کلید پیشگیری از آلزایمر چیست؟

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، تحقیقات نو شواهدی ارائه می دهد که زندگی با دیگران، مشارکت گروهی در جامعه و نداشتن احساس تنهایی با کاهش آهسته تر زوال شناختی مرتبط است.

کلید پیشگیری از آلزایمر چیست؟

به گزارش ایسنا به نقل از مدیکال اکسپرس، به طور گسترده ای روشن شده که ارتباطات اجتماعی ضعیف مانند شبکه های ارتباطی کوچک، تعاملات کم و تنهایی عوامل خطرزای قابل تغییر برای زوال شناختی است.

کمیسیون لانست در سال 2020 در زمینه پیشگیری از زوال عقل تخمین می زند که مقابله با انزوای اجتماعی می تواند از چهار درصد موارد زوال عقل در سراسر دنیا جلوگیری کند.

با این حال تا به امروز تحقیقات داده های فراتر از آمریکای شمالی و اروپا را آنالیز ننموده است. تحقیقات موجود بعلاوه متغیر هایی که نشان دهنده ارتباطات اجتماعی خوب مانند زندگی با دیگران و متاهل بودن است را ترکیب نموده است؛ به جای اینکه به هر یک از این متغیر ها جداگانه نگاه کند؛ به این معنا که ما نمی توانیم بگوییم به طور دقیق چه نوع یا اندازه از ارتباطات اجتماعی برای پیری سالم مغز احتیاج داریم.

این تحقیق که به وسیله مرکز پیری مغز سالم دانشگاه نیو ساوت ولز سیدنی استرالیا انجام شد، دامنه ای از معیار های ارتباط اجتماعی را آنالیز کرد تا بفهمد کدامیک قوی ترین یافته ها را در رابطه با کاهش خطر زوال شناختی و زوال عقل داشتند.

دکتر سورج سامتانی، پژوهشگر فوق دکتری و کارشناس سلامت اجتماعی در مرکز پیری مغز سالم دانشگاه، می گوید: ما دامنه ای از معیار های ارتباطات اجتماعی را برای حدود 40 هزار نفر در 13 تحقیق بین المللی آنالیز کردیم. تجزیه و تحلیل های قبلی از تحقیقات بین المللی متعدد محدودیت های زیادی دارد.

سامتانی اعلام کرد: هدف ما آنالیز ارتباط بین نشانگر های مختلف ارتباط اجتماعی و اندازه تغییر سالانه در شناخت بود. ما داده های طولی از 6 قاره داشتیم که این تحلیل را به شاخص ترین تحلیل اجرا شده در خصوص ارتباطات اجتماعی و زوال شناختی تبدیل نموده است. ما بعلاوه هر یک از متغیر های ارتباط اجتماعی را به صورت فردی برای مقایسه تاثیر آن بر زوال شناختی آنالیز کردیم.

پروفسور هنری بروداتی، محقق این تحقیق، اعلام کرد: این یافته ها دارای اهمیت اجتماعی مالی است. ما دریافتیم که اشتراک در یک خانه با یک یا چند نفر و مشارکت هفتگی گروهی جامعه، قوی ترین نتایج را در بین مطالعات داشته که نشان می دهد این عوامل مولفه های اساسی در ارتباط با کاهش شناختی کمتر است. بعلاوه ارتباطی بین عدم احساس تنهایی و کاهش سرعت کاهش شناختی شناسایی کردیم.

محققان رابطه معنی داری بین اندازه حمایت اجتماعی، داشتن یک معتمد یا رضایت از رابطه و زوال شناختی پیدا نکردند.

دکتر ریچارد گرلمن، سخنگوی این تحقیق نیز اظهار کرد: داده های 13 تحقیق بین المللی از نتایج جنبش زوال عقل (جنبشی برای گرد هم آوردن محققان و شرکت ها و جامعه بشردوستانه برای تغییر آینده بروز زوال عقل) در دسترس بود. مطالعات پیری برای این تحقیق خاص از شمال و جنوب آمریکا، اروپا، آفریقا، آسیا و استرالیا سرچشمه گرفته و بخشی از مطالعات گروهی حافظه در یک کنسرسیوم بین المللی یا دنیای است.

پروفسور پرمیندر ساچدف، یکی از دانشمندان مرتبط با این پژوهش، اعلام کرد: داشتن محققان پیری مغز از سراسر دنیا در این همکاری برای مشخص اینکه چه عواملی از ارتباط اجتماعی برای کاهش حافظه مشترک است، تاثیر قابل توجهی بر تغییر سیاست ها برای آینده بیماری آلزایمر و سایر موارد زوال عقل خواهد داشت.

تحقیقات آینده برای تکرار این یافته ها و به طور اساسی مشخص اینکه آیا مداخلات در سطوح فردی یا اجتماعی می تواند ارتباط اجتماعی را بهبود بخشد و تنهایی را کاهش دهد، مهم خواهد بود.

یافته های این تحقیق در مجله در The Lancet Healthy Longevity منتشر شده است.

منبع: فرارو

به "کلید پیشگیری از آلزایمر چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلید پیشگیری از آلزایمر چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید