خانه های لرزان زلزله زدگان بستک

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، کاظم گلخنی- خبرنگار: اهالی روستای رودبار با جمعیت بیش از هزار نفر از توابع بخش دهتل شهرستان بستک هرمزگان نسبت به وضعیت امدادرسانی بعد از زلزله گلایه مند هستند.

خانه های لرزان زلزله زدگان بستک

یکی از اهالی روستای رودبار به وبلاگ وردپرسکارا می گوید: اگر مرکز زلزله نگاری موقعیت زلزله 5/6 ریشتری را به جای روستای کوخرد، روستای رودبار اعلام می کرد این مسائل رخ نمی داد. عبدالله دارابی گفت : توقع داشتیم تیم های ارزیابی و امدادی زودتر از همه به روستای رودبار سرکشی می کردند اما این اتفاق نیافتاد.

  • توزیع نامناسب چادر

عبدالله دارابی به وبلاگ وردپرسکارا گفت: مرکز زلزله دقیقا روستای رودبار بود و در پی بروز زلزله بعضی از منازل اهالی آسیب دید اما در امدادرسانی و توزیع چادر به این روستا توجهی نشده است. در همین رابطه مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان اظهار می نماید: تعدادی از روستاهای بستک درخواست چادر داشتند، اعطای چادر، اصول و قوانین خاصی دارد و ما بدون در نظرگرفتن آن ضوابط نمی توانم در این باره اقدامی کنیم.

  • ارزیابی تیم ارزیاب بنیاد مسکن

علی اعمی برنطین می افزاید: با هماهنگی های اجرا شده با فرماندار بستک، قرار شد تیم ارزیاب بنیاد مسکن ترک خوردگی ها را آنالیز نمایند. با توجه به نتایج ارزیابی ها، ما موظفیم برای هر مکان یا منزلی که غیر قابل سکونت اعلام شد تا زمان اسکان دائم یا دریافت وام تعمیر یا تعویض منازل برای اسکان موقت ارائه کنیم. وی بیان می نماید: طی کنترل موجودی انبارها و کسری موجودی در بستک، نصمیم گرفته شد 2 ماشین از لوازم استاندارد برای تقویت انبار بستک ارسال گردد تا در صورت بروز حادثه جوابگو باشیم.

همچنین فرماندار شهرستان بستک نیز می گوید: خوشبختانه در زمین لرزه روز گذشته خسارت قابل توجهی به مناطق مختلف این شهرستان وارد نشد. سید شمس الدین حسینی قتالی می افزاید: بعضی منازل بافت فرسوده ترک خوردگی های جزئی داشتند اما خوشبختانه این زمین لرزه هیچ گونه خسارت جانی و اقتصادی در پی نداشت. وی تصریح می نماید: روز گذشته تیم های ارزیاب بنیاد مسکن برای آنالیز های بیشتر به رودبار و کنچی اعزام شده اند. لازم به ذکر است که تا روز دوشنبه هفته جاری پس لرزه ها در غرب استان هرمزگان به ویژه در بخش رویدر و حوالی روستای کوخرد بستک تداوم یافته و باعث شده تا مردم شب را در خارج منازل به سر ببرند.

منبع: همشهری آنلاین

به "خانه های لرزان زلزله زدگان بستک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه های لرزان زلزله زدگان بستک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید