کاربرد چسب 123 در صنایع MDF و دکوراسیون داخلی

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، چسب ها در زندگی روزمره کاربرد گسترده ای دارند و برای ایجاد اتصال بر روی وسایل مختلف خانگی یا چوبی و پلاستیکی مورداستفاده قرار می گیرند. به­دلیل استفاده از این محصولات بر روی ابزارآلات مختلف، آشنایی با کاربرد های انواع چسب ضروری به نظر می رسد. چسب 123 از نام های شناخته شده موجود در بازار است که قابلیت های مختلفی دارد و با برند های متنوعی به بازار عرضه می گردد. مواد اولیه پایه مورداستفاده در این محصول سیانوآکریلات است که قدرت چسبندگی 123 را افزایش می دهد .در ساخت این چسب فوری مواد اولیه مرغوبی استفاده می گردد که باعث افزایش کارایی های آن می گردد. در ادامه به آنالیز کاربرد های چسب 123 در صنعت MDF و دکوراسیون داخلی می پردازیم و مزیت­های آن را آنالیز می­کنیم. پس پیشنهاد می کنیم تا سرانجام این مقاله همراه ما باشید.

کاربرد چسب 123 در صنایع MDF و دکوراسیون داخلی

کاربرد چسب 123 در صنایع چوب

یکی از محصولات پرطرفدار چسب در بازار، 123 است که برای موقعیت های مختلف استفاده می گردد. این چسب همه کاره فوری برای چسباندن لوازم خانگی، پارچه، چرم، چوب و… مورداستفاده قرار می گیرد. سرعت اتصال و کیفیت این چسب بسیار زیاد است و به همین علت توانسته بخش بزرگی از بازار چسب را به خود اختصاص دهد. غلظت این چسب برای ایجاد اتصال میان پروفیل های MDF و قطعات چوب بسیار مناسب است.

چسب 123 از دو جزء اسپری شتاب دهنده و چسب مایع تشکیل می گردد. وجود اسپری در کنار چسب مایع می تواند برای چسباندن لمینیت، روکش چوبی، اشیاء چوبی، صنایع MDF و… سرعت و کارایی مطلوبی ایجاد کند. در واقع، می توان گفت این چسب ها در همه موقعیت ها قابل استفاده هستند و به همین علت به عنوان همه کاره معروف شده اند.

کاربرد چسب 123 در دکوراسیون داخلی

قسمت های مختلف خانه برای طراحی دکوراسیون داخلی احتیاج به چسباندن اشیا گوناگون دارند. این چسب ها به عنوان یک وسیله کاربردی جهت چسباندن کاشی و سرامیک به نمای سازه، چسباندن قطعات به بتن سازه یا دیوار های سیمانی، چسباندن کفی چوب بر روی کف خانه و… هستند. البته کاربرد چسب 123 در دکوراسیون به این موارد محدود نمی گردد و بسیار گسترده است؛ چراکه در تهیه و ساخت انواع لوازم خانگی مثل مبلمان، سرویس چوب، کابینت ها و… از این چسب ها استفاده می گردد. در واقع، در صورت بروز هر نوع مشکل در این قطعات به وسیله چسب فوری می توانید اقدام به تعمیر یا ترمیم قسمت های آسیب دیده کنید.

از کاربرد های دیگر این محصول می توان به اتصال موکت به کف خانه، ترمیم کفی های چوبی شکسته، تعمیرات کف پوش ها و… اشاره نمود.

مزایای استفاده از چسب 123 در صنعت چوب

باتوجه به کاربرد چسب 123 در صنایع MDF، که می تواند مزیت های مختلفی داشته باشد؛ که شامل موارد زیر است:

  • سرعت چسبندگی زیاد: سرعت کارکرد بالایی دارد و در چند ثانیه می تواند اتصال بسیار مطمئنی بر روی قطعات چوبی ایجاد کند. البته این سرعت تحت تأثیر جنس چوب و محیط کار تغییر می نماید. هرچه مقدار نور و رطوبت موجود در سطوح بالاتر باشد، سرعت خشک شدن چسب نیز بیشتر است.
  • استحکام بسیار زیاد: چسب فوری تهیه شده بر پایه سیانواکریلات در صورت استفاده بر روی انواع سطوح چوبی استحکام زیادی خواهد داشت و قطعات متصل شده، بسیار محکم هستند.
  • امکان استفاده بر روی انواع قطعات چوبی: چسب 123 به­علت مواد اولیه مرغوب می تواند بر روی انواع سطوح چوبی مثل ام دی اف یا انواع لوازم خانگی قابل استفاده باشد.
  • ارزان بودن: این چسب ها در کنار کارایی های زیادی که دارند، با قیمت مناسبی در اختیار مشتری قرار می گیرند و به همین علت ارزان هستند. بعلاوه به­علت داشتن بطری نرم، تمام مایع چسب به­طور کامل قابل استفاده است.
  • کاربری آسان: این چسب ها هیچ ماده اضافه دیگری ندارند و هنگام استفاده فقط باید بر روی سطح موردنظر ریخته شوند. سپس به وسیله اسپری شتاب دهنده محل اتصال به طور کامل خشک گردد.

انواع برند های چسب 123 مورد استفاده برای دکوراسیون داخلی و صنایع MDF

در حال حاضر برند های متنوعی در بازار وجود دارد که با عنوان چسب 123 به فروش می رسند. اولین فراوری نماینده چسب 123 در ایران،شرکت آنا شیمی آراز است که محصولات خود را با برند های مختلفی به بازار عرضه می نمایند. برند های مختلف مپل مکس، تاپ فیکس، مپل فیکس، اینسرت باند، نیوباند ، اینسرت باند و نیوفیکس از جدیدترین محصولات این شرکت است که برای استفاده در سطوح مختلف از جمله دکوراسیون داخلی و صنایع ام دی اف کاربرد دارند .

در تهیه این محصولات از مواد اولیه مرغوب استفاده می گردد و به همین علت اتصال ایجادشده به وسیله آن ها بسیار مطمئن است. این چسب های فوری دارای 2 بخش چسب مایع و اسپری فعال نماینده هستند. البته بعضی از برند های این چسب به صورت اختصاصی برای چسباندن ورق­های ام دی اف و مواد چوبی لوازم دکوراسیون استفاده می شوند و غلظت بالایی دارند.

نکات مهم در استفاده از چسب 123

با توجه به کاربرد های گسترده ای که چسب فوری 123 دارد، ممکن است افراد مختلفی قصد استفاده از آن را داشته باشند. به همین علت باید دقت داشته باشید که مواد به کاررفته در این محصولات می تواند سمی باشد. در نتیجه، هنگام استفاده از آن در محیط سربسته به تهویه فضا دقت کنید و درب یا پنجره را باز بگذارید. علاوه­براین، چسب 123 اشتعال زا است و نباید آن را در کنار مواد آتش زا استفاده کرد. در صورت وارد شدن چسب به چشم، آن را با آب زیاد بشویید و به پزشک مراجعه کنید. علاوه­براین، استفاده از چسب 123 می تواند در بعضی افراد حساسیت به وجود آورد و مجاری تنفسی را تحریک کند. در نتیجه، بهتر است در فضای باز استفاده گردد.

انواع چسب 123 از شرکت آنا شیمی آراز

چسب 123 کاربرد های گسترده ای دارند و در محیط های مختلف استفاده می شوند. یکی از کاربرد های تخصصی این محصول در حوزه صنایع چوبی مثل MDF و دکوراسیون داخلی است. عملکرد اصلی این چسب تحت تأثیر هوا و رطوبت قرار گرفته است و برای خشک شدن سریع باید از اسپری شتاب دهنده بر روی چسب مایع استفاده گردد. این چسب ها به­علت داشتن سیانوآکریلات برای تعمیر و ترمیم ابزارآلات چوبی استفاده می شوند و پس از سفت شدن دیگر امکان جداکردن این دو قطعه چوب وجود ندارد.

برند آنا شیمی آراز از شرکت های فعال در حوزه فراوری چسب 123 است که در کشور ما فعالیت می نماید. این شرکت در تهیه محصولات خود از مواد اولیه باکیفیت و مرغوب اروپایی با فرمولاسیون پیشرفته منطبق بر تکنولوژی روز جهان استفاده می نماید و بعلاوه تنوع گسترده ای دارد. به همین علت شما می توانید انواع چسب مورداحتیاج برای صنایع چوب و دکوراسیون داخلی را از این مجموعه تهیه کنید.

منبع: اتاق

به "کاربرد چسب 123 در صنایع MDF و دکوراسیون داخلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاربرد چسب 123 در صنایع MDF و دکوراسیون داخلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید