راهنمای استفاده از کوله پشتی

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، کوله پشتی یکی از مهمترین وسایل مسافرت می باشد و امروزه گردشگران بیش از پیش از این وسیله در سفر خود استفاده می نمایند. پس از اینکه انتخاب و خرید کوله پشتی خود را انجام دادید حال نوبت شیوه نگهداری و بستن آن است. در صورتی که ندانید چطور باید از کوله پشتی بهره ببرید، این وسیله مفید تبدیل به مزاحمت می گردد و تجربه سفرتان تحت تأثیر قرار می دهد.

راهنمای استفاده از کوله پشتی

چگونه کوله پشتی را حمل کنید؟

وقتی کوله پشتی را بر پشت خود می گذارید باید دقت کنید که تحمل وزن کوله پشتی نباید در حرکت و قرارگیری اندام های شما خللی ایجاد کند وگرنه موجب آسیب به بدن خود می گشت. آوردن سر و گردن به جلو در زمان حمل کوله پشتی باعث می شود تا وزن سر شما به روی ماهیچه های گردن و پشت شما وارد شده و موجب بروز درد و ناراحتی شود. آوردن سر به جلو باعث سفت شدن عضلات سینه ای و شانه ها می شود و مانع حرکت درست شانه ها می شود و در نهایت به شانه ها آسیب وارد می نماید.

دقت کنید که در زمان حمل کوله پشتی سر را به جلو نیاورده و گوش ها در راستای شانه ها و بالاتر از آن ها قرار گیرند.

در گذشته مردم عادت داشتند تا در موقع سفر کوله پشتی های سنگین با خود بردارند. چون همواره نگران بودند که همراه نداشتن وسایل ضروری آن ها را در طول سفر با مشکل روبرو کند. به همین دلیل تمامی وسایلی را که به نظرشان ضروری بود داخل کوله پشتی می گذاشتند و در نتیجه مجبور به حمل بار زیاد و آسیب به بدنشان می شدند.

اما امروزه با توجه به تغییرات خوبی که در کاهش وزن، حجم و افزایش کیفیت وسایل سفری شده است، اکوتوریست ها می توانند وسایل مورد احتیاج را با کمترین وزن و حجم با خود همراه سازند به طوری که می توانند با کمتر از 14 کیلوگرم وزن روی پشتشان برای یک هفته کامل در طبیعت بمانند. البته وسایل کوچک، کم حجم و با کیفیت گران هستند اما دوام و کارایی زیادی دارند و می توان از آن برای سال های زیادی استفاده کرد.

چگونه بار کوله پشتی را ببندید؟

وقتی زمان بسته بندی کوله پشتی می رسد هر کس نظری دارد. گرچه طراحی کوله ها به طور قابل ملاحظه ای متفاوت اند اما رمز راحتی کوله پشتی در همه انواع آن یکسان است.

هنگام کوله بار بستن، همه چیز را جمع آوری نموده و روی زمین پهن کنید. اگر با یک دوست یا یک گروه به سفر می روید، وسایل مشترک را یک جا گذاشته و سپس بین همه افراد تقسیم کنید. حالا همه وسایل را به 2 بخش تقسیم کنید. 1- وسایلی که فقط در کمپ مورد احتیاج خواهد بود. 2- وسایلی که برای موارد اورژانسی در طول راه احتیاج خواهید داشت. سعی کنید در ابتدا وسایل تعیین شده در بند 1 را در کوله بگذارید و سپس وسایل مربوط به بند 2 را بر روی آن و یا در جیب های کناری کوله قرار دهید. وقتی که همه چیز را جمع کردید، مدت زیادی با کوله روی پشتتان راه بروید.

وسایلی که باید در جیب های خودتان حمل کنید

قطب نما، چاقوی جیبی، دستبند یا گردن آویز آگاهی دهنده پزشکی (البته اگر احتیاج باشد)، کبریت ضد آب.

لوازم را در کیسه های کوچک بسته بندی کنید.

برای دسترسی آسان به لوازم تمام وسایل را در کیسه های کوچک بسته بندی کنید، بعد کوله چینی را انجام دهید. کیسه های پلاستیکی زیپ دار کوچک یاری می نماید تا لوازم شما خشک بماند. کیسه های زیپ دار بزرگ را می توانید برای بسته بندی لباس ها بهره ببرید.

بخش بندی کوله پشتی برای چیدمان کوله بر حسب وزن

برای کوله چینی وسایل سنگین و جلوگیری از ایراد آسیب به بدن باید به نکاتی توجه کرد. وقتی یک کوله پشتی روی پشت ما قرار گیرد بدن به سمت جلو متمایل می شود تا مرکز سقل کوله پشتی را به سمت جلو منتقل کند تا به این ترتیب بدن بتواند تعادل خود را حفظ کند. بهتر است مرکز ثقل کوله پشتی تا جای ممکن به پشت شما نزدیک باشد تا مانع تمایل بدن به سمت جلو و آسیب به ستون فقرات شود.

مراقبت از کوله

  • پس ار هر بار استفاده، کوله را کاملا خالی نموده و قسمت های کثیف را با آب و صابون و برس تمیز کنید.
  • کوله را در ماشین لباس شویی یا در قسمت خشک کن آن قرار ندهید.
  • برای صاف کردن قسمت های چروک شده کوله هرگز از اتو استفاده نکنید.
  • زیپ های کوله را همواره تمیز نگه دارید.
  • اگر برای مدت طولانی نمی خواهید از کوله بهره ببرید، آن را بسته در محیطی خشک و دارای تهویه مطلوب قرار دهید.
منبع: الی گشت

به "راهنمای استفاده از کوله پشتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای استفاده از کوله پشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید