خبرنگاران پایتخت کتاب ایران لیگ مجازی کتابخوانی برگزار می نماید

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، شیراز- خبرنگاران- معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: شیراز به عنوان پایتخت کتاب ایران، لیگ مجازی کتابخوانی در دوران شیوع کرونا را با هدف توسعه کتابخوانی و تبدیل شبکه های مجازی به عرصه فعالیت های فرهنگی درراستای ترویج شعار در خانه بمانیم ، کتاب بخوانیم، برگزار می نماید.

خبرنگاران پایتخت کتاب ایران لیگ مجازی کتابخوانی برگزار می نماید

مهدی امیدبخش چهارشنبه در گفت وگو با وبلاگ وردپرسکارا اضافه کرد: موسسه فرهنگی هنری پرتو امید آماج با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و با حمایت ستاد استانی مقابله با کرونا لیگ مجازی کتابخوانی را راه اندازی نموده است.

وی هدف از برگزاری این مسابقه را ترویج کتاب و کتابخوانی در فضای مجازی، گذراندن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان با مطالعه کتاب، تقویت مهارت های تندخوانی و حفظ کردن، تقویت مهارتهای بیانی و مهارت نقد و اصول آن بیان کرد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه این مسابقه طی پنج روز برگزار می گردد، اضافه کرد: افراد شرکت نماینده در این مدت باید کتاب را مطالعه نمایند و برداشت خود را به صورت فایلی صوتی یا تصویری بیان نمایند؛ همچنین باید بتوانند دیگران را نیز به مطالعه آن کتاب ترغیب نمایند.

امیدبخش مدت زمان معین شده برای ارائه فایل صوتی را حداقل سه دقیقه و حداکثر چهار دقیقه اظهار داشت و ادامه داد: شرکت نمایندگان می توانند با ارسال نقد خود به صورت فایل صوتی یا ارسال نظر زیر پست اینستاگرام در مسابقه شرکت نمایند.

وی مهلت ثبت نام در این مسابقه را تا 30 فروردین ماه اظهار داشت و بیان داشت: مهلت ارسال تا 5 اردیبهشت ماه و اعلام نتایج نیز 6اردیبهشت ماه خواهد بود.

کتاب های مسابقه

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس کتاب به چاچالک سفر سقوط کنید، نوشته نویسنده شیرازی احمد اکبرپور را در بخش کودک کتاب عزاداران بیل نوشته غلامحسین ساعدی را منتخب بخش بزرگسال و کتاب ملت عشق نوشته الیف شافاک را در بخش جوان باعنوان آثار این مسابقه اظهار داشت.

امیدبخش اضافه کرد: جوایز بخش نوجوان برای نفر اول 3میلیون ریال، نفر دوم دو میلیون ریال و نفر سوم یک میلیون ریال، در بخش جوان برای نفر اول پنج میلیون ریال، نفر دوم سه میلیون ریال و نفر سوم 2 میلیون ریال، در بخش بزرگسال برای نفر اول هفت میلیون ریال، نفر دوم پنج میلیون ریال و نفر سوم سه میلیون ریال خواهد بود؛ همچنین به آثار برگزیده بخش مردمی نیز جوایزی اهدا خواهد شد.

وی نحوه ارسال مدارک را به صورت فایل صوتی یا تصویری به شماره 09023086461 و در نرم افزار واتس اپ اظهار داشت و گفت: این اجرا می تواند با مشارکت شخصی و یا مستقل از وی صورت گیرد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران پایتخت کتاب ایران لیگ مجازی کتابخوانی برگزار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پایتخت کتاب ایران لیگ مجازی کتابخوانی برگزار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید