گشتن لندن در یک روز!

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، اگر تنها یک روز برای گشتن لندن فرصت دارید، این برترین برنامه ای است که می توانید داشته باشید! اگر هم فکر نمی کنید حالا حالاها گذرتان به لندن بیافتد، بد نیست سری به این مطلب زده و بازدیدی تصویری از جاذبه های لندن داشته باشید!

گشتن لندن در یک روز!

لندن مرکز همواره ابری انگلستان جاذبه های زیاد و نابی برای ارائه به شما دارد. در این شهر کلیسای جامع سنت پل، صومعه وست مینستر و موزه انگلیسی (بریتانیایی) را خواهید دید. در این برنامه فشرده یک روزه سعی شده تا برترین استفاده را از زمان کمی که دارید ببرید. در بین گشت و گذارهاتان در شهر فرصتی پیدا کنید تا مردم هم تبادل نظر کنید. مردم کشورهای مختلف رفتاری خیلی محبت آمیز تر از آن چیزی که فکرش را بکنید، دارند.

ساعت 9 صبح: کلیسای جامع سنت پل (مدت زمان بازدید: 1 ساعت)

کلیسای جامع سنت پل

این کلیسای جامع یکی از شاخص ترین دیدنی های شهر است و از طریق کریستوفر ورن طراحی شد و کار ساختش 36 سال طول کشید و انتها در سال 1711 افتتاح شد. 5 کلیسای دیگر هم ، در محلی که این کلیسا بنا شده، از قبل وجود داشتند که اولین آنها در سال 604 بعد از میلاد ساخته شد. کلیساهای قبلی سه بار از طریق آتش تخریب شدند و دوباره ساخته شدند و ساختمانی که ما امروز می بینیم بعد از آتش بزرگ لندن که در سال 1666 به وقوع پیوست، ساخته شد. کلیسا بر روی تپه لودگیت ساخته شده است که مرتفع ترین نقطه شهر است. این کلیسا اقامتگاه اسقف لندن است. از میان رویدادهای بزرگی که در این کلیسا برگزار شده می توان به مراسن تدفین وینستون چرچیل و عروسی پرنس چارلز و پرنسس دیانا اشاره نمود.

ساعت 10:20 دقیقه صبح: مجلس نمایندگان و بیگ بن (مدت زمان بازدید: 30 دقیقه)

مجلس نمایندگان و بیگ بن

عموما به این ساختمان به عنوان مجلس نمایندگان اشاره می گردد اما در واقع قصر وست مینستر نام دارد. این بنا در ساحل رودخانه تمز بنا شده و مکانی است که مجلس لردان انگلیس و مجلس عوام گرد هم می آیند. جایی که امروزه قصر وست مینستر در آن بنا شده در واقع مکانی است که در قرن هشتم کلیسای ساکسون که به نام وست مینستر نامیده می شد، قرار داشت. در قرن دهم سلطنت علاقه خاصی به این مکان پیدا کرد و زمانی که ادوارد در سال 1042 به قدرت رسید دربارش را به این مکان منتقل کرد.

ساعت 10:55 دقیقه صبح: صومعه وست مینستر (مدت زمان بازدید: 30 دقیقه)

صومعه وست مینستر

این عمارت مذهبی جایی است که پادشاهان انگلیس تاجگذاری می نمایند و بعلاوه مراسم تدفین آنها هم در اینجا برگزار می گردد. این مکان در واقع جایی برای دعا و نیایش خانواده سلطنتی بوده. صومعه درست در کنار مجلس نمایندگان، در کنار رودخانه تمز بنا شده است. این ساختمان در سال 616 بنا شد و در ابتدا به عنوان یک معبد از آن استفاده می شد.

ساعت 11:30 دقیقه پیش از ظهر: اتاق های جنگ چرچیل (مدت زمان بازدید: 45 دقیقه)

اتاق های جنگ چرچیل

اتاق های جنگ چرچیل یکی از پنج شاخه شناخته شده موزه جنگ امپریل هستند. موزه کابینه اتاق های جنگ، بنایی زیر زمینی که در طول جنگ جهانی دوم از طریق مرکز فرماندهی دولت بریتانیا از آن استفاده می شد را نشان می دهد.

ساعت 12:25 دقیقه ظهر: میدان ترافالگار (مدت زمان بازدید: 15 دقیقه)

میدان ترافالگار

میدان ترافالگار یک تقاطع پر رفت و آمد در مرکز لندن است. ترافالگار میدانی بزرگ است که در مرکز آن رویدادهای مهم و جشن های لندن برگزار می گردد. در بین قرن چهاردهم و هفدهم از این میدان به عنوان حیاط طویله سلطنتی قصر وایت هال استفاده می شد. در قرن هجدهم زمانی که طویله سلطنتی از میان رفت جان ناش آغاز به طراحی خیابانی کرد که تقاطع چارینگ و محله پرتلند را به هم وصل کند. خیابانی که او طراحی کرد دارای میدانی بزرگ در محل قبلی طویله سلطنتی شد و در سال 1830 میدان نام امروزی خود را گرفت.

ساعت 12:40 دقیقه ظهر: گالری ملی (مدت زمان بازدید: 1 ساعت)

گالری ملی

در این موزه می توانید کلکسیون نقاشی های قرن 13 تا 19 اروپای غربی را ببینید. درهای موزه اولین بار در سال 1824 در طول سلطنت شاه جورج باز شد. او موزه را در خانه سابق یک بانکدار روسی تاسیس کرد و با خرید خانه مجموعه آثار هنری او را هم خرید؛ 34 نقاشی که بخش مرکزی کلکسیون موزه نو را تشکیل می دادند.

ساعت 1:50 دقیقه ظهر: موزه حمل و نقل (مدت زمان بازدید: 1 ساعت)

موزه حمل و نقل

در دهه 1920 شرکت عمومی اتوبوس لندن تصمیم گرفت یک موتوربوس و دو عدد اتوبوس اسبی را نگهداری کند تا نسل های آینده قدر تکنولوژی نوین و راحتی که دارند را بدانند. بنابر این موزه حمل و نقل لندن به وجود آمد.

ساعت 3 بعد از ظهر: موزه بریتانیایی (موزه انگلیسی) (مدت زمان بازدید: 1 ساعت و 30 دقیقه)

موزه بریتانیایی

این موزه 255 سال است که درهای خود را به روی عموم باز نموده است. کلکسیون های درون موزه بیش از 2 میلیون سال از تاریخ انسان را به نمایش می گذارند و بالغ بر 8 میلیون قطعه در این موزه جای گرفته است. موزه آثاری از مصر و سودان، یونان، رم، خاورمیانه، اروپا، آفریقا، اقیانوسیه و آمریکا را در خود جای داده. آثار موز شامل نقشه ها، آثار چاپی، مدال ها، سکه، آرشیوها و کتابخانه ها و … است. تعدادی از کشورها ادعا کردند که برخی آثار موجود در این موزه متعلق به آنها است، البته صحبت بر سر آثاری است که از کشورهای مستعمره سابق بریتانیا به اینجا آورده شده است.

منبع: فوت و فن / visitacity.com

به "گشتن لندن در یک روز!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشتن لندن در یک روز!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید