شیائومی 12 اولترا شاید 2 ماه دیگر رونمایی گردد

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، طبق جدیدترین شایعات منتشر شده، به نظر می رسد شیائومی میخواهد در ماه مه، یعنی حدودا 2 ماه دیگر از گوشی شیائومی 12 اولترا رونمایی کند.

شیائومی 12 اولترا شاید 2 ماه دیگر رونمایی گردد

شیائومی 12 اولترا یکی از مورد انتظارترین گوشی های شرکت چینی به شمار میرود که پیش تر گفته می شد قرار است اواخر سال 2022 رونمایی و راهی بازار گردد. اما اینطور که به نظر می رسد، علاقه مندان به این گوشی خیلی مجبور نیستند منتظر بمانند چرا که شرکت می خواهد دو ماه دیگر از آن رونمایی کند. البته این حرف فقط یک شایعه است و باید منتظر بمانیم ببینیم آیا خود شیائومی هم در این رابطه بیانیه ای صادر می نماید یا خیر.

در حال حاضر قدرتمندترین گوشی شرکت چینی شیائومی 12 پرو است که به تازگی در کشورهای خارج از چین هم در دسترس قرار گرفته است اما طبیعتا نمی توانیم آن را قدرتمندترین گوشی شیائومی در سال 2022 بدانیم. شیائومی 12 اولترا قرار است این لقب را مال خود کند و به عنوان جانشین می 11 اولترا که بی نظیر ظاهر شد، به بازار عرضه گردد. این خبر از سوی یک افشاگر معروف منتشر شده که سابقه خوبی هم در افشای خبرهای فناوری دارد اما با این حال بهتر است این خبر را در حد یک شایعه بدانیم.

اما اگر بخواهیم به حرف های این افشاگر استناد کنیم باید انتظار داشته باشیم در ماه مه، شیائومی 12 اولترا در بازار چین رونمایی و عرضه گردد. سپس به احتمال بسیار فراوان سه یا چهار ماه بعد باید شاهد عرضه آن در بازارهای جهانی باشیم. این دقیقا اتفاقی است که با دیگر گوشی های سری شیائومی 12 رخ داد. این گوشی ها در ماه دسامبر 2021 در چین رونمایی و در دسترس قرار گرفتند اما اواسط ماه مارس بود که وارد بازارهای جهانی شدند.

حال نکته جالبی که در این رابطه وجود دارد این است که گفته می گردد شیائومی 12 اولترا قرار است به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس به عنوان قلب تپنده مجهز گردد. حال مشکل اینجاست که کوالکام معمولا در نیمه دوم هر سال از تراشه مدل پلاس خود رونمایی می نماید. این در حالی است که ماه مه، در نیمه نخست سال جاری قرار می گیرد.

شیائومی برای اینکه مدل اولترا از سایر گوشی های خود متمایز کند باید بالاخره آن را از یک سری جهات برتر از مدل های کنونی طراحی کند. وقتی این گوشی ها از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 بهره می برند، طبیعی است انتظار داریم مدل اولترا به اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس مجهز گردد اما اگر این اتفاق رخ ندهد باز هم مسئله ای نیست چرا که در آنالیز های اخیر دیدیم که چگونه گلکسی S22 اولترا با این پردازنده توانست با آیفون 13 پرو مکس با تراشه فوق العاده سریع و قدرتمندش یعنی A15 رقابت نموده و امتیازی مشابه با آن در تست سرعت کسب کند.

با این حال چیزی در این رابطه معین نیست و شاید اصلا شیائومی تصمیم بگیرد قابلیت های مجذوب کننده و متمایز کننده را در دوربین یا نمایشگر شیائومی 12 اولترا قرار دهد. برای مثال دوربین تله فوتو با زوم اپتیکال 10 برابری یا زوم دیجیتال 100 برابری، نمایشگری با بیشینه روشنایی بیشتر از 1500 نیت و مواردی از این دست. فعلا در رابطه با نمایشگر این گوشی می دانیم که پنلی از جنس OLED و کیفیت QHD با رفرش ریت 120 هرتز خواهد داشت.

از جمله قابلیت های دیگر این گوشی می توان به باتری 4900 میلی آمپر ساعتی اشاره نمود که به احتمال بسیار فراوان از شارژر بسیار سریع 120 واتی هم پشتیبانی خواهد نمود. بعلاوه به نظر می رسد این شارژر درون جعبه گوشی نیز قرار خواهد گرفت تا بدین ترتیب کاربر مجبور نباشد برای خرید آداپتور به صورت جداگانه هزینه کند. در نهایت هم باید به دوربین های این محصول اشاره کنیم که گفته می گردد سنسور اصلی، از برند لایکا خواهد بود. حال چه سنسورهای دیگری روی پنل پشتی تعبیه خواهند شد معین نیست.

فعلا تمام اطلاعات مان در رابطه با شیائومی 12 اولترا به همین موارد خلاصه می گردد تا اینکه ببینیم آیا تا دو ماه آینده باز هم خبر خاصی در رابطه با آن منتشر می گردد یا خیر.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "شیائومی 12 اولترا شاید 2 ماه دیگر رونمایی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی 12 اولترا شاید 2 ماه دیگر رونمایی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید