اینستکس اولین مبادله خود را انجام داد

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، وزارت خارجه آلمان در بیانیه ای بیان کرد: فرانسه، آلمان و بریتانیا تأیید می نمایند که اینستکس اولین مبادله را با موفقیت انجام داد.

اینستکس اولین مبادله خود را انجام داد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری وبلاگ وردپرسکارا، وزارت خارجه آلمان اعلام نموده است که که در اولین مبادله تجاری با ایران با استفاده از ساز و کار اقتصادی اینستکس، محموله ای از اقلام پزشکی از اروپا به ایران صادر شده است.

این کانال اقتصادی مدت ها پیش برای فراهم کردن امکان تجارت محدود با ایران با وجود محدودیت های ناشی از تحریم های آمریکا راه اندازی شده بود اما در عمل اجرای آن شروع نشده بود.

وزارت خارجه آلمان در بیانیه ای گفت: فرانسه، آلمان و بریتانیا تأیید می نمایند که اینستکس اولین مبادله را با موفقیت انجام داده و صادرات کالاهای پزشکی از اروپا به ایران را میسر نموده است. این اقلام اکنون به ایران رسیده است.

وزارت خارجه آلمان در این بیانیه اینستکس را ابزاری برای فراهم کردن امکان تجارت پایدار، بلندمدت و مشروع بین ایران و اروپا با هدف حفظ برجام یا توافق هسته ای ایران توصیف نموده است. فرانسه، آلمان و بریتانیا سه کشور اروپایی حاضر در برجام هستند.

این سه کشور پیشتر اعلام نموده بودند که پیشنهاد یاریی پنج میلیون یورویی را برای مقابله با شیوع کرونا به ایران داده اند و گفته بودند که اقلام پزشکی از جمله ماسک و دستکش طبی و تجهیزات آزمایشی به ایران می فرستند.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم هفته گذشته از پیشنهاد یاری 20 میلیون یورویی به ایران خبر داده بود.

انتهای پیغام/4129/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "اینستکس اولین مبادله خود را انجام داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینستکس اولین مبادله خود را انجام داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید