چرا قیمت بلیط هواپیما در مسیرهای یکسان فرق دارد؟

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، امروزه سفر با هواپیما و تهیه بلیط هواپیما بسیار مرسوم شده است. صرفه جویی در زمان و طی کردن مسافت های زیاد در زمان کمتر از جمله دلایل محبوبیت این وسیله شده است. بعلاوه سفر با هواپیما نیز از سفر با ماشین و اتوبوس بسیار امن تر می باشد. تهیه بلیط هواپیما نیز از جمله مواردی است که طی این عمل باید انجام گردد و به طبع دارای هزینه می باشد. اما گاهی در خرید بلیط متوجه می شویم با توجه به این که راستا یکسان است اما قیمت بلیط هواپیما متفاوت می باشد. در این متن به آنالیز دلیل این موضوع خواهیم پرداخت. بلیط هواپیما را مقرون به صرفه بخرید.

چرا قیمت بلیط هواپیما در مسیرهای یکسان فرق دارد؟

بلیط هواپیما چارتری

کلمه چارتر به معنای اجاره به طور دربست می باشد که برای اجاره هر مکان و هر چیزی کاربرد دارد. مثلاً شرکت ها و آژانس های مسافرتی همه بلیط های هواپیما را خریداری می نمایند که چون این خرید به صورت عمده می باشد از نظر قیمت ارزان تر است. بلیط های چارتری را فقط می توانید از شرکت ها و آژانس های چارتر نماینده خریداری و تهیه نمایید. به دلیل خرید همه یا قسمتی از پروازهای هوایی به وسیله این شرکت ها قیمت بلیط چارتری را این شرکت ها مشخص می نمایند نه آژانس های مسافرتی! پروازهای پر رفت و آمد به صورت سالیانه به وسیله این شرکت ها خریداری می شوند، بنابراین اگر نتوانند بلیط ها را بفروشند تخفیفات ویژه ای برای کمتر شدن ضررشان در نظر می گیرند. توجه داشته باشید که این تخفیفات در لحظات آخر داده می گردد و به همین خاطر امکان برنامه ریزی برای سفرتان از قبل وجود ندارد. بعلاوه نمی توانید این پرواز و بلیط هواپیما را کنسل کنید. قیمت بلیط هواپیما برای بچه ها و بزرگسالان نیز در این نوع بلیط یکسان می باشد. خرید بلیط هواپیما

مواقع خاص در قیمت بلیط هواپیما

از دیگر دلایلی که باعث می گردد قیمت بلیط هواپیما در جهت یکسان تفاوت داشته باشد اندازه مسافر برای آن سفر و تقاضای بلیط هواپیما می باشد. مثلا در تعطیلاتی مانند سال تحویل قیمت بلیط هواپیما با افزایش رو به رو خواهد شد و دلیل آن نیز تعداد زیاد مسافران است. بنابراین اینکه چه موقع از سال می خواهید بلیط هواپیما را تهیه نمایید نقش مؤثری در قیمت آن دارد. بعلاوه از دیگر نکاتی که باعث تفاوت قیمت می گردد این است که هزینه بلیط برای بچه ها در سنین مختلف با بزرگسالان فرق دارد مگر اینکه بخواهید بلیط چارتری را بخرید.

کلاس پرواز

درجه و نوع هواپیما تأثیر زیادی در هزینه بلیط دارد. کلاس هواپیما مانند اکونومی، بیزینس کلاس و فرست کلاس از عوامل مهم در تغییر قیمت بلیط هستند. اکونومی یعنی پرواز ارزان قیمت و به قسمتی از هواپیما گفته می گردد که جایگاه های زیادی دارد و خدمات کمتری به مسافرین در این بخش داده می گردد. جایگاه های این قسمت معمولی است و در کنار یکدیگر واقع شده اند. گفتنی است که در این کلاس اکونومی اگر پرواز در شب باشد پتو و بالشت در اختیار مسافرین قرار داده می گردد و در سفرهای طولانی نیز فیلمی کوتاه برای تفریح پخش می گردد.

بیزینس کلاس از دیگر انواع کلاس پرواز است که سطح خدمات در آن میانه می باشد. جایگاه های این کلاس به صورت مبله می باشد و در رو ردیف چیده شده اند. سیستم صوتی و تصویری کوچکی را دارا می باشند که به صورت عمومی استفاده می گردد. این کلاس پرواز دارای کترینگ و غذای گرم و کامل است. هزینه این کلاس از اکونومی بیشتر و از فرست کلاس نیز کمتر می باشد.

فرست کلاس نیز مجلل ترین کلاس پروازی محسوب می گردد که هزینه آن نیز از همه بیشتر است. تعداد کل جایگاه های این پرواز 20 عدد است و فضای بیشتری را دارا می باشد. جایگاه های این کلاس تک نفره و دارای فضایی خصوصی است و به شکل تخت نیز در می آید. تلویزیون خصوصی، لپ تاپ، اینترنت از جمله این خدمات هستند. مجله گردشگری وبلاگ وردپرسکارا

منبع: مجله دور و نزدیک

به "چرا قیمت بلیط هواپیما در مسیرهای یکسان فرق دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا قیمت بلیط هواپیما در مسیرهای یکسان فرق دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید