صید یک ماهی به وزن 300 کیلوگرم در دریا!

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، مول تون 42 ساله در کامبوج یک سفره ماهی بزرگ به وزن 300 کیلوگرم و طول 4 متر را در قلاب خود گیر انداخت و رکورد قبلی یک گربه ماهی با وزن293 کیلوگرم، که در سال 2005 در تایلند کشف شد را شکست.

صید یک ماهی به وزن 300 کیلوگرم در دریا!

به گزارش روزیاتو، دانشمندان معتقدند این ماهی، بزرگترین ماهی آب شیرین دنیا است. این سفره ماهی که در زبان محلی به آن بورامی (Boramy) یا ماه کامل هم می گویند، در رودخانه مکونگ که به علت میزبانی از گونه های مختلف ماهی های بزرگ معروف است، گیر افتاد.

تیمی از دانشمندان پروژه تحقیقاتی شگفتی های مکونگ (Wonders of Mekong) به برچسب گذاری، میزان گیری و وزن کردن بزرگترین ماهی آب شیرین دنیا قبل از رها شدن دوباره در رودخانه یاری کردند.

این برچسب که یک سیگنال صوتی را مخابره می نماید، به کارشناسان اجازه می دهد تا رفتار سفره ماهی را در سراسر رودخانه بزرگ که از چین، میانمار، لائوس تایلند، کامبوج و ویتنام می گذرد، متوجه شوند.

این دستگاه، اطلاعات ردیابی را سال آینده ارسال خواهد نمود. این ماهی در سراسر آسیای جنوب شرقی یافت می گردد، اما محققان تقریباً هیچ اطلاعاتی در خصوص آن ندارند و از تاریخچه زندگی آن اطلاعی ندارند. آن ها در خصوص بوم شناسی این ماهی و در خصوص الگو های مهاجرت آن نمی دانند.

رودخانه مکونگ محل زندگی چندین گونه ماهی غول پیکر آب شیرین است. اما فشار های محیطی در حال افزایش است. به ویژه، دانشمندان نگرانند که برنامه بزرگ سدسازی در سال های اخیر به راه افتاده است، به طور جدی زمینه های تخم ریزی را مختل کند.

ماهی های بزرگ در سطح دنیا در خطر انقراض هستند. آن ها گونه های با ارزشی هستند و زمان زیادی طول می کشد تا بالغ شوند؛ بنابراین اگر قبل از بالغ شدن صید شوند، فرصتی برای فراوری مثل ندارند.

بسیاری از این ماهی های بزرگ مهاجر هستند، بنابراین برای زنده ماندن به منطقه ها وسیعی احتیاج دارند. آن ها تحت تأثیر عواملی مانند جدا شدن زیستگاهشان به وسیله سد ها و صید بی رویه قرار گرفته اند؛ بنابراین حدود 70 درصد از ماهی های غول پیکر آب شیرین در سطح دنیا و تمام گونه های مکونگ در معرض انقراضند.

پس از اینکه تون، ماهی بزرگ الجثه را صید کرد، به سرعت دانشمندان را که در رودخانه بودند آگاه کرد. این گروه، ماهی بزرگ را در یک برزنت بزرگ انداختند، جمعیتی از مردم برای یاری به سمت رودخانه رفتند و آغاز به میزان گیری آن کردند و ماهی وزنش را گرفتند.

معین شد که سفره ماهی ماده ای است که از سلامت خوبی برخوردار است و از همان گونه ای است که معمولاً در سراسر مکونگ یافت می گردد. علاوه بر افتخار صید این ماهی منحصر به فرد، این ماهیگیر خوش شانس به نرخ بازار، مبلغی در حدود 600 دلار غرامت دریافت کرد.

منبع: فرارو

به "صید یک ماهی به وزن 300 کیلوگرم در دریا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صید یک ماهی به وزن 300 کیلوگرم در دریا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید