بایدها و نبایدهای تغییر دکوراسیون خانه برای سال نو (از زبان کارشناسان)

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، ماه های پایانی سال علاوه بر نوید رسیدن بهار، برای ما پیام آغاز خانه تکانی را هم دارد. یک تمیزکاری بزرگ که در آن ریزترین گوشه های خانه هم تمیز و همه چیز برای قدم گذاشتن بهار به خانه آماده می گردد. برخی از خانواده ها پا را از این هم فراتر می گذارند و تصمیم به تغییر دکوراسیون خانه می گیرند تا با رسیدن فصل نو، فضای خانه هم نو گردد. اما در این میان پیش می آید اشتباهاتی در زمان دکوراسیون خانه رخ دهد و نتیجه کار آن طور نیست که انتظار داشته اید.

بایدها و نبایدهای تغییر دکوراسیون خانه برای سال نو (از زبان کارشناسان)

کارشناسان حوزه دکوراسیون داخلی توصیه هایی درباره اشتباهات دکوراسیون خانه، کارهایی که نباید انجام دهید و ترکیب هایی که نباید به سراغشان بروید را اعلام نموده اند و ما هم قبلا در وبلاگ وردپرسکارا مگ به آن ها پرداخته ایم. اما در این مطلب قرار است همه آن ها را در کنار هم به شما بگوییم تا بتوانید به راحتی برای تغییر دکوراسیون خانه تصمیم بگیرید.

آنچه می خوانید:

آیا واقعا باید دکوراسیون خانه را عوض کنید؟

رنگ ها

ابزارهای فنی

استفاده از آینه

دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق نشیمن

دکوراسیون آشپزخانه

قدم آخر در تغییر دکوراسیون خانه

آیا واقعا باید دکوراسیون خانه را عوض کنید؟

قبل از اینکه برای تغییر دکوراسیون خانه دست به کار شوید ضروری است کمی درباره آن دقیق تر و عمیق تر فکر کنید. کارهایی که قرار است انجام دهید را بنویسید و نتیجه را تصور کنید. حتی اگر می توانید آن را روی کاغذ بیاورید و با دیگر اعضای خانواده هم در میان بگذارید. بعد از آن ببینید این تغییرات چقدر زمان می برد و چه میزان باید برایشان هزینه کنید. اگر همه چیز خوب پیش رفت برای تغییر دکوراسیون خانه اقدام کنید. در مطلب 5 سوالی که قبل از تغییر دکوراسیون باید از خود بپرسید، سوالات اساسی که به شما برای تصمیم گیری یاری می نماید بیان شده است. با پرسیدن این سوالات از خودتان می توانید راحت تر برای این تغییر تصمیم بگیرید.

لوستر سقفی مدل الیزه 4

319,000

تومان

پرده نوین دکور سیاناو مدل ND3300 سایز 280 × 300 سانتی متر

360,000

198,000

تومان

دکوراسیون خانه

مشاهده همه

رنگ ها

یکی از راحت ترین راه های تغییر حال وهوای خانه، رنگ کردن دیوارها و اضافه کردن رنگ به دکوراسیون به وسیله اکسسوری ها و وسایل مختلف است. یک لایه رنگ نو حتی روی یک دیوار هم می تواند فضای خانه را تغییر دهد. اما رنگ زدن همانقدر که مجذوب نماینده و سرگرم نماینده به نظر می رسد، زمان بر و پر دردسر هم است. بعلاوه باید بتوانید به کل تغییر دکوراسیونی که در نظر دارید فکر کنید و سپس رنگ زدن دیوار را شروع کنید. بعلاوه برای استفاده از رنگ ها در دکوراسیون خانه و ترکیب آن ها با هم باید دقت کافی به خرج دهید تا نتیجه باعث آزار تماشا چشم هایتان نگردد و عصبی تان نکند. در دو مطلب 10 راه حل برای اضافه کردن رنگبه دکوراسیون و 5 رنگ که هرگز نباید در اتاق نشیمن بهره ببرید می توانید بیشتر با این موضوع آشنا شوید.

اسپری رنگ کروم نقره ای دوپلی کالر حجم 400 میلی لیتر

149,000

تومان

رنگ روغن چوب و ترموود کاج انتیکی هیکسون دکور مدل DO.AP حجم 250 میلی لیتر

195,000

تومان

انواع رنگ

مشاهده همه

ابزارهای فنی

گاهی تغییر دکوراسیون خانه با تغییر ظاهر، بازسازی یا تخریب بخشی از ساختمان همراه می گردد. سپردن این کارها به تعمیرکار راحت تر است اما هزینه بیشتری هم برای شما دارد. اگر کمی دانش فنی داشته باشید و بتوانید با ابزارها کار کنید ممکن است بتوانید تغییرات کوچکی مثل تعویض کاشی آشپزخانه یا کاشی سرویس بهداشتی، تعویض رویه کانتر آشپزخانه یا برداشتن یک دیوار را خودتان انجام دهید. در مطلب 9 ابزار که در تغییر دکوراسیون و بازسازی خانه به آن ها احتیاج دارید ابزارهای لازم برای این کار را به شما معرفی نموده ایم.

متر 10 متری رونیکس مدل 9017

257,000

208,000

تومان

مجموعه 100 عددی دریل پیچ گوشتی چکشی شارژی باس مدلBS0018

3,650,000

2,593,000

تومان

ابزار برقی و غیربرقی

مشاهده همه

استفاده از آینه

استفاده از آینه باعث بزرگ تر دیده شدن خانه، افزایش نور و بعلاوه دلباز شدن آن می گردد. اما روش استفاده از آن در دکوراسیون خانه بسیار مهم است. روی هر دیوار خالی نباید یک آینه قرار داد و درواقع باید مثل یک اثر هنری با آن برخورد کرد. درست همانطور که قاب های عکس را روی هر دیواری نصب نمی کنید، از آینه هم نباید هر جایی بهره ببرید. برای استفاده از آینه در دکوراسیون خانه بایدها و نبایدهایی وجود دارد که می توانید در مطلب 19 باید و نباید استفاده از آینه دکوراسیون داخلی بخوانید.

آینه مدل گنبدی

420,000

324,600

تومان

آینه مدل قدی S13

270,000

تومان

انواع آینه

مشاهده همه

دکوراسیون اتاق خواب

اتاق خواب محل استراحت شما است و دکوراسیون آن باید به شما احساس آرامش را منتقل کند. پس مهم است که در تغییر یا اصلاح آن خیلی دقت به خرج دهید. البته این نکته را هم از قلم نیاندازید که حال وهوای اتاق خواب باید براساس سن شخصی که در آن استراحت می نماید متفاوت باشد تا حضور در آن برایش لذتبخش باشد. میزان اتاق خواب هم در تصمیم گیری برای دکوراسیون آن بیشتر از آنچه فکرش را می کنید مهم است. در مطالب زیر به طور کامل درباره این موضوع صحبت نموده ایم. پس اگر قصد تغییر دکوراسیون اتاق خواب خود یا فرزندتان را دارید حتما این مطالب را بخوانید:

دکوراسیون اتاق نشیمن

اتاق نشیمن محلی است که بیشترین زمان را در خانه در آنجا می گذرانید. اعضای خانواده در اتاق نشیمن دور هم جمع می شوند و گپ می زنند یا در کنار هم به تماشای فیلم و سریال می نشینند. پس مهم است که همه در آن احساس راحتی داشته باشند و استفاده از وسایلی که آن جا است برای همه راحت باشد. قبلا در مطالب زیر چند نکته و ایده برای دکوراسیون انواع اتاق نشیمن را نوشته ایم که بد نیست آن ها را بخوانید. شاید چند ایده نو برای جابه جایی وسایل اتاق نشیمن به شما بدهد تا سال نو را با حال وهوای نو شروع کنید:

دکوراسیون آشپزخانه

بله، آشپزخانه هم احتیاج به دکوراسیون و ایده پردازی درباره آن دارد. دکوراسیون این بخش از خانه با توجه به نوع معماری، میزان و سلیقه شما شکل می گیرد پس بهتر است قبل از ایجاد هر تغییری حسابی به آن فکر کنید. برخی از آشپزخانه ها آنقدر بزرگ هستند که گاهی کاربردی شبیه به اتاق نشیمن هم پیدا می نمایند. برخی دیگر ممکن است آنقدر کوچک باشند که بیشتر نقش یک سینک و کابینت در کنار اتاق نشیمن را ایفا می نماید. برخی از آشپزخانه ها باز هستند و برخی دیگر، به شکل سنتی ساخته شده اند و مثل اتاق های دیگر در دارند. فرقی ندارد که آشپزخانه شما به چه شکلی است، بالاخره روشی برای دکوراسیون آن پیدا می گردد. در مطالب زیر می توانید ایده های مختلفی برای دکوراسیون انواع آشپزخانه ها را ببینید:

قدم آخر در تغییر دکوراسیون خانه

حالا که درباره دکوراسیون بخش های مختلف خانه صحبت کردیم بهتر است نگاهی هم به بایدها و نبایدهای دکوراسیون خانه داشته باشید. اتفاقات، انتخاب ها و ترکیب هایی که شاید ابتدا به نظرتان اشتباه نباشد اما بعد از گذشت زمان اندکی به این نتیجه می رسید که اشتباه بوده است. ما در وبلاگ وردپرسکارا مگ برای اینکه شما این اتفاق تلخ را تجربه نکنید قبلا 2 مطلب کاربردی زیر را آماده نموده ایم که با خواندن آن ها می توانید جلوی خیلی از اشتباهات را بگیرید و بعد از تغییر دکوراسیون خانه احساس پشیمانی نداشته باشید.

اگر شما هم برای عید 1402 قصد تغییر دکوراسیون خانه را دارید برایمان بنویسید چه تصمیمی گرفته اید و می خواهید خانه را به چه سبکی دکور کنید.

پاسخ به چند پرسش پرتکرار

برای تغییر دکوراسیون عید چه سبک دکوراسیونی مناسب است؟

انتخاب سبک دکوراسیون کاملا بستگی به سلیقه شما دارد. اگر نمی خواهید براساس رنگ سال پیش بروید، می توانید هر رنگ و سبکی را انتخاب کنید. با جست وجوی کلمه دکوراسیون در وبلاگ وردپرسکارا مگ می توانید با سبک های مختلف دکوراسیون و راهنماهای مختلف تغییر دکوراسیون آشنا شوید.

دکوراسیون عید 1402 به چه رنگ و سبکی است؟

رنگی که پنتون برای سال 2023 اعلام نموده است بیشترین استفاده در دکوراسیون ترند سال 1402 را دارد. شما می توانید آن را با دکوراسیون فعلی خود ترکیب کنید یا کاملا براساس آن یک دکوراسیون نو انتخاب کنید.

حتما باید برای عید تغییر دکوراسیون بدهیم؟

چنین موضوعی اصلا لازم نیست. تغییر دکوراسیون خانه کاملا انتخابی است و شما تصمیم می گیرید که اتفاق بیفتد یا نه. شما می توانید با یک خانه تکانی اساسی و جابه جایی وسایل حال و هوای خانه را به کل تغییر دهید. اضافه کردن چند گلدان و یکی دو کوسن رنگی هم می تواند جلوه ای نو به خانه شما بدهد.

منبع: دیجیکالا مگ

به "بایدها و نبایدهای تغییر دکوراسیون خانه برای سال نو (از زبان کارشناسان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدها و نبایدهای تغییر دکوراسیون خانه برای سال نو (از زبان کارشناسان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید