چگونه یک استند آپ کمدی بی نقص اجرا کنیم؟

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، استندآپ کمدی نوعی نمایش کمدی است که در آن فرد به تنهایی سعی در خنداندن حضار دارد. برای اجرای یک استند آپ کمدی عالی رعایت اصول زیر توصیه می شود.

چگونه یک استند آپ کمدی بی نقص اجرا کنیم؟

گفته می شود که استند آپ کمدی یکی از معدود هنر هایی است که کاملا دریک نقطه ایجاد می شود. با انجام دادم مراحل زیر شما نیز می توانید یک استندآپ کمدی بی نقص و خنده دار اجرا کنید:

1. قبل از اجرا حتما در مورد موضوعات خنده دار و جالب توجه جستجو کنید

نکات و مواردی که در رابطه با استند آپ کمدی پیدا می کنید خیلی برایشما در این راستا مفید خواهند بود. حتی سعی کنیدکه چندین مورد از نمایش های استندآپ کمدی دیگران را تماشا کنید؛ اما به یاد داشته باشید که هر چه بیشتر نمایش استندآپ کمدی سایرین را ببینید انجام یک کار جدید و غیر تکراری سخت تر خواهد شد. از دوستان خود بخواهید که برایتان داستان های خنده دار و یا جوکتعریف کنند. سپس به آن ها کمی کشش بیشتری بدهید و سعی کنید جالب ترشان کنید. توجهداشته باشید که بعضی از کمدین ها حتی از ترسناک ترین چیزهایی که برای آنها اتفاقافتاده است به خوبی به عنوان سوژه استفاده می کنند.

2. پیدا کردن یک کلوپ کمدی یا هر مکان دیگری که بتوانید در آن اجرا کنید

مثلا شما ممکن است دوستان زیادی در فیس بوک داشته باشید. اغلب صفانتظار برای شرکت در کلوپ های اجرای زنده طولانی است. بنابراین اگر نتوانستید هیچکلوپی را برای اجرا پیدا کنید؛ می توانید نگاه خود را به مدارس ، نمایش هایاستعداد یابی و یا هر جای دیگری که مخاطب داشته باشد معطوف کنید. همیشه سعی کنیدبرای افراد جوک بگویید حتی اگر آنها تا حدودی با شما غریبه هستند. سعی کنید همیشهچیز های طنز آمیز بگویید. اولین چیزی که به ذهنتان می رسد را به بهترین نحو ممکنبگویید. همیشه نگرش مثبت نسبت به دیگران و خنداندنشان داشته باشید.

3. تمرین، تمرین، تمرین

سعی کنید با صدای بلند صحبت کنید. ممکن است در ابتدا فکر کنید که اینکار برای دیگران ناراحت کننده است؛ اما این به اعتماد به نفس شما و شنیدن صدای خوددر میان خنده ها و هیاهوی مردم کمک خواهد کرد. سعی کنید خودتان در تنهایی و یا درمقابل مدیر کلوپتان اجرا کنید. از درخواست دوستانتان برای تماشای تمرین خود اجتنابکنید؛ چرا که ممکن است آن ها حرکات کمدی شما را در بیرون انتشار دهند. به یادداشته باشید که هر چه بیشتر تمرین کنید اجرایتان بهتر خواهد شد. تمرین و پشتکاربسیار مفید و کاربردی است.

4. وقتی روی صحنه هستید مطمئن باشید که مخاطبان شما همه آنچه می گویید را به راحتی می شنوند

گوش دادن به صدای دیگران و توجه به حرکات دیگر اجرا کنندگان مهم است.باید توجه کنید که کمدین های استند آپ میکروفون را در زمان اجرا کجا نگه می دارند.توجه به صدا و بازخورد مردم از آن نیز حائز اهمیت است.

5. به زمان بندی اجرا توجه داشته باشید

بسکمک از کمدین ها برای اطلاع از پایان یافتن زمان اجرایشان ساعتویبره دار دارند. به این ترتیب بدون هیچ آلارمی آنان متوجه می شوند که وقت اجرا بهپایان رسیده است.

6. یک دفتر داشته باشید که در آن تاریخ اجرا ها و این که چه کار هایی انجام داده اید را یادداشت کنید

نکته جالب در مورد داشتن یک دفتر زمان بندی ( datebook) این است که اگر بعضی از کلوپ هابا شما تماس بگیرند و از شما درباره اینکه چه کارهای کمدی می توانید انجام دهیدبپرسند؛ شما می توانید بگویید اوه، من باید datebook خودم روبررسی کنم. سپس آنها با خود فکر می کنند که اوه شما یک datebook دارید؛ بنابراین بایدبسیار پیروز باشید.

7. هر چیزی که فکر می کنید می تواند کار را جالب تر وخند دارتر کند را دوباره بنویسید

این کار واقعا حیاتی است. اگر واقعا فکر می کنید که یک اجرای کمدینیاز به طراحی و کار بیشتری دارد؛ مواردی را که فکر می کنید آن را جالب می کند بهآن اضافه نمایید.

8. درباره فیدبک (بازخورد) کار خود از دیگران سوال کنید

سعی نکنید بازخورد کار را نادیده بگیرید. پیشنهادات و نقدها رابپذیرید. به یاد داشته باشید که نظرات مهم و گاهی سازنده نیز هستند. از خود سوالکنید که چرا چنین چیزی به من پیشنهاد داده شد و یا چرا از من انتقاد شد و بابکارگیری فکر خود آن ها را مدیریت کنید.

9. برای نقدها حاضران آماده باشید

شما باید همچون یک کودک انعطاف پذیر باشید و از نظر دیگران دلسرد وناراحت نشوید. ممکن است از نظر بعضی ها کارهایتان اصلا جالب نباشد. یا ممکن است ازنظر آن ها شما اصلا بامزه نباشید. این ممکن است برای هر کسی و در هر زمانی اتفاقبی افتد. وبلاگ وردپرسکارا های بزرگ معمولا از نقدها مردم ناراحت می شوند اما باز هم باملایمت و نرمی همه چیز را پشت سر می گذارند. به همین خاطر است که آن ها به شهرتزیادی می رسند. اگر می خواهید یک استندآپ کمدین وبلاگ وردپرسکارا و پرطرفدار شوید باید در مقابلنقدها دیگران مقاوم و انعطاف پذیر باشید. وقتی که به شما از جانب مخاطبانانتقاد می شود سه راه در پیش رو دارید. راه اول این است که آن انتقاد را نادیدهبگیرید؛ کاری که اغلب کمدین های جدید انجام می دهند. دومین و سومین راه با همپاسخگوی این موضوع هستند. اگر از سوی مخاطبان به شما توهین شخصی صورت گرفت باپرخاشگری فقط وجهه خود را پایین می آورید، به جای این کار خود را فردی پیروز درکارتان نشان دهید. به این ترتیب نظر آنان تغییر خواهد کرد. اگر شخصیتی شیرین ودوست داشتنی از خود نشان بدهید مردم در انتقاد های بعدی از شما تجدید نظر می کنند.

مجله اینترنتی وبلاگ وردپرسکارا

منبع: setare.com

به "چگونه یک استند آپ کمدی بی نقص اجرا کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه یک استند آپ کمدی بی نقص اجرا کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید