ساخت رومیزی با استفاده از برگ های پاییزی

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، این خلاقیت مانند یک بشقاب پر از ساندویچ های لقمه ای کوچک است! آنقدر وسوسه انگیز، ساده و دلفریب است که نمی توان در برابر آن مقاومت کرد! با ما همراه باشید تا رومیزی از جنس برگ های پاییزی داشته باشید.

ساخت رومیزی با استفاده از برگ های پاییزی

برگ های زیبا و رنگارنگ پاییزی چشم نواز ترین جلوه این فصل هستند. در پست های قبلی همین بخش (بخش خلاقیت) خلاقیت های زیادی با استفاده از برگ های پاییزی به شما آموزش دادیم، اما این یکی واقعا نوبر است! در این پست ساخت یک رومیزی با استفاده از برگ های پاییزی را به شما یاد می دهیم!

چه چیزهایی نیاز داریم؟

- برگ های پاییزی

- قیچی

- دستمال توالت

- چند کتاب قطور

- گونی

- چسب کاردستی

دست به کار شوید!

مرحله اول - دم برگ برگ ها را ببرید

بسته به طولی که می خواهید رومیزی تان داشته باشد، تعدادی برگ سالم (بدون بریدگی و سوراخ شدگی) جمع کنید. برای هر 30 سانتی متر به حدود 30 برگ نیازدارید. رومیزی که من درست کردم در حدود 1 متر طول دارد و برای آن 100 برگ جمع کردم. دمبرگ ها را به وسیله قیچی از برگ ها جدا کنید.

نکته: از برگ هایی که هنوز نرم هستند استفاده کنید و تا حد امکان برگ های خشک شده را جمع نکنید. برگ های نرم انعطاف پذیر تر هستند و صاف تر هم خواهند شد.

مرحله دوم - برگ ها را تمیز کنید

برگ ها را به وسیله دستمال توالت مرطوب تمیز کنید تا گرد و خاکی بر روی آنها نماند.

مرحله سوم - برگ ها را صاف کنید

برگ ها را در لابه لای صفحات کتاب قطوری مانند فرهنگ لغات جای دهید. در هر 50 صفحه یک دسته 5 تا 6 تایی برگ بگذارید. برای اینکه تمام برگ هاتان را صاف کنید، به چند کتاب نیاز خواهید داشت. کتاب ها را روی هم بچینید و جسم سنگینی را بر روی آنها قرار دهید. اجازه دهید برگ ها حداقل برای 48 ساعت بین صفحات کتاب خشک شوند.

مرحله چهارم - نواری از گونی ببرید

رومیزی تان را به چه طولی می خواهید؟ گونی را بردارید و نواری به عرض 8 سانتی متر و بلندایی که برای رومیزی تان می خواهید از آن جدا کنید. این گونی مانند یک ساختار و فرم دهنده برای برگ ها عمل می کند، رومیزی تان را زیبا می کند و به شما این اجازه را می دهد که رومیزی را، بدون اینکه برگ های آن بشکنند، جابه جا کنید. می توانید از هر نوع پارچه ای برای این کار استفاده کنید، اما گونی در زیر برگ ها ظاهر زیبایی خواهد داشت و با رنگ آنها مچ خواهد بود. اگر در جایی از رومیزی سطح زیر کار تعیین شود، اگر پارچه ای در رنگ های کرم، قهوه ای و … انتخاب کرده باشید، نمای کارتان زشت نمی شود.

مرحله پنجم - برگ ها را از لابه لای کتاب بردارید

بعد از حداقل 48 ساعت، به برگ ها نگاهی بیاندازید تا ببینید خشک و صاف شده اند یا خیر؟ اگر خشک شده بودند آنها را از لابه لای صفحات کتاب خارج کنید و اگر نه اجازه دهید 24 ساعت دیگر بمانند. توصیه می کنم اندکی بیشتر از تعدادی که نیاز دارید، برگ خشک کنید. چرا که ممکن است تعدادی از آنها به خوبی خشک نشوند و چروک شوند و مجبور شوید برای خشک کردن یک سری برگ نو چند روز دیگر هم منتظر بمانید.

مرحله ششم - برگ ها را به گونی بچسبانید

به پشت برگ ها چسب کاردستی بزنید و آنها را روی گونی قرار دهید و بچسبانید. برگ ها را طوری کنار، یا روی هم بچسبانید که گونی کاملا پوشانده شود.

نکته: حواستان باشد که چسب از میان گونی عبور نکند و آن را به سطح کارتان نچسباند. در هنگام چسب زدن، گونی را مقداری بالاتر از سطح کارتان نگه دارید.

مرحله هفتم - عریضش کنید

برای آنکه رومیزی تان را عریض تر کنید، روی برگ هایی که گونی را پوشانده بودند، برگ بچسبانید. برای داشتن رومیزی به عرض 30 سانتی متر، 3 تا 4 عدد برگ بیشتر به لبه های رومیزی بچسبانید. نکته: برای اینکه رومیزی تان زیباتر به نظر رسد، لبه های برگ ها را به سمت بیرون رومیزی قرار دهید. به این صورت شکل برگ ها تعیین تر خواهد بود.

مرحله هشتم - روی میز بگذاریدش

شاهکار هنری تان را در وسط میز قرار دهید و آن را با دیگر عناصر پاییزی تزئین کنید. پاییز را به خانه تان دعوت کنید!

منبع: فوت و فن / ehow.com

به "ساخت رومیزی با استفاده از برگ های پاییزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت رومیزی با استفاده از برگ های پاییزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید