همه چیز درباره فوتون تونلند G7؛ پیکاپ از مد افتاده ایران خودرو!
به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، وقتی نسخه 2019 را با پیکاپ فوتون تونلند G7 مدل 2023 هم مقایسه می کنید با سپر، جلو پنجره، چراغ های مدرن در نسخه فیس لیفت روبرو می شوید. در چنین شرایطی، اولین چیزی که به فکر تان می آید این است که ایران خودرو می خواهد یک پیکاپ از مد افتاده را مونتاژ و به بازار بفرستد.
وبلاگ وردپرسکارا | ابتدای ماه قبل بود که ایران خودرو دیزل، فوتون تونلند G7 اتوماتیک را به عنوان پیکاپ تازهش به بازار معرفی کرد. خودرویی چینی که رقبای قدرتمندی دارد و هنوز قیمت نهایی اش معین نشده است. اما قرار است طی روز های آینده وارد جاده های کشور گردد.
به گزاش وبلاگ وردپرسکارا ، آنالیز های ما نشان می دهد که ایران خودرو دیزل میخواهد نسخه 2019 فوتون تونلند G7 اتوماتیک به بازار بفرستد. این در حالی است که شرکت فوتون، نسخه فیس لیفت این پیکاپ را آماده عرضه جهانی در سال 2023 نموده است.
با نگاهی به نسخه 2019 و 2023 فوتون تونلند G7 می توان فهمید که نسخه تازهتر تفاوت چشمگیری با نسخه پیشین خود دارد و تمام کوشش اش را نموده تا فرم طراحی اش را به رقیب قدیمی پیکاپ ها یعنی تویوتا هایلوکس نردیک تر کند.
در نمای جلو نیز این تفاوت میان دو نسخه قبلی و بروزتر به چشم می آید. وقتی نسخه 2019 را با 2023 مقایسه می کنید با سپر، جلو پنجره، چراغ های مدرن در نسخه فیس لیفت روبرو می شوید و اولین چیزی که به فکر تان می آید این است که ایران خودرو می خواهد یک پیکاپ از مد افتاده را مونتاژ و به بازار بفرستد.
در نمای عقب هم فوتون، سپر و قاب گلگیر های تونلند G7 اتوماتیک 2023 را تغییر داده و عبارت برجسته FOTON را حذف نموده است. این تغییر باعث شده تا نسخه تازه شکیل تر به نظر برسد.
معینات فنی فوتون تونلند G7
پیکاپ فوتون تونلند G7 ایران خودرو به یک پیشرانه 2 لیتری توربو شارژ با کد 4G20T15 تجهیز شده است. موتوری که ساخت کمپانی میتسوبیشی است و قادر است قدرتی معادل 238 اسب بخار با گشتاور 360 نیوتن متر را فراوری کند. این قدرت نیز به وسیله یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ منتقل می گردد.
در خصوص سیستم تعلیق نیز همانطور که فوتون اشاره نموده است، این سیستم در ونلند G7 در بخش محور جلو از نوع جناغی مستقل دوبل و در محور عقب از نوع تخت و فنر هیدرولیکی است.
از نظر امکانات ایمنی و رفاهی نیز، این پیکاپ از ترمز های ABS و EBD، ترمز کمکی BA و سامانه های کنترل کشش و پایداری، دیسک های فلزی برای ترمز در تمامی چرخ ها، رینگ های 18 اینچی، هشدار نبستن کمربند ایمنی راننده، امانه کنترل فشار باد تایرها، ایربگ راننده و سرنشین کناری، دستیار راننده، دستیار راننده، کروز کنترل، سامانه های هشدار نقاط کور، کنترل حرکت خودرو در بین خطوط و هشدار برخورد از جلو، سانروف، دوربین 360 درجه، نمایشگر 3.5 اینچی برای کلاستر های آنالوگ و 7 اینچی برای کلاستر های دیجیتال، مانیتور لمسی 10.25 اینچی، آیینه های جانبی برقی و همراه با گرمکن، استارت دکمه ای، پدل شیفتر و... برخوردار است.
قیمت فوتون تونلند G7 و رقبا!
همانطور که ابتدا هم اشاره کردیم، ایران خودرو دیزل هنوز قیمت نهایی این پیکاپ را اعلام ننموده است. اما هم اکنون فوتون، تونلند G7 را به قیمت 134 هزار و 800 یوان تا 151 هزار و 800 یوان به فروش می رساند. این رقم با حساب یوان 5 هزار و 970 تومانی بین 804 میلیون تومان تا 906 میلیون تومان برای خریداران آب می خورد.
اما اگر اگر قصد خرید این پیکاپ از ایران خودرو دیزل را دارید بهتر است دل به قیمت 800 تا 900 میلیو تومانی نبندید. چون احتمالا آبی پوشان جاده مخصوص 80 تا 100 درصد افزون بر قیمت جهانی را به عنوان سود خود در نظر می گیرند.
در بازار نیز فوتون تونلند G7 قرار است با دیگر برادران چینی خود یعنی بهمن G9 و پادرا دیزل رقابت کند. دو پیکاپی که با فوتون تونلند G7 هم رده هستند و به نظر می رسد که تنها قیمت برنده این رقابت را مشخص می نماید.