چند میلیارد دلاری که گوگل هر سال باید به اپل بدهد!
به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، زومیت نوشت: آیا تا به امروز از خود پرسیده اید چرا گوگل هرسال چندین میلیارد دلار به اپل می پردازد؟ این اقدام احتمالاً به روش عملکرد دنیای دیجیتالی ما ارتباط دارد.
چرا اپل و گوگل به یکدیگر احتیاج دارند؟ پاسخ این پرسش بسیار مهم است. گوگل محبوب ترین موتور جست وجوی دنیا است و بخش بسیار زیادی از عایدیش از تبلیغات به دست می آید.
جای تعجب نیست که درحال حاضر گوگل بر بازار موتورهای جست وجو تسلط دارد و سهم بیش از 90 درصدی آن نشان می دهد تقریباً بیشتر کاربران موتور جست وجوی پیش فرض خود را به گزینه های دیگر ازجمله بینگ یا DuckDuckGo تغییر نمی دهند.
به هرحال، گوگل برای توسعه هرچه بیشتر فعالیت های تبلیغاتی خود و نمایش آگهی ها به تعداد بیشتری از کاربران اینترنت، باید در دستگاه ها و پلتفرم های مختلف حضور داشته باشد و این بخش جایی است که اپل وارد میدان می شود.
اپل یکی از شرکت های فناوری بزرگ دنیا است و پایگاه کاربری بسیار بزرگی دارد. درواقع، بیش از یک میلیارد دستگاه فعال ساخت این شرکت وجود دارد؛ بنابراین، گوگل می خواهد از این جامعه کاربری نهایت بهره را ببرد.
حال غول جست وجوی اینترنت چگونه این کار را انجام می دهد؟ پاسخ این پرسش به موتور جست وجوی پیش فرض در دستگاه های ساخت اپل برمی شود. وقتی در آیفون یا آیپد چیزی را در اینترنت جست وجو می کنید، موتور جست وجوی پیش فرض شما گوگل است.
به نوشته گیزچاینا، اپل به راحتی می تواند موتور جست وجوی پیش فرض دستگاه های خود را به بینگ یا یاهو تغییر دهد؛ بنابراین، حفظ چنین مخاطبی برای گوگل بسیار ارزشمند است. به همین علت، هرسال میلیاردها دلار پول به اپل می پردازد تا همچنان به عنوان موتور جست وجوی پیش فرض روی دستگاه هایی مثل آیپد و آیفون باقی بماند.
شاید برایتان سؤال باشد که گوگل هرسال دقیقاً چه مبلغی به اپل پرداخت می نماید. طبق تخمین وال استریت ژورنال، غول جست وجوی اینترنت در سال 2020 مبلغی درحدود 8 تا 12 میلیار دلار به سازنده آیفون پرداخت نموده است.
طبق اعلام فوربس، این رقم در سال 2021 به 15 میلیار دلار و طبق پیش بینی ها در سال 2022 به 18 تا 20 میلیار دلار رسیده است. بدین ترتیب، گوگل به طیف گسترده ای از کاربران اینترنت دسترسی دارد و اپل نیز سهمی از این عایدی را ازآنِ خود می نماید.
5858
منبع: خبرآنلاین