نازل های سوخته عامل شلوغی جایگاه های سوخت؟

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، یکی از مسائل اساسی در سیستم توزیع بنزین کشور، نازل های از کار افتاده و خارج از مدار در جایگاه های عرضه سوخت است. این معضل زمانی بیشتر خودنمایی می نماید که به هر علت، از جمله سفر های نوروزی و یا تابستانی، مراجعه خودرو ها به جایگاه های عرضه سوخت افزایش یابد؛ در چنین شرایطی، از مدار خارج بودن نازل ها، منجر به افزایش طول صف و ایجاد ترافیک در پمپ بنزین ها می گردد.

نازل های سوخته عامل شلوغی جایگاه های سوخت؟

به گزارش تسنیم، حدود 58 هزار نازل سوخت گیری در جایگاه های عرضه بنزین در سراسر کشور وجود دارد که از این تعداد هم اکنون 2 هزار و 900 دستگاه از مدار خارج هستند. علت خرابی این نازل های سوخت، عمدتا خرابی کارت خوان های نصب شده بر روی این نازل هاست.

رضانواز، سخنگوی صنف جایگاه داران در این خصوص به خبرنگار تسنیم گفت: گا ها بیش از آنچه جایگاه های سوخت شلوغ باشند، شلوغ دیده می شوند و علت آن هم همین خرابی کارت خوان های سامانه هوشمند سوخت است که موجب شده نازل هایی که با این مشکل روبرو اند از مدار خارج باشند.

وی اضافه نمود: 2 سالی است که داریم به صورت پیوسته اعلام می کنیم که باید به شرایط این کارت خوان ها رسیدگی شود.

نواز اعلام کرد: اینکه در بعضی جایگاه ها مشاهده می کنیم تعدادی از نازل ها در مدار نیستند، فقط بحث خرابی کارت خوان های سامانه هوشمند مطرح است، در مواردی که به لحاظ مکانیکی مسئله ای برای نازل به وجود بیاید یا مسئله ای مربوط به دیسپنسر باشد، بلافاصله تعمیرات مربوطه صورت گرفته و نازل به مدار بازمی شود.

اگرچه طبق آمار رسمی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، تنها 5 درصد نازل های سوخت جایگاه های عرضه بنزین در سراسر کشور از مدار خارج است، اما در بعضی جایگاه ها به ویژه در کلانشهرهایی، چون تهران که محور تردد و مراجعه خودرو ها برای سوخت گیری هستند، قطعی نازل های سوخت حتی تا یک سوم ظرفیت یک جایگاه را نیز شامل می شود که این موضوع عامل اصلی ایجاد صف در بعضی پمپ بنزین ها است.

منبع: فرارو

به "نازل های سوخته عامل شلوغی جایگاه های سوخت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نازل های سوخته عامل شلوغی جایگاه های سوخت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید