ارتقای درجه نظامی بر اساس واسطه و پول در اظهارات سفیر اتحادیه اروپا بی اساس است

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، وزارت دفاع افغانستان در واکنش به اظهارات سفیر اتحادیه اروپا مبنی بر ارتقای درجه نظامی بر اساس روابط، بیان کرد که اتهام فرانتز مایکل میلیبن سفیر اتحادیه اروپا در این کشور اتهامات بی اساس است.

ارتقای درجه نظامی بر اساس واسطه و پول در اظهارات سفیر اتحادیه اروپا بی اساس است

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ وردپرسکارا، وزارت دفاع افغانستان در بیانیه ای خاطرنشان کرد که اظهارات فرانتز مایکل میلیبن سفیر اتحادیه اروپا در افغانستان مبنی بر ارتقای درجه نظامی در ازای پول بی اساس است.

در روزهای اخیر، سفیر اتحادیه اروپا گفته بود که صدها ژنرال غیرمتخصص بر اساس واسطه و پول ارتقای درجه یافته اند که به گفته کارشناسان عدم مطلعی و تجربه، تلفات نظامیان در میدانهای جنگ را افزایش می دهد.

میلیبن گفته بود که تعدادی از افسران بلندرتبه افغانستان به غارت منابع افغانستان و استخراج معادن مشغولند و دارایی های این کشور را به تاراج می برند همچنین تجهیزات و مهمات نظامی را به مخالفان می فروشند.

سفیر اتحادیه اروپا در افغانستان گفت که که تعداد ژنرالهای افغانستان بیشتر از ژنرالهای ایتالیا، آلمان و فرانسه است.

از سو دیگر، مقامات وزارت دفاع افغانستان در حالی که آمار دقیقی از ژنرالهای این کشور نمی دهند اما گفته های مایکل میلیبن را رد نموده اند.

ژنرال محمد رادمنش، معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان به روزنامه ماندگار گفته است که اظهارات سفیر اتحادیه اروپا بی اساس است اما در این باره تحقیق خواهد شد.

معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان اهظارداشت که بر اساس سیاست این وزارتخانه، افرادی می توانند به درجه ژنرالی دست یابند که علاوه بر تحصیلات عالی، اثر علمی باید تجربه و پیشینه خوبی داشته باشند.

با این حال، ژنرال عتیق الله امرخیل آموزگار پیشین نظامی وزارت دفاع افغانستان نیز می گوید که درجه ژنرالی در افغانستان به تجارت تبدیل شده است.

این مطلع نظامی بر این باور است که وجود ژنرالهای فرمایشی خطر بزرگی برای آینده افغانستان است.

.

منبع: تسنیم

به "ارتقای درجه نظامی بر اساس واسطه و پول در اظهارات سفیر اتحادیه اروپا بی اساس است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتقای درجه نظامی بر اساس واسطه و پول در اظهارات سفیر اتحادیه اروپا بی اساس است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید