزیابی قابلیت ها و تسهیل انتخاب خودرویی کارآمد و متناسب با بودجه و نیاز مشتریان این سدان کره ای را با رقیب و هم وطنش، یعنی هیوندای اکسنت در نسخه دنده اتومات و نسل سوم از تویوتا یاریس سدان می توان مورد مقایسه قرار داد. در این مقاله، ما به مقایسه کیا ریو صندوقدار با هیوندای اکسنت و تویوتا یاریس صندوقدار می پردازیم.

مقایسه کیا ریو صندوقدار با هیوندای اکسنت و تویوتا یاریس صندوقدار

مقایسه کیا ریو صندوقدار با هیوندای اکسنت

هیوندای اکسنت (Hyundai accent) یکی از محصولات خوش نام و باکیفیتِ شرکت هیوندای کره جنوبی است. این خودرو همانند ریو صندوقدار در کلاس سدان کوچک و یا کامپکت کوچک واقع شده است. نسخه موردمقایسه در این مطلب، در بین سال های 2013 تا 2016 میلادی به ایران وارد شده است.

هیوندای اکسنت طراحی هماهنگ و ساده و درعین حال مدرنی دارد. ازنظر ظاهری هیوندای اکسنت در مقایسه کیا ریو صندوقدار طراحی مجذوب کننده و اصولی تری را دارد و خودرویی زیباتر تلقی می شود. درمقابل، کابین کیا ریو دارای طراحی ساده و فاقد هیجانی خاص است. کیفیت کلی داشبورد و ادوات آن نیز در حد میانه است و در برخی موارد، کیفیت کلی هیوندای اکسنت بیشتر ارزیابی می شود.

کیا ریو صندوقدار از نمای روبه رو

این دو خودروی کره ای پیشرانه 4 سیلندر دارد. هیوندای اکسنت با حجم موتور 1600 سی سی و حداکثر قدرت 128 اسب بخار درمقابل هم وطن کره ای خود با حجم موتور 1400 سی سی و 107 اسب بخار قدرت، از توان فنی بیشتری برخوردار است.

در بحث گشتاور، شتاب اولیه و سرعت نیز هیوندای اکسنت عملکرد بهتری در مقایسه کیا ریو صندوقدار دارد. جعبه دنده برای این دو سدان کره ای 4 سرعته است. دو خودرو با قرارگرفتن در سیکل ترکیبی 7 لیتری، از نمونه خودروهای کم مصرف محسوب می شود و هر دو مخزن سوخت 43 لیتری دارد.

سیستم های کنترل و پایداری نظیر ESP،ASR ،BAS و TCS برای این سدان های کره ای به کار رفته است. استاندارد آلایندگی ریو سدان یورو 5 و هیوندای اکسنت یورو 4 است که نشان می دهد ریو بیشتر دوستدار محیط زیست است.

در بحث تجهیزات و امکانات رفاهی، هیوندای اکسنت عملکرد بهتری دارد. مواردی که از دو خودرو آسیایی ذکر شد، برای به حرکت درآوردن و عملکرد قابل قبول یک سدان کوچک شهری کافی است؛ با این تفاوت که هیوندای اکسنت در بیشتر موارد، در مقایسه کیا ریو صندوقدار جایگاه بهتری دارد.

شما می توانید آخرین آگهی های خرید و فروش هیوندای اکسنت را در سایت وبلاگ وردپرسکارا مشاهده کنید.

مقایسه کیا ریو صندوقدار با تویوتا یاریس صندوقدار

کمپانی تویوتا ژاپن از سال 1999 میلادی اقدام به طراحی، تولید و عرضه 4 نسل از خودرویی با عنوان تویوتا یاریس سدان (TOYOTA YARIS SEDAN) کرده است. نسل سوم این سدان در مدل های 2014 و 2016 به ایران وارد شد.

این خودرو یکی از زیباترین خودروهای سدان موجود در ایران به شمار میرود که البته رقبای زیادی ازجمله کیا ریو صندوقدار دارد. این سدان ژاپنی توانست باتکیه بر ویژگی های خاصش، مشتریانی را در ایران برای خود دست و پا کند.

نمای داخلی کیا ریو صندوق دار 2016

بدنه تویوتا یاریس صندوقدار در نسل سوم پیشرفته و مدرن است. طراحی داخلی یاریس صندوقدار با ظاهر بیرونی ماشین هماهنگ است و ارگونومی خوبی در مقایسه کیا ریو صندوقدار دارد. بااین حال مواد به کاررفته در آن کیفیت مطلوبی ندارد و می توان گفت ریو صندوقدار در این مورد از کیفیت بهتری برخوردار است.

این سدان ژاپنی پیشرانه ای با ظرفیت 1500 سی سی دارد. این پیشرانه امکان تولید 106 اسب بخار قدرت و 140 نیوتن متر گشتاور را دارد. یاریس می تواند طی کمتر از 12 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعتی برابر با 170 کیلومتر بر ساعت را تجربه کند. حجم پیشرانه کیا ریو صندوقدار 1400 سی سی است و تفاوت فاحشی بین عملکرد فنی آنها دیده نمی شود.

هر دو خودرو با سوزاندن حدود 7 لیتر بنزین به صورت ترکیبی، در زمره خودروهای کم مصرف است. استاندارد آلایندگی یاریس صندوقدار یورو 4 و کیا ریو صندوقدار یورو 5 است و مخزن سوخت آنها ظرفیت یکسانی دارد.

در مقایسه کیا ریو صندوقدار با تویوتا یاریس از نظر ایمنی، هر دو خودروی شهری تجهیزات تقریباً یکسانی دارد و توانستند از مؤسسه ایمنی اروپا 5 ستاره را دریافت کنند.

با وجود اینکه هر دو خودرو ازنظر امکانات رفاهی و دیگر تجهیزات اِلمان های کافی را به عنوان خودروی کوچک شهری دارد، ولی تویوتا یاریس راه یافته به بازار خودروی کشورمان فاقد امکاناتی چون سیستم کنترل پایداری است و حتی تعداد ایربگ های آن به دو عدد کاهش یافته است. این امر نشانگر کاهش سطح ایمنی این خودرو و کم اعتبارترشدن آن 5 ستاره ای است که در این خصوص دریافت کرده است؛ درحالی که ریو سدان از امکانات ایمنی بیشتری برخوردار است و ایمن تر و مجهزتر است.

نمای پشت کیا ریو صندوقدار 2016

با وجود اینکه کیا ریو صندوقدار قیمت کمتری نسبت به تویوتا یاریس دارد، ولی کارشناسان بازار خودرو همین قیمت را نیز برای این سدان کره ای زیاد می دانند. البته از کیا ریو صندوقدار در این نسل تعداد محدودتری وارد شده و همین موضوع نیز باعث شده است که بازار ضعیف تری نسبت به یاریس ژاپنی داشته باشد.

شما می توانید آخرین آگهی های خرید و فروش تویوتا یاریس صندوقدار را در سایت وبلاگ وردپرسکارا مشاهده کنید.

جمع بندی

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده و اطلاعات خوبی از مقایسه کیا ریو صندوقدار در اختیارتان قرار داده باشد. همچنین شما می توانید با مراجعه به لینک زیر از جدیدترین قیمت خرید و فروش این خودرو در بازار مطلع شوید:

آخرین قیمت خرید و فروش کیا ریو صندوقدار

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را از طریق ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ وبلاگ وردپرسکارا در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "مقایسه کیا ریو صندوقدار با هیوندای اکسنت و تویوتا یاریس صندوقدار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه کیا ریو صندوقدار با هیوندای اکسنت و تویوتا یاریس صندوقدار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید