60 شکارچی متخلف در کهگیلویه و بویراحمد دستگیر شدند

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: در عملیات های گشت و کنترل تخلفات شکار و صید در ماه جاری در مجموع 60 نفر شکارچی متخلف دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده اند.

60 شکارچی متخلف در کهگیلویه و بویراحمد دستگیر شدند

به گزارش از ، سید اسدالله هاشمی مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: یگان حفاظت محیط زیست استان از ابتدای مهرماه تاکنون کنترل خوبی بر وضعیت مناطق تحت نظارت داشته و با برنامه ریزی دقیق و چندلایه توانسته عملکرد بسیار مطلوبی ارائه دهد.

او اضافه نمود: به گونه ای که ماه جاری 54 مورد تخلف در مناطق حفاظت شده استان اجرا شده و در این رابطه 60 نفر متخلف دستگیر شدند.

هاشمی اعلام کرد: این شکارچیان غیر مجاز به همراه 13 قبضه اسلحه مجاز و غیر مجاز دستگیر و برای اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی شده اند.

او مطرح کرد: با وجود مشکلاتی مانند کمبود نیرو، خودرو، گستردگی استان، پراکندگی مناطق، تراکم وظایف، عملکرد یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد در یک ماهه مهرماه مناسب ارزیابی می گردد.

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد توضیح داد: نظم کاری، برنامه ریزی مناسب، هدف گذاری دقیق و تقسیم درست منابع در دستیابی به اهداف بسیار مهم هستند و در این راستا در طی امسال با هماهنگی بین بخشی که با برنامه ریزی مناسب ایجاد شده است، برای مدت زمان باقیمانده از امسال بهتر ارزیابی می گردد.

استان کهگیلویه و بویراحمد با 312 هزار و 500 هکتار منطقه حفاظت شده و موقعیت اکولوژیکی و توپوگرافی خاص خود دارای پوشش گیاهی، جانوری و منابع حیاتی متنوعی است به گونه ای که افزون بر 20 درصد پوشش جنگلی زاگرس و حدود 40 درصد گونه های دارویی کشور را در خود جای داده است.

هم اینک هفت منطقه حفاظت شده با وسعت 93 هزار و 660 هکتار، دنای شرقی با وسعت 28 هزار و 202 هکتار، خاییز سرخ با مساحت 33 هزار و 235 هکتار، خامی با وسعت 25 هزار و 671 هکتار، دیل با 10 هزار و 381 هکتار، سولک با 2 هزار 4287 هکتار و سیوک با 12 هزار 858 هکتار در این استان زیبای طبیعی وجود دارد.

کهگیلویه وبویراحمد همچنین دارای پنج منطقه شکار ممنوع شامل پادنای سمیرم، خرم ناز، لار و ماغر، حاتم و کوه تلرش است.

انتهای پیغام /غ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "60 شکارچی متخلف در کهگیلویه و بویراحمد دستگیر شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "60 شکارچی متخلف در کهگیلویه و بویراحمد دستگیر شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید