رایزنی تلفنی وزرای کشور ایران و ترکیه درباره شیوع کرونا و همکاری های مرزی

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، سفیر ایران در آنکارا از رایزنی تلفنی امروز وزرای کشور ایران و ترکیه درباره تدابیر و تجارب دو کشور برای مهار شیوع کرونا، همکاری های مرزی و مبارزه با قاچاق مواد مخدر و تروریسم خبر داد.

رایزنی تلفنی وزرای کشور ایران و ترکیه درباره شیوع کرونا و همکاری های مرزی

به گزارش گروه سیاست خارجی وبلاگ وردپرسکارا، محمد فرازمند سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا امروز (شنبه) در صفحه توئیترش از تماس تلفنی عبدالرضا رحمانی فضلی و سلیمان سویلو وزرای کشور ایران و ترکیه خبر داد و نوشت: در تماس تلفنی امروز (شنبه) وزرای کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه در خصوص تدابیر و تجارب دو کشور برای مهار شیوع بیماری کرونا، همکاری های مرزی و استمرار مبارزه مشترک با قاچاق مواد مخدر و تروریسم تبادل نظر شد.

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف و مولود چاووش اوغلو وزیران امور خارجه ایران و ترکیه نیز صبح دوشنبه 25 فروردین ماه در تبادل نظریی تلفنی در خصوص آخرین تحولات بحران سیاسی در افغانستان، خصوصا فرایند صلح در این کشور تبادل نظر و تبادل نظر کردند.

آخرین شرایط شیوع کرونا در منطقه و جهان و راه های جمعی مقابله با آن نیز از دیگر موضوعات مورد تبادل نظر در این تماس تلفنی بود.

ظریف و چاووش اوغلو ظهر سه شنبه 19 فروردین ماه نیز تلفنی تبادل نظر کرده بودند و در این تبادل نظر وزیر امور خارجه ایران با توجه به شیوع ویروس کرونا در ترکیه با دولت و مردم ترکیه ابراز همدردی کرده و آمادگی ایران را برای هرگونه کمک و همکاری در این زمینه گفت. همکاری های دو کشور در حوزه حمل و نقل و ترانزیت از دیگر موضوعات مورد تبادل نظری وزرای خارجه دو کشور بود.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه پنجم اسفند ماه نیز در تبادل نظریی تلفنی آخرین تحولات مربوط به شیوع ویروس کرونا در منطقه و راه های مقابله با آن و لزوم حفظ و تقویت مراودات مشترک با رعایت موازین بهداشتی و پیشگیرانه را مورد بررسی قرار دادند.

فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه در نشسستی خبری از شناسایی چهار هزار و 353 فرد جدید مبتلا به کرونا خبر داد و مطرح نمود که 78 هزار و 546 نفر مبتلا در این کشور به ثبت رسیده اند و تا به امروز یک هزار و 769 نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته اند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "رایزنی تلفنی وزرای کشور ایران و ترکیه درباره شیوع کرونا و همکاری های مرزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی تلفنی وزرای کشور ایران و ترکیه درباره شیوع کرونا و همکاری های مرزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید