چه گیاهانی در ساکولنت های خود بکاریم؟

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، خیلی از ما فکر می کنیم که وقتی در قسمتی از باغچه ساکولنت کاشتیم دیگر نمی گردد گیاه دیگری را کنار آنها بکاریم، اما برعکس! گیاهانی هستند که همنشین های خوبی برای باغچه ساکولنتی ما می شوند! خودتان ببینید!

چه گیاهانی در ساکولنت های خود بکاریم؟

همانطور که می دانید گیاهانی که در کنار ساکولنت ها کاشته می شوند نیازهای مشابهی با آنها دارند.

خب، بی معطلی برویم سراغ معرفی این گیاهان زیبا که با تماشا ظاهرشان حتی حدس هم نمی زدید بتوانند در کنار ساکولنت ها دوام آورند!

1- مینای آفریقایی

اندازه: 120 سانتی متر ارتفاع، تا چند سانتی متر هم توسعه می یابد.

اصلا فکرش را می کردید که بتوان گیاهی گلدار در کنار ساکولنت ها کاشت؟! این گل زیبا با پایه چوبی، بومی منطقه ها جنوبی آفریقا است که به صورت بوته یا گیاهی رونده در می آید و در منطقه های با آب و هوای گرم یا معتدل گل هایی زیبا و با ماندگاری طولانی، فراوری می کند. گل های خیال انگیز مینای آفریقایی با تابش خورشید باز و با فرا رسیدن غروب و گرگ و میش شدن هوا، بسته می شوند. اگر چه که این گیاه به خشکی مقاوم است، اما خاک خوب و آبیاری منظم به گیاه یاری می کند خود را به برترین و زیبا ترین حالت عرضه کند! یک نکته برای شاداب ماندن گیاه و گل دهی مرتب آن: گل های مرده و پژمرده گیاه را جدا کنید تا انرژی آن صرف فراوری گل های تازه گردد.

2- علف بره (فستوکا آبی)

اندازه: 30 سانتی متر ارتفاع و 25 سانتی متر عرض

این بومی اروپا در آفتاب کامل برترین رشد را دارد و ریش ریش های متراکمش به رنگ های آبی - خاکستری کم رنگ یا نقره ای - سفید، خودنمایی می نمایند. این گیاه به صورت یک علف زینتی است که برای آراستن حاشیه و گوشه ها و به عنوان پوشاننده زمین کاربرد دارد. یکی از گونه های محبوب آن بسیار مقاوم است و تا مدت ها به زندگی خود ادامه می دهد.

3- افوربیا

اندازه: ارتفاع از 60 سانتی متر تا 6 متر در گونه های مختلف فرق دارد

افوربیا دارای 2000 جنس است که یکی از محبوب ترین آنها بومی منطقه ها مدیترانه ای است و برگ هایی شاداب به رنگ خاکستری دارد. در اوایل بهار دسته های گل گنبدی و زرد رنگش ظاهر می شوند و بعد رفته رفته رنگ شان به صورتی تغییر می کند. یکی از گونه های افوربیا که بومی منطقه ها استوایی آمریکا است، می تواند به اندازه درختی کوچک در بیاید! یکی از گونه های محبوب افوربیا Atropurpurea به خاطر شاخسار قرمز رنگی که دارد بسیار محبوب شده. مراقب باشید! تمامی گونه های افوربیا شیره شیری رنگی فراوری می نمایند که در صورت تماس با پوست ایجاد سوزش می کند.

4- اسطوخودوس

اندازه: 120 سانتی متر ارتفاع و 180 سانتی متر عرض

با برگ های سبز - خاکستری و سبز - زرد خود، نمایی بی نظیر در میان ساکولنت ها به وجود می آورد! این گیاه بومی منطقه ها مدیترانه ای به خاطر بوی خوش و گل های بنفش زیبایش، شناخته شده است.

5- گرویلئا

اندازه: 360 سانتی متر ارتفاع و 450 سانتی متر عرض

این گیاه همواره سبز بومی استرالیا، به صورت بوته یا درختچه ای درمی آید و شرایط کم آبی و حتی بی آبی را تحمل می کند! نکته ای که درباره گرویلئا وجود دارد، حساسیت گیاه به اندازه زیاد فسفر خاک است. بیشتر گونه های این گیاه زیبا شاخساری با بافت نرم و ظریف و گل هایی قوس دار، دارند.

6- مینا مکزیکی (پیر بهار)

اندازه: 25 تا 50 سانتی متر ارتفاع و 90 سانتی متر عرض

این گیاه ظریف چند ساله به خاطر گل های سفید و صورتی مطبوعش، محبوب شده. در منطقه های با آب و هوای گرم گیاه در تمام طول سال گل دارد و رشد گل های براقش از میان سنگ های باغچه و ساکولنت ها نمای فوق العاده ای به حیاط تان می دهد.

7- سیستوس (زر صخره ای)

اندازه: 360 سانتی متر ارتفاع و 240 سانتی متر عرض

این بوته بومی منطقه ها مدیترانه ای، گیاهی بسیار آسان رشد است، که از اوایل بهار تا تابستان گل دارد. شاخسار نقره ای - خاکستری و یا سبز کم رنگ گیاه در ترکیب با ساکولنت ها عالی می شوند و نمایی متفاوت به باغچه تان می دهند!

8- مریم گلی

اندازه: 240 سانتی متر عرض و ارتفاع

این گیاه خوشبو و زبر بومی کالیفرنیا است. مریم گلی شاخساری به رنگ نقره ای - خاکستری دارد و در بهار با گل های سفید و بنفش خود شگفت زده تان خواهد نمود!

منبع: فوت و فن

به "چه گیاهانی در ساکولنت های خود بکاریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه گیاهانی در ساکولنت های خود بکاریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید