جلال ملکشاه شاعر مطرح کُرد درگذشت

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان، جلال ملکشاه شاعر مطرح کُرد شامگاه شنبه 10 آبان ماه جاری بعد از طی یک دوره بیماری در سن 69 سالگی آسمانی شد و دار فانی را وداع گفت.

جلال ملکشاه شاعر مطرح کُرد درگذشت

جلال ملکشاه متولد 1330 روستای ملکشان از توابع شهر سنندج در استان کردستان بود. وی از جوانی به شعر و شاعری روی آورده و با بزرگانی چون احمد شاملو رفت و آمد داشت. اشعار ملکشاه به زبان های کردی و فارسی منتشر شده اند و از معروفترین شعرهایش حکایت عقاب و کلاغ و درخت پیر است که به بیش از 10 زبان زندهه جهان ترجمه شده اند.

اشعار ملکشاه، ساده، بی تکلف و سرشار از معنی اند و از نقاط قوت شعر و ادبیات کردی محسوب می شوند. زندگی سخت مو پرمشقت وی تاثیر عمیقی بر اشعارش گذاشته اند و این درد و رنج را می توان به وضوح در اشعار ملکشاه مشاهده کرد.

اشعار جلال ملکشاه از یک طرف حوزه هایی چون بیان دردهای انسانی، ضعفهای موجود در جامعه و نابرابری های اجتماعی و از طرف دیگر حوزه هایی چون بیان حالات شخصی، دردهای روحی و فشارهای زندگی را دربرمی گیرد.

وی به عنوان یکی از مطرح ترین شاعران کُرد در زمینه شعر نو کردی شناخته می گردد. یکی از آثار جلال ملکشاه کتابی با عنوان زڕه زنجیری وشه دیله کان / نالهٔ زنجیر واژگان اسیر است که دربرگیرنده شعرهای کردی شاعر است و در سال 1383 در سنندج به چاپ رسیده است.

این شاعر نامدار کرد شامگاه امروز شنبه در سن 69 سالگی به دلیل کهولت سن دار فانی را وداع گفت و برای همواره مشتاقان شعر کردی را ترک کرد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "جلال ملکشاه شاعر مطرح کُرد درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلال ملکشاه شاعر مطرح کُرد درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید