در این روستا میان ابرها قدم بردارید

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، این منطقه مشهور ییلاقی دوست داشتنی را در نزدیکی خود دارد، ییلاقی به نام مازیچال. مازیچال با قرارگیری در ارتفاعات، اقیانوسی از ابر را پیشکش گردشگران می نماید.

در این روستا میان ابرها قدم بردارید

کلاردشت ناحیه ای در استان مازندران و 48 کیلومتری شهر چالوس است و 170 کیلومتر با تهران فاصله دارد. مازیچال نام دهکده ای زیبا در نزدیکی کلاردشت است که با ارتفاع 2600 متری، شما را بالاتر از ابرها نگه می دارد. ایستادن در ارتفاعات مازیچال و تماشای اقیانوس ابر احساسی وصف ناشدنی را برای شما به همراه خواهد داشت. با وبلاگ وردپرسکارا همراه باشید تا روستای مازیچال کلاردشت را بهتر بشناسید.

معنای مازیچال چیست؟

طبق بعضی منابع، ماز و مازی در گویش محلی به معنی درخت بلوط است و چال به معنی گودال؛ پس ترکیب نهایی می گردد گودالی پر از درختان بلوط. البته این مسئله خیلی دقیق نیست؛ چراکه واژه ماز بر اساس لغت نامه دهخدا به معنای پر چین وشکن است و واژه مازندران را از همین کلمه گرفته اند.

خوردنی های مازیچال

برترین خوردنی هایی که می توانید در مازیچال سراغ بگیرید لبنیات تازه است. روستاییان بیشتر به شغل دامپروری و گاوداری مشغول هستند. مغازه یا فروشگاهی در منطقه وجود ندارد؛ به همین علت از غذای محلی نیز خبری نیست. پس غذای کامل به تعداد وعده های لازم با خود همراه داشته باشید.

اگر به روستاییان یا گوسفندسراها رسیدید، می توانید از آن ها پنیر یا ماست خریداری کنید. معمولا ییلاق نشین ها شیر گوسفندانشان را نمی فروشند؛ ممکن است اول صبح بتوانید از آن ها خرید کنید.

امکانات تفریحی و رفاهی منطقه

این منطقه هیچ امکانات خاصی ندارد و باید از چادر کوهستانی مناسب و ضد باران، برای اقامت چند روزه استفاده گردد. کیسه خواب هم وسیله ای ضروری و فراموش نشدنی است چون هیچ شبی حتی در تابستان بدون سرما و مه و رطوبت بسیار زیاد، صبح نمی گردد.

به جز برداشتن وسایل کمپینگ مانند چراغ روشنایی، زیرانداز و سایر وسایلی که به نظرتان لازم می رسد، داشتن مواد خوراکی هم یکی از موارد ضروری است. در این روستا امکاناتی مثل آب و برق و سرویس بهداشتی و… وجود ندارد و به خاطر نداشتن سرویس بهداشتی نیز باید خود را برای دستشویی صحرایی آماده کنید.

نکاتی که در سفر به مازیچال از قلم نیاندازید:

  • پیش از سفر حتما از امکان ورود به منطقه مطمئن و بعد از تماس با اداره محیط زیست وارد منطقه شوید.
  • مازیچال امکانات اقامتی ندارد و به ندرت مکانی برای اجاره گیر می آید.
  • تلفن همراه تنها در بعضی نقاط مازیچال آنتن دارد؛ بنابراین بهتر است برای اطلاع رسانی به دوستان و نزدیکان چندان به آن اعتماد نکنید.
  • در صورت سنگینی مه، بدون وجود راهنمای محلی اقدام به کوهنوردی یا طبیعت گردی نکنید.

نحوه دسترسی

روستای مازیچال کلاردشت از دو جهت مرزن آباد و عباس آباد مازندران قابل دسترسی است. ابتدای جاده کلاردشت به عباس آباد، سمت چپ جاده، یک فرعی منشعب می گردد که بعد از 23 کیلومتر، به دامنه ای جنگلی شما را راهنمایی می نماید. جهت از این به بعد، جاده ای خاکی و پرشیب است که باید 17 کیلومتر از آن را طی کنید تا در ارتفاع 2600 متر از سطح دریا به دهکده ییلاقی مازیچال برسید.

اگر به تماشای های عجیب ایران علاقه دارید، روستایی عجیب در البرز که جزو نقشه ایران نیست! را بخوانید.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر از گردشگری تمام خواسته خود از سفر را در این مکان ببینید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "در این روستا میان ابرها قدم بردارید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در این روستا میان ابرها قدم بردارید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید