روز جهانی پرتاب بالش

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، روز جشن بالش ها در بیش از 100 نقطه مختلف جهان از جمله لندن، هلند، استرالیا، نیویورک و بوینس آیرس روزی جالب و فراموش نشدنی محسوب می گردد.

روز جهانی پرتاب بالش

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، روز جشن بالش ها در بیش از 150 نقطه مختلف جهان از جمله لندن، هلند، استرالیا، نیویورک و بوینس آیرس روزی جالب و فراموش نشدنی محسوب می گردد؛ زیرا در این روز، بارانی از پرهای سفید سراسر شهر را سفید پوش می نماید و بهتر است کسانی که به پر آلرژی دارند، در این روز از خانه های خود بیرون نروند. دوم آوریل روزی است که مردم با بالش ها و متکاهای خود به خیابان ها آمده و با پرتاب کردن آنها به یکدیگر جنگی تمام و عیار و البته بی خطر راه می اندازند.

در این روز در این کشورها، روز جهانی پرتاب بالش یا مبارزه از طریق بالش نامیده شده است و هواداران بسیار زیادی هم دارد که هرگز این روز را فراموش نمی نمایند. جالب اینجاست که گردشگر هایی که برای گردش به این کشورها می آیند در این روز سعی می نمایند در جشن شرکت نمایند. این جشن که در لیست عجیب و غریب ترین فستیوال های جهان قرار گرفته، توانسته است تا به حال چندین رکورد گینس را نیز به خود اختصاص دهد.

مردم برای شرکت در این فستیوال از لباس های راحت مانند لباس های ورزشی، پیژامه، تی شرت و شلوارک استفاده می نمایند و بیشتر آنها بالش های پری می آورند که در هنگام جنگ در هوا منفجر شده و پرهای آن حال و هوای بیشتری به جنگ بدهد.

این فستیوال در مشهورترین میادین و پارک های شهرها برگزار می گردد تا مردم را هر چه بیشتر به استفاده از فضاهای عمومی ترغیب نمایند. جنگ جهانی بالشی که به غیر از به هم ریختن چهره شهر، منفعت دیگری جز ساختن یک روز شاد برای مردم ندارد، به منظور تغییر دادن عادت های مردم در روزهای تعطیل آخر هفته و آمدن به مکان های عمومی برای سرگرمی به جای نشستن جلوی تلویزیون یا خوابیدن در خانه است. کشورهایی که در سال های نخستین در این فستیوال شرکت می کردند، بسیار کم و حدود 10 کشور بودند. اما تعداد آنها به سرعت افزایش یافته و حالا از 100 کشور نیز بیشتر شده است.

بعلاوه افرادی که در این جنگ به یکدیگر حمله می کردند، از صدها نفر به صدها هزار نفر افزایش پیدا نموده اند که این خود نشان دهنده محبوبیت جشن ها و فستیوال های عمومی در بین مردم است. فستیوال پرتاب بالش برای اولین بار در سال 2007 و در نیویورک برگزار گردید.

امروزه از داوطلبان شرکت در این فستیوال به صورت اینترنتی و یک هفته قبل از جنگ ثبت نام می نمایند. شرایط شرکت در این مسابقه استفاده از بالش های بسیار نرم است که آسیبی به کسی وارد نکند، نداشتن گل سر، موبایل و عینک و پوشیدن لباس و کفش راحت و مناسب، پرتاب نکردن بالش به سمت کسانی که بالش ندارند یا فیلم بردارهاست. بعلاوه اگر کسی از بالش های سنگین برای جنگیدن استفاده کند، به طور قطع از بازی اخراج خواهد شد. داوران و ناظران جشن به طور دائم بین شرکت نمایندگان می چرخند و متخلفان را از محوطه جشن دور می نمایند.

برای شرکت کردن در این فستیوال هیچ محدودیت سنی وجود ندارد و هر کسی با هر سن و سالی اجازه دارد تا در این جنگ شرکت کند و همین باعث شده تا مردم به صورت خانوادگی در جشن شرکت نموده و هواداران فستیوال نیز به این طریق بیشتر شوند.

با اینکه جنگ افزارهای این فستیوال خطرناک نبوده و باعث آسیب دیدگی نمی شوند اما گروه های اورژانس، پزشکی، پلیس و آتش نشانی اطراف محل فستیوال را پوشش می دهند تا در صورت بروز مشکل به سرعت در محل حاضر شوند.

این فستیوال علاوه بر شرکت نمایندگان چند هزار نفری، تماشاچیان بسیاری هم دارد؛ کسانی که قادر به شرکت کردن در جشن نیستند، می توانند در محل های تعیین شده برای تماشاگران، ایستاده و جنگ را از نزدیک ببینند و در شادی شرکت نمایندگان سهیم شوند. این فستیوال که از ساعت 10 صبح شروع می گردد، معمولا تا بعدازظهر ادامه پیدا می نماید و هر کس که در میانه بازی خسته گردد، می تواند برای دقایقی زمین بازی را ترک کند.

در بسیاری از کشورهای برگزار نماینده این فستیوال، بالش های مخصوص جنگ از مدت ها قبل در فروشگاه ها موجود بوده و به شرکت نمایندگان فروخته می گردد تا همه آنها از شرایط تقریبا یکسانی برخوردار باشند. پس از برگزاری یک روز بسیار شاد، حالا نوبت به ماموران شهرداری می رسد تا با زحمت فراوان پرهای پخش شده در شهر را تمیز نمایند. همین امر باعث شده است تا مسوولان به فکر راه حلی برای این مشکل بیفتند. در بسیاری از کشورها قرار شده است تا فضایی سر پوشیده برای این روز ساخته گردد تا پرها از طریق باد در کل شهر پخش نشوند.

منبع: همشهری آنلاین

به "روز جهانی پرتاب بالش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روز جهانی پرتاب بالش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید